ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل چهارم هاچ بک لوکس مرسدس بنز؛ A کلاس جدید رسما معرفی شد

نسل چهارم سری A مرسدس با تغییرات عمده در بخش تکنولوژی و طراحی  به همراه سه موتور مختلف رونمایی شد. تغییرات اشاره شده به گونه ای است که در سگمنت هاچ بک های روز یک ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

نسل چهارم سری A مرسدس با تغییرات عمده در بخش تکنولوژی و طراحی  به همراه سه موتور مختلف رونمایی شد. تغییرات اشاره شده به گونه ای است که در سگمنت هاچ بک های روز یک حرکت عادی به حساب نمی آید. سری جدید در مقایسه با سری قبل 3 سانتیمتر افزایش فاصله بین چرخ ها بیشتر شده است همچنین 14 میلیمتر کشیده تر است که نتیجه آن افزایش فضا بیشتر برای سرنشیان است. مرسدس بنز

سیستم تعلیق باز طراحی شده باعث می شود که نسبت به قبل سواری راحت تر و نرم تری را تجربه کنید. کمک فنر های جدید که به صورت آپشن ارائه می شوند نسبت به حالت رانندگی که توسط راننده انتخاب می شود تغییر حالت می دهند تا بهترین سواری را ارائه دهند.

تغییر کاملا مشهود در سری جدید طراحی بخش جلویی خودرو و چراغ های کشیده جلو هستند که باعث شده است تا A کلاس ظاهری خشن به خود گیرد. به صورت آپشن نیز خریداران می توانند چراغ های Multibeam LED را سفارش دهند.

با این حال کارشناسان نظرات ضد و نقیضی را در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو مطرح می کنند و برخی آن را مطابق بر الگو کلاسیک محصولات با پرستیژ مرسدس بنز نمی دانند.

مرسدس بنز

در بخش فنی مرسدس از سه پیشرانه در این سری بهره می برد، اولین موتور که با نام M282 شناخته می شود، یک پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ است که توان تولید 161 اسب بخار و 250 نیوتن بر متر گشتاور را دارد.

برای انتقال قدرت نیز از یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک یا دستی استفاده می شود. همچنین موتور M260 چهار سیلندر با حجم 2 لیتر توربوشارژ که توان تولید 221 اسب بخار و 350 نیوتن بر متر گشتاور نیز برای A کلاس جدید قابل سفارش خواهد بود.

برای M260 فقط یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه در نطر گرفته شده است. در نهایت نیز موتور OM 608 با حجم 1.5 لیتر 4 سیلندر توربو دیزل در نظر گرفته شده است که توان تولید 114 اسب بخار و 260 نیوتن بر متر گشتاور را دارد، برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

البته این تمام ماجرا نیست و مرسدس بنز، از عرضه موتور های بیشتر برای این خودرو خبر داده است. قدرت موتور های کلاس A به چرخ های جلو منتقل می شود که در صورت سفارش مشتری به صورت آپشن 4Matic نیز عرضه خواهد شد.مرسدس بنز

اما در داخل کلاس A اولین مرسدس است که از رابط کاربری جدید بنز با نام MBUX بهره می برد که خریداران می توانند از کیلومتر دیجیتال نیز بهره‌مند شوند.

برای بهره مندی از رابط کاربری جدید خریدار موظف است یکی از سه گزینه پیش روی خود برای نمایشگر را انتخاب کند که عبارت است از یک صفحه 7 اینچی، یک صفحه‌ 7 اینچی در کنار یک صفحه 10.25 اینچی یا دو صفحه 10.25 اینچی با شیشه نشکن سفارش دهند.

با توجه به صفحه نمایشگر انتخاب شده همچنین می توانید برای کنترل صفحه تاچ سفارش دهید و یا از روی کنسول وسط آن را کنترل کنید. در آخر نیز راننده می تواند با گفتن عبارت Hey Mercedes از دستیار اختصاصی مرسدس بهره‌مند شود.

تکنولوژی های مربوط به سیستم های خودران نیز همانند S کلاس در این هاچبک به کار رفته شده است که می توان به سیستم کمکی فاصله با خودرو جلویی، کمک فرمان به همراه سیستم نیمه خودران نام برد. همچنین از کروز کنترل هوشمند برای تنظیم سرعت هنگام پیچ نیز بهره می برد.

طبق گفته های مرسدس این خودرو اواخر امسال وارد بازار اروپا خواهد شد ولی هنوز زمان عرضه A کلاس جدید به بازار آمریکا مشخص نیست. در خصوص بازار ایران نیز می توان گفت که با توجه به قیمت پایه کمتر از 40 هزار دلاری A کلاس، عرضه این خودرو در کشورمان دور از ذهن نخواهد بود.

مرسدس بنز

نظر شما در رابطه با طراحی نسل تازه مرسدس بنز A کلاس چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    طراحیش با ادم حرف میزنه . ای خدا

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    هاچ بکای قبل تو سوتفاهمم نبودن?

  • bagher
    bagher | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    اوف

  • ali
    ali | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    خعلی نازه

مطالب پیشنهادی