ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های ۲۰۱۸ احتمالا صرفا با چیپست های اینتل عرضه می شوند

از زمانی که آیفون 7 تولید شد اپل سفارش خرید چیپ های مورد نیاز برای استفاده در موبایل هایش را به صورت مشترک به کوالکام و اینتل داد. حالا اما موسسه KGI پیش بینی کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

از زمانی که آیفون 7 تولید شد اپل سفارش خرید چیپ های مورد نیاز برای استفاده در موبایل هایش را به صورت مشترک به کوالکام و اینتل داد. حالا اما موسسه KGI پیش بینی کرده که شرکت کالیفرنیایی برای آیفون های ۲۰۱۸ احتمالا صرفا با اینتل به توافق می رسد و قرارداد خود را به صورت انحصاری با این شرکت به امضا می رساند.

البته روشن است که دعواهای حقوقی ادامه دار اپل با کوالکام هم در این مساله نقش داشته است و طبق اعلام تحلیلگران KGI ظاهرا حتی در نبود این شرکت هم اینتل می تواند خواسته های تکنولوژیکی اپل را تامین نموده و چیپ های خود را با قیمت رقابتی در  اختیار آن قرار دهد.

در ماه نوامبر این موسسه تحقیقاتی اعلام کرده بود که اپل با فراهم نمودن پشتیبانی از چیپست های ۴ در ۴ مایمو سرعت انتقال دیتای موبایل هایش در شبکه های LTE را به میزان چشمگیری بهبود می دهد. درآن زمان مینگ چی کو باور داشت که اپل سی درصد از سفارشات خود را به کوالکام خواهد داد.

مدیرعامل کوالکام

حالا اما او مدعی شده که کوالکام سهمی از سفارش های اپل در سال ۲۰۱۸ ندارد. با این حال اما KGI حضور این کمپانی را در زنجیره تامین اپل به کلی مردود ندانسته و احتمال داده که در صورت توافق این دو شرکت در دعواهای حقوقی شان چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

این موسسه تحقیقاتی همچنین پیش بینی کرده که اینتل احتمالا مانند کوالکام آمادگی لازم برای اتصال به شبکه 5G را  نخواهد داشت که این مساله می تواند اپل را تحت فشار قرار دهد. یکبار دیگر KGI اظهار داشته که چیپ های اینتل پیشتیبانی همزمان از دو سیم کارت (صرفا در وضعیت استندبای، یعنی وقتی کاربر هیچکدام از سیم کارت ها رو مورد استفاده قرار نمی دهد هر دو فعال هستند اما به محض اینکه یکی از آنها را به کار می برد دیگری غیرفعال می شود). با این حال اما هیچ ادعای مستقیمی وجود ندارد که اپل آیفونی با دو درگاه سیم کارت فیزیکی بسازد.

در گذشته بنچمارک های مربوط به مدل های مختلف آیفون حکایت از برتری عملکرد مدل های بهره مند از چیپست های کوالکام نسبت به انواع مجهز به تراشه های اینتل داشت. حالا اما اگر اپل با اینتل برسر تامین این قطعات به توافق برسد این دوگانگی هم از بین می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی