ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن دیتاشهر؛ شهرتان را بهتر بشناسید

وارد شهر غریبی می شوید. نه هتل مناسبی برای اقامت می شناسید و نه رستوران خوبی برای غذا خوردن؛ شهروند کار بلدی هم نمی شناسید که بتواند راهنمایتان در این سفر باشد. چه کار می ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

وارد شهر غریبی می شوید. نه هتل مناسبی برای اقامت می شناسید و نه رستوران خوبی برای غذا خوردن؛ شهروند کار بلدی هم نمی شناسید که بتواند راهنمایتان در این سفر باشد. چه کار می کنید؟

اگر عضو یکی از شبکه های اجتماعی مکان نمایی باشید، دیگر در هیچ شهری غریبه نیستید و همیشه یک شهروند کاربلد را در موبایل تان به همراه دارید. بعد از سرویس هایی مثل دانرو و کی کجاس، «دیتاشهر» هم یکی دیگر از شبکه های مکان نمایی است که آمده تا بازار رقابت میان این سرویس ها را داغ تر از همیشه کند.

دیتاشهر اپلیکیشنی است مثل سوارم، با امکانات پایه یک شبکه اجتماعی و امکان دوست یابی و گفتگو؛ سرویسی که مراکز خدماتی، تفریحی، درمانی، فرهنگی و تاریخی شهرهای ایران را به شیوه جمع‌سپاری روی نقشه گردآوری کرده تا با استناد به نظرات مردم بهترین مکان ها در سطح هر شهر را پیدا کنید.

دیتاشهر
رابط کاربری جمع و جور و به دور از پیچیدگی دیتاشهر، در کنار انیمیشن های نرم و روان تجربه کاربری دلچسبی را برایتان به ارمغان می آورند.

دیتاشهر رابط کاربری جمع و جور و نسبتا خلوتی دارد که سازندگانش نهایت تلاش خود را برای پیچیده نکردن آن به کار بسته اند. برای همین بخش جستجو به گونه ای طراحی شده که در سریع ترین زمان ممکن شما را به خواسته تان برساند. باید بگوییم که نتیجه بسیار خوب و مطلوب بوده.

تیم دیتاشهر مکانیزم خلاقانه ای برای جستجوی مکان ها در نظر گرفته و در عوض دسته بندی آن ها در لیست های طویل و دراز یا بلوک های مربعی، همه را به شکل یک لیست قابل سوایپ در گوشه تصویر قرار داده. همین مکانیزم ساده باعث شده که مثلا برای گشتن به دنبال یک رستوران با یک سوایپ ساده به نتیجه دلخواهتان برسید.

البته جستجوی صوتی و تگ های آماده هم به این موضوع کمک کرده اند تا مجموع این امکانات دیتاشهر را از منظر جستجو، به یکی از مجهزترین و راحت ترین اپ های مکان نمایی ایرانی تبدیل کند.

هر مکانی در دیتاشهر پروفایل مختص به خودش را دارد. این پروفایل یا از قبل توسط سازندگان اپ ساخته شده یا این که خودتان می توانید آن را در اپلیکیشن بسازید. مثلا با ورود به پروفایل یک رستوران می توانید تصاویر آن را ببینید، نظرات مردم را جویا شده و در صورتی که محیط را پسندیدید به سوی آن مکان مسیریابی کنید؛ راهی خوب برای این که هرگز وارد جای بد و نامناسبی نشوید.

دیتاشهر
قلب و روح دیتاشهر کاربرانش هستند و پیشرفت اپلیکیشن در گرو فعالیتی است که این افراد می کنند. برای همین امکانات اجتماعی کاملی در اختیار کاربران قرار گرفته تا رضایت شان را جلب کند.

با این وجود، خیلی از مکان های دیتاشهر اطلاعات کافی را برایتان ندارند. مثلا برای یک رستوران انتظار می رود که حداقل منو و قیمت غذاها را ببینید، یا برای یک مرکز فرهنگی ساعات کاری و فهرست برنامه ها را مشاهده کنید که در دیتاشهر به جز چند مکان محدود در تهران، بسیاری از مکان ها در شهرستان ها هنوز این اطلاعات را در بر ندارند.

اما وقتی به امکانات اجتماعی دیتاشهر نگاه می کنیم، اوضاع کاملا متفاوت است. دیتاشهر مثل اپلیکیشن سوارم اجازه می دهد که در مکان های مختلف Check in کنید یا به اصطلاح خود توسعه دهنده «حاضری» بزنید.

این حاضری زدن ها را می توانید با همه به اشتراک بگذارید، یا این که فقط به طور خصوصی برای خودتان انجام بدهید. دیتاشهر برای تشویق به حاضری زدن یک سری مسابقه و چالش هم در نظر گرفته که با تکمیل آن ها به کاربران مدال و نشان می دهد. ظاهرا بعدا قرار است که به نفراتی که بیشترین مدال و امتیاز را گرفته اند جوایزی هم اعطا شوند.

این رویکرد هوشمندانه نه فقط کاربران را برای فعالیت بیشتر در اپلیکیشن ترغیب کرده، بلکه به یکی از رکن های اساسی گسترش شبکه اجتماعی دیتاشهر هم تبدیل شده، از این بابت که با افزایش فعالیت یک کاربر تعامل او هم به طور ناخودآگاه با سایر کاربران بیشتر می شود که این موضوع هم به نفع سازنده و هم به نفع کاربر خواهد بود.

خوشبختانه دیتاشهر برای ایجاد تعامل بیشتر میان کاربران، امکان دوستی و چت و گفتگوی با آن ها را هم به شما داده و البته با بخش دیگری به اسم «حاضری ها» اجازه داده که پاتوق های دوستان دیتاشهری تان را هم پیدا کنید.

دیتاشهر
هر چه در دیتا شهر فعال تر باشید، دوستان بیشتری پیدا می کنید و امتیاز بالاتری هم می گیرید. دیتاشهر از فعال ترین کاربرانش با اهدای جایزه تقدیر می کند.

با ورود به این بخش می توانید روی نقشه ببینید که افراد دور و برتان بیشتر چه جاهایی را دوست داشته اند و نظرشان در مورد آن مکان ها چه بوده و به اصطلاح خودمانی کدام نقاط شهر را برای خودشان پاتوق کرده اند. خوشبختانه این خصوصیت اپلیکیشن با عملکرد خوبی که دارد، می تواند وسیله خوبی برای یافتن دوستان جدید و هم سلیقه با شما هم باشد که باید آن را جزو نقاط قوت دیتاشهر به حساب بیاوریم.

دیتاشهر به غیر از اتکا به نظرات کاربران یک پیشنهاد یک سری مکان ها را هم خودش به شما ارائه می کند که البته مکان های تبلیغ شده هستند. اما همین نکته هم برای صاحبان کسب و کارها یک مزیت محسوب می شود تا بتوانند با آنالیز رفتار کاربران، خدمات شان در شهرهای مختلف را بهتر به کاربران دیتاشهر معرفی کنند و از طریق این پلتفرم درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

در مجموع دیتاشهر با داشتن محیطی خوب و کاربرپسند، Check-in های لذتبخش و البته یک شبکه اجتماعی قدرتمند می تواند راهنمای شهری ایده آلی در موبایل های شما باشد و به خوبی با رقیب بزرگی مثل دانرو رقابت کند.

البته اطلاعات اپلیکیشن (خصوصا در شهرستان ها) هنوز نیاز به تکمیل دارند و نکته دیگر این که نسخه iOS اپلیکیشن هم به هیچ عنوان به خوبی نسخه اندروید نیست و حقیقتا یک محصول ناقص و نیمه کاره محسوب می شود. اما شکی نیست که این مشکلات در کنار تلاش های تیم دیتاشهر، با تعامل بیشتر کاربران در آینده محقق می شود تا بتوانیم در نسخه های بعدی از کار با این اپلیکیشن لذت بیشتری ببریم.

دیتاشهر

دیتاشهر

سازنده: تیم دیتاشهر قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 43.3 / 7.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pine
    pine | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    زیاد به درد مردم شریف ایران نمیخوره.
    چون از دو روز دیگه ۵۰۰۰ تومن میدی ۱۰۰۰ تا لایک و کامنت برا خراب شدشون میخرن.

مطالب پیشنهادی