ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حباب بیت کوین
کسب و کار

قیمت بیت کوین به زیر 8500 دلار رسید؛ آیا حباب ارزهای دیجیتالی در حال ترکیدن است؟

در حالی که چند هفته قبل ارزش هر واحد بیت کوین به حدود 19 هزار دلار و بیشتر رسیده بود، ولی امروز با رسیدن این میزان به زیر 8500 دلار به نظر می رسد که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۲

در حالی که چند هفته قبل ارزش هر واحد بیت کوین به حدود 19 هزار دلار و بیشتر رسیده بود، ولی امروز با رسیدن این میزان به زیر 8500 دلار به نظر می رسد که پیش بینی های کارشناسان درست بوده و شاید حباب بیت کوین در حال ترکیدن است.

دیروز ارزش هر واحد بیت کوین به 7695 دلار به ازای هر واحد نیز رسید ولی پس از آن بهبود را تجربه کرد و در زمان نگارش این مطلب به 8332 دلار رسیده. در عین حال ارزهای دیجیتالی دیگر از جمله اتریوم، ریپل و لایت کوین نیز بین 20 تا 30 درصد افت ارزش را شاهد بوده اند.

نمودار قیمت بیت کوین در یک هفته اخیر

در حالی که سال 2017 برای بیت کوین، سالی درخشان به حساب می آمد، ولی به نظر می رسد سال 2018 با بیت کوین سر ناسازگاری دارد. در ابتدای سال 2017 ارزش این ارز دیجیتالی حدود 800 دلار بود و این میزان به شدت شروع به بالا رفتن کرد.

به گزارش CNBC همین مسئله موجب شد بسیاری از افراد در اواخر سال 2017 با گرو گذاشتن مایملک خود، وام هایی را برای خرید بیت کوین دریافت کنند. این خبر گزاری همچنین اعلام کرده بود بسیاری از این افراد تمام دارایی خود را در راه خرید بیت کوین هزینه کرده اند.

به نظر می رسد دولت های بسیاری از کشورها با بیت کوین سر ناسازگاری دارند. به عنوان نمونه به گزارش رویترز دولت هندوستان چندی قبل اعلام کرده بود که تصمیمی برای قانونی کردن بیت کوین به عنوان یک پول رایج در این کشور ندارد. همچنین گمرک کره جنوبی در بیانیه ای اخیراً اعلام کرد 637.5 میلیارد وون معادل 596 میلیون دلار مبادله غیرقانونی ارز خارجی را شناسایی کرده که با استفاده از ارزهای رمزپایه صورت گرفته بود.

نمودار قیمت اتریوم در یک هفته اخیر

از سوی دیگر فیسبوک نیز چند روز قبل اعلام کرده بود که به دلیل سیاست های خود علیه بازاریاب های فریبکار قصد دارد تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتالی را مسدود کند، البته این کمپانی افزوده بود این تصمیم موقتی خواهد بود.

با این حال برخی از کمپانی ها نسبت به آینده استخراج پول های دیجیتالی امیدوار هستند. به عنوان نمونه سامسونگ اخیراً اعلام کرده که فرایند تولید مدارهای یکپارچه با کارایی ویژه موسوم به ASIC را به منظور استخراج بیتکوین و دیگر ارزهای مجازی آغاز کرده است.

در نهایت به نظر می رسد حباب بیت کوین (و شاید سایر ارزهای دیجیتال) در حال ترکیدن است. در این صورت آیا پیش بینی ها در مورد نابودی سرمایه خریداران بیت کوین به حقیقت خواهد پیوست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • amin ohn
    amin ohn | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    چرا خبر ارز دیجیتال شهرام کوین را پوشش نمی دید؟

  • Amirhossein Rastgoo
    Amirhossein Rastgoo | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    تستر

  • MA725
    MA725 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    چقدر خبر عوامانه میزارید که بازدیدتون بره بالا.... اگه قرار باشه حباب بترکه روی صد هزار یا یه میلیونه که بعدش مثل حباب دات کام ارز های درست حسابی باقی میمونن و چرت ها از از بین میرن... این یه اصلاح معمولی ۵۰ درصدی عه که اگه نمودار ۲۰۱۷ هم چک کنید چند تا از اینا به راحتی میبنید که بعد همشون باز میگفتن آی حبابه و اینا... مارکپ کپ کل نیم تریلیون دلارم نیست که هیچی نیست این رقم و کلی جای رشد داره، تو ایرانم به راحتی میتونید پرفکت مانی و وب مانی بخرید و ارز ها رو به قیمت جهانی بخرید فرق قیمت خرید فروش وبمانی و پرفکت نهایت ۳ ، ۴ درصده

  • البرز
    البرز | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    من بهش میگم ملکه بیت ها ?

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

      ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی