ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لیست ۵۰۰ سایت پربازدید ایرانی برای ترافیک نیم‌بها منسوخ است

طرح جدید اینترنت غیرحجمی با گلایه‌هایی از سوی کاربران مواجه است. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت رقم مصرف منصفانه را بر اساس ترافیک داخلی اعلام می‌کنند و خبر می‌دهند که هزینه استفاده از سایت‌های پربازدید ایرانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۰

طرح جدید اینترنت غیرحجمی با گلایه‌هایی از سوی کاربران مواجه است. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت رقم مصرف منصفانه را بر اساس ترافیک داخلی اعلام می‌کنند و خبر می‌دهند که هزینه استفاده از سایت‌های پربازدید ایرانی نصف هزینه بازدید و استفاده از سایت‌های بین‌المللی را در بر خواهد داشت. این در حالیست که اکنون تنها ۵۰۰ سایت ایرانی ترافیک نیم‌بها دارند. وزیر ارتباطات امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همین موضوع عنوان کرد که مکانیزم سایت‌های داخلی باید تغییر کند و استفاده از لیست ۵۰۰ سایت پربازدید نیم‌بها کردن ترافیک، منسوخ شده است.

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه رویداد «روز فناوری فضایی» خبر داد که در مصوبه ۲۶۶ اینترنت غیرحجمی، عنوان شده است که تمام ترافیک داخلی باید به شکل نیم‌بها محاسبه شود و ۵۰۰ سایت منتخب، برای گذشته است: «مکانیزم ۵۰۰ سایت از نظر ما منسوخ است و شرکت‌های اینترنتی موظف هستند تمام سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شود را به شکل نیم‌بها محاسبه کنند.»

وی خبر داد که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت باید تمام سایت‌هایی که ترافیک آنها به شکل نیم‌بها محاسبه می‌شود را اطلاع‌رسانی کنند و همچنین خبر از ایجاد یک سامانه برای ثبت نام سایت‌ها در طرح ترافیک نیم‌بها داد: «سازمان فناوری پورتالی را راه‌اندازی کرده است که دارندگان محتوا می‌توانند آی.پی و آدرس سایت خود را اعلام کنند تا پیگیری انجام شود.»

سامانه‌ای که امروز وزیر ارتباطات از آن خبر داد، اکنون با آدرس «http://icip.ito.gov.ir» در دسترس است و تولیدکنندگان محتوای داخلی می‌توانند با ثبت نام و ارائه آدرس آی.پی سایت خود، جز سایت‌هایی با ترافیک نیم‌بها قرار گیرند.

محمدجواد آذری جهرمی همچنین عنوان کرد که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت با قرار دادن پیش‌فرض قیمت روی سرویس داخلی، این تصور را به غلط برای کاربران جا انداخته‌اند که اینترنت با طرح جدید گران شده است: «این واقعیت نیست و سازمان تنظیم مقررات نیز به شرکت‌های اینترنتی تذکر داده است که مصرف منصفانه باید بر اساس مبنای بین‌المللی اعلام شود، و سپس ترافیک داخل را نیم‌بها محاسبه کنند.»

او اعلام کرد که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، ۷۰ درصد کاربران از طرح اینترنت غیر حجمی رضایت دارند و برای کاربرانی که به سرعت بالا و حجم پایین نیاز دارند نیز طرح‌هایی در حال بررسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • metisinner
    metisinner | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام کاربران عزیز دیجیاتو
    سایت زیر به صورت رایگان و ترافیک نیم بها هست :
    https://actmovie.me

  • iman44
    iman44 | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    این دو تا حرف رو با هم مقایسه کنید:
    ۱- «مکانیزم ۵۰۰ سایت از نظر ما منسوخ است و شرکت‌های اینترنتی موظف هستند تمام سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شود را به شکل نیم‌بها محاسبه کنند.»

    ۲- همچنین خبر از ایجاد یک سامانه برای ثبت نام سایت‌ها در طرح ترافیک نیم‌بها داد: «سازمان فناوری پورتالی را راه‌اندازی کرده است که دارندگان محتوا می‌توانند آی.پی و آدرس سایت خود را اعلام کنند تا پیگیری انجام شود.»

    یعنی چی این؟!! نمیدونم از حرص چه‌کار کنم!! مسخره است!

    خب اون سامانه رو بیخود کردید راه‌اندازی کردید! باید اجبار کنید همه سایتای داخلی رو داخلی محسوب کنن! ای خدا، نگاه کن بدیهیات رو باید شفاف‌سازی کنیم براشون

  • mr.seha
    mr.seha | ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

    مطالبه کنید.

  • ayris tajhiz
    ayris tajhiz | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    بسیار عالی مطلب آموزنده ای بود که به اشتراک گذاشتین تعرفه اینترنت این سایت ها نسبت به کشورهای دیگه باز هم بالا هستش

    http://ayristajhiz.ir/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d9%88%d8%af/

  • mahdi Sohrabi
    mahdi Sohrabi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    من سرعت دو مگ دارم که ماه اول 75 گیگ بود که خیلی خوب اما ماه بعد شد 150 گیگ که تو چهار روز 50 گیگش مصرف شد این طور پیش بره 12 روزه حجمش تموم شده.درضمن سایت های ایرانی نه تنها نیم بها نیست تازه سایت های خارجی چهار برابر از حجم کم میکنه.اگه امکانش باشه همون طرح قبلی رو پس میگیرم که شبانه رایگان هم داشت و با پنج گیگ تا 15 روز سر میکرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی