ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برادکام
تکنولوژی

برادکام پیشنهاد خود برای خرید کوالکام را 17 میلیارد دلار افزایش می دهد

ظاهرا برادکام تا از کوالکام جواب مثبت نگیرد راضی نمی شود چرا که این کمپانی قرار است مبلغ پیشنهادش را از 103 میلیارد دلار به 120 میلیارد دلار افزایش دهد. بر اساس گزاش رویترز به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

ظاهرا برادکام تا از کوالکام جواب مثبت نگیرد راضی نمی شود چرا که این کمپانی قرار است مبلغ پیشنهادش را از 103 میلیارد دلار به 120 میلیارد دلار افزایش دهد.

بر اساس گزاش رویترز به نقل از منابع آگاه برادکام قیمت پیشنهادی خود برای هر سهم را از 70 دلار به 80 دلار افزایش می دهد که پیشنهاد نهایی را به 120 میلیارد دلار می رساند. این کمپانی برای اغوای کوالکام حاضر شده مبلغ فسخ معامله به خاطر موانع قانونی را که در حالت عادی بین 3 تا 4 درصد ارزش کل معامله است، نیز افزایش دهد.

در صورتی که این معامله اجرایی شود، رکوردی جدید در زمینه صنعت فناوری محسوب شده و مجموعه جدید را به سومین تولید کننده چیپست، بعد از اینتل و سامسونگ تبدیل خواهد کرد. با این حال کارشناسان معتقدند حتی اگر این دو کمپانی به توافق برسند ممکن است قوانین «ضد انحصار» مانع بزرگترین معامله تاریخ صنعت تکنولوژی شود.

پیشنهاد 103 میلیارد دلاری قبلی برادکام  شامل 60 دلار به صورت نقد برای هر سهم و 10 درصد باقیمانده به صورت سهام می شد اما قیمت هر سهم کوالکام در آن زمان 65 دلار بود و بسیاری عقیده داشتند که 103 میلیارد دلار موجب کاهش ارزش کمپانی شده و ریسک های حاصل از فروش کوالکام و سرنوشت قراردادهای آن با شرکا را پوشش نمی دهد. برادکامدر آن زمان «تام هورتون» مدیر اجرایی کوالکام در بیانیه ای اعلام کرده بود:

بعد از بررسی همه جانبه پیشنهاد برادکام و مشورت با مشاوران حقوقی و مالی شرکت به این نتیجه رسیدیم که پیشنهاد برادکام به مراتب پایین تر از ارزش واقعی کوالکام است و با ابهامات قانونی و حقوقی قابل توجهی همراه است.

با این حال فعالان این حوزه عقیده دارند که افزایش قیمت هر سهم به 80 دلار می تواند کوالکام را راضی کند.

برادکام نیز مانند کوالکام یک شرکت فعال در صنعت نیمه رساناست که چیپ و قطعات کامپیوتری برای تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، مراکز داده ای، ستاپ باکس ها و کنسول های بازی و بسیاری موارد دیگر می سازد، بنابراین این دوکمپانی را می توان رقیب یکدیگر دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    میشه یه پست هم در مورد اینکه چطور میشه سهام این شرکتای بزرگ رو خرید بزارید؟اگر بزارید که ممنون میشم

مطالب پیشنهادی