ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشعشعات موبایل
علمی

تحقیقات موسسه ملی سلامت آمریکا از بی خطر بودن تشعشعات موبایل می گوید

تا کنون خبرهای زیادی در مورد تاثیر مخرب تشعشعات موبایل بر سلامتی انسان مطرح شده اما تحقیقات جدید نشان می دهد نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد مگر اینکه یک موش نر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

تا کنون خبرهای زیادی در مورد تاثیر مخرب تشعشعات موبایل بر سلامتی انسان مطرح شده اما تحقیقات جدید نشان می دهد نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد مگر اینکه یک موش نر باشید.

تشعشات رادیویی قوی مانند اشعه ایکس یا تشعشعات هسته ای برای انسان بسیار مخربند اما امواج رادیویی موبایل بسیار ضعیف تر از آن هستند که سلامتی انسان را به صورتی جدی به خطر اندازند.

بر اساس تحقیقات «موسسه ملی سلامت آمریکا» نرخ ابتلا به تومورهای قلبی در برخی موش های نر پس از قرار گرفتن در معرض امواج موبایل افزایش پیدا کرده، البته این موش ها در حمامی از تشعشعات رادیویی غوطه ور شده و میزان امواج دریافتی آنها نسبت به کاربرانی که به استفاده مکرر و دائمی از موبایل عادت دارند به مراتب بیشتر بوده است.

محققان این جوندگان را به مدت دو سال برای 9 ساعت در روز در معرض امواج شبکه های 2G و 3G قرار داده اند (کهولت یک موش 2 ساله برابر یک انسان 70 ساله است).تشعشعات موبایل

در این تحقیق که به صورت دو مرحله ای اجرا شده در موش های ماده اثری از این تومورها مشاهده نشده و حتی موش های نر نیز در مرحله دوم شواهدی از مشکلات سلامتی جدی بروز نداده اند.

در این بیانیه تاکید شده که تعداد اندکی از این موش ها به سرطان قلب مبتلا شده اند و نمی توان با قاطعیت این مساله را به قرار گرفتن آنها در معرض امواج رادیویی مرتبط دانست. Otis Brawley از مدیران ارشد انجمن سرطان آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته است:

مدارکی که حاکی از ارتباط بین موبایل و سرطان باشد ضعیف است و تا کنون شاهد افزایش نرخ این بیماری بین مردم نبوده ایم.

بیانیه این موسسه تاکید می کند که علی رغم قرار گرفتن این جوندگان در معرض تشعشعات موبایل شدید شواهدی که حاکی از ابتلا به سرطان در آنها باشد بسیار مبهم بوده است. علاوه بر این موش های در معرض امواج موبایل طول عمری بیش از همنوعان خود داشته اند، اگرچه این نتیجه ممکن است به صورت تصادفی رخ داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamedA1994
    hamedA1994 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    خاطرم هست که چند وقت پیش هم گفته شد امواج موبایل (طبیعتاً در محدوده تشعشع مجاز موبایل های استاندارد) حتی در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر هم می تونه مفید باشه.
    البته تحقیقات به صورت آماری بود و فعلاً مستدل نشده

مطالب پیشنهادی