ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش 6.3 درصدی عرضه موبایل در 2017؛ اپل رتبه اول سه ماهه پایانی را از سامسونگ ربود

دیروز در دیجیاتو خواندید که اپل موفق شده در سه ماهه پایانی سال 2017 با فروش 77.3 میلیون دستگاه آیفون، سامسونگ را با فروش 74.4 میلیون واحد پشت سر بگذارد. ولی بر اساس گزارش ها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

دیروز در دیجیاتو خواندید که اپل موفق شده در سه ماهه پایانی سال 2017 با فروش 77.3 میلیون دستگاه آیفون، سامسونگ را با فروش 74.4 میلیون واحد پشت سر بگذارد. ولی بر اساس گزارش ها میزان کلی عرضه تلفن های هوشمند در دنیا با کاهش روبرو شده است.

در این دوره سه ماهه سازندگان موبایل ها تعداد 403.5 میلیون دستگاه را روانه بازار کرده اند که نسبت به 430.5 میلیون دلار مدت مشابه سال 2016 کاهشی 6.3 درصدی را شاهد بوده است.

در عین حال از بین 5 کمپانی برتر در جدول عرضه کنندگان موبایل در سه ماهه انتهایی سال 2017 که شامل اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو بوده اند، تنها شیائومی موفق شده تعداد موبایل های بیشتری را نسبت به دوره مشابه سال 2016 روانه بازار کند.

گزارش موسسه تحلیلگر بازار IDC از تعداد موبایل های عرضه شده به بازار و سهم هر کمپانی در سه ماهه پایانی سال 2017

البته در نهایت اصلی ترین عرضه کنندگان تلفن های هوشمند که رقابت تنگاتنگی با هم دارند، اپل و سامسونگ هستند که با اختلاف بسیار زیادی، در صدر جدول قرار گرفته اند. همان طور که در جدول نیز مشخص است، اپل موفق شده سهم خود در بازار تلفن های هوشمند را نسبت به دوره مشابه سال 2016 را به میزان یک درصد بهبود دهد. سهم سامسونگ نیز بهبودی 0.4 درصدی را شاهد بوده است.

ولی سهم هواوی افتی 0.3 درصدی را تجربه کرده و در مقابل سهم شیائومی رشد 3.7 درصدی را تجربه کرده. کمپانی چینی اوپو نیز افت سهم 0.5 درصدی را شاهد بوده است.

گزارش موسسه تحلیلگر بازار IDC از تعداد موبایل های عرضه شده به بازار و سهم هر کمپانی در سال 2017

ولی در زمینه میزان عرضه تلفن های هوشنمند در کل سال 2017، این سامسونگ بوده که رتبه اول را از آن خود کرده و توانسته 21.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. پس از آن اپل با 14.7 درصد از سهم بازار قرار دارد.

در عین حال شرکت های هوآوی، اوپو و شیائومی توانسته اند سهم سالانه خود نسبت به سال 2016 را بهبود دهند. به نظر می رسد این مسئله به لطف عرضه موبایل های اقتصادی این کمپانی ها محقق شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    ۷۷ میلیون آیفون ، خیلی‌ها خیلی

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    شیاعومی چهارم در دنیا

  • sina
    sina | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    همین دیروز گفتید یه شرکت چینی اولین تولید کننده تلفن های هوشمند شد. دیجیاتو سردبیر نداره؟

مطالب پیشنهادی