ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

joby-s2
خودرو

تعبیر فیلم های علمی تخیلی؛ تاکسی پرنده Joby S2 با حمایت تویوتا و اینتل ساخته می شود

استارتاپ Joby Aviation یک گام دیگر به تولید یک تاکسی پرنده تمام برقی نزدیک تر شده است. این شرکت کالیفرنیایی اخیرا توانسته برای عملی کردن ایده تاکسی عمود پرواز، 100 میلیون دلار از گروهی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

استارتاپ Joby Aviation یک گام دیگر به تولید یک تاکسی پرنده تمام برقی نزدیک تر شده است. این شرکت کالیفرنیایی اخیرا توانسته برای عملی کردن ایده تاکسی عمود پرواز، 100 میلیون دلار از گروهی از سرمایه گذاران که توسط تویوتا و اینتل رهبری می شوند، جذب کند.

تاکسی پرنده این استارتاپ S2 نام داشته و می تواند به نهایت سرعت 200 مایل (معادل 321 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. انرژی لازم برای 16 پیشران برقی S2 از طریق باتری های لیتیوم نیکل کبالت منگنز اکسید تامین می شود، وظیفه بلند کردن آن در حالت عمودی نیز بر عهده 12 موتور برقی گذاشته شده است.

joby-s2

به دلیل امکان تغییر زاویه موتورهای پیشران، Joby S2 در واقع می تواند بین یک هلی کوپتر و پهپاد تغییر شکل دهد. همچنین به دلیل کنترل کننده های نرم افزاری پیشرفته، عملکرد این تاکسی پرنده عجیب بین پهپاد و یک هواپیمای کوچک با صدای بسیار کم، متغیر است.

آقای جوبن بویرت (JoeBen Bevirt) موسس و مدیر عامل استارتاپ Joby Aviation سه سال قبل در مصاحبه ای که با یکی از نشریات آنلاین داشت، گفته بود:

اگر بتوانیم یک وسیله نقلیه پرنده تولید کنیم که ساکت، امن و کارا باشد و شما بتوانید از طریق آن 5 برابر سریع تر از روی زمین حرکت کنید، در آن صورت ما خواهیم توانست تغییرات بنیادینی در شیوه زندگی ایجاد نماییم.

joby-s2

به اعتقاد آقای بویرت روزی فرا خواهد رسید که در آن هزاران تاکسی هوایی مثل S2 در مسیرهای هوایی تردد کرده و به جابجایی شهروندان و مسافرین می پردازند. همچنین مردم خواهند توانست همانند اوبر و لیفت، با استفاده از تلفن های همراه هوشمند نزدیک ترین تاکسی هوایی را فرا بخوانند. آقای بویرت معتقد است که تمامی ادارات و محله ها باید از هم اکنون دارای یک مکان مخصوص برای نشست و برخاست چنین وسایل نقلیه ای باشند.

joby-s2

آنطور که اعلام شده، S2 توسط تیمی 120 نفره در فرودگاه سانتاکروز توسعه یافته است. جالب اینکه هنگام توقف بر روی زمین، امکان شارژ باتری از طریق بهره برداری از نیروی باد برای این تاکسی پرنده مدرن وجود دارد.

طبق پیش بینی مقامات Joby Aviation، هر دستگاه از S2 را می توان با صرف هزینه ای در حدود 200 هزار دلار تولید کرد. آنها همچنین عقیده دارند به دلیل بهره گیری از موتورهای برقی، S2 در مقایسه با یک هلی کوپتر، هزینه نگهداری به مراتب کمتر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    اونوقت ما اینجا اسنپ میگیریم راننده خواب آور میزنه تو ماشین

مطالب پیشنهادی