ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
نرم افزار و اپلیکیشن

هفت افزونه شخصی سازی برای آنکه از کار با گوگل کروم لذت بیشتری ببرید

کار در محیط گوگل کروم برایتان خسته کننده شده؟ احساس می کنید که برای مرور اینترنت به یک تغییر و تحول اساسی احتیاج دارید؟ اشکالی ندارد، افزونه های کروم همیشه می توانند غافلگیرتان کنند. در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

کار در محیط گوگل کروم برایتان خسته کننده شده؟ احساس می کنید که برای مرور اینترنت به یک تغییر و تحول اساسی احتیاج دارید؟ اشکالی ندارد، افزونه های کروم همیشه می توانند غافلگیرتان کنند.

در این مقاله هفت افزونه جالب، خلاقانه و رایگان گوگل کروم را به شما معرفی می کنیم؛ افزونه هایی که با شخصی سازی گوگل کروم را به چیزی فراتر از یک مرورگر اینترنتی تبدیل می کنند تا از لحظه لحظه حضورتان در آن لذت ببرید. از شما دعوت می کنیم که تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

Momentum

هدف مومنتوم انگیزه دادن و هدفمند کردن شماست. هر بار که تب جدیدی را باز می کنید، ساعت و دمای هوا را نشان می دهد و به شما صبح بخیر و عصر بخیر می گوید، و تمام این ها روی پس زمینه چشم نواز و زیبایی به نمایش در می آید تا با تماشای آن آرامش بگیرید.

مومنتوم در اصل برای این طراحی شده که شما را روی اهداف روزمره تان متمرکز کند. بنابراین با نوشتن اهداف، یک لیست انجام کارها برایتان می سازد که می توانید لینک های مهم را هم به آن اضافه کنید، و ضمنا هر بار که تب جدیدی باز می کنید تلاش می کند که با جملات و نقل قول های انرژی بخش، به شما شور و انگیزه بدهد.

خوشبختانه مومنتوم رایگان است و در فایرفاکس هم می توانید از آن استفاده کنید.

Lonely Planet

عاشق سفر و کشف جاهای دیدنی هستید؟ Lonely Planet آنقدر پیشنهادات جالبی در آستین دارد که مطمئنا با دیدن شان هوس جهانگردی به سرتان می زند.

با نصب این افزونه، هر روز با یک نقطه شگفت انگیز از دنیا آشنا می شوید. Lonely Planet زیباترین تصاویر از مکان های توریستی دنیا را گلچین کرده و ضمنا اگر قصد سفر کردید، می تواند از طریق وبسایت خود برنامه سفر را هم برایتان بچیند.

اگر هم امکان سفر نداشتید، خوشبختانه گزینه Share را در اختیار دارید و می توانید دیگران را هم در لذت تماشای این نقاط دیدنی شریک کنید.

BookBuster

BookBuster افزونه مورد علاقه کتاب بازهاست؛ هر بار که تب جدیدی باز می کنید کتاب تازه ای معرفی می کند تا بتوانید آن را از آمازون بخرید.

افزونه جلد کتاب، نام نویسنده و خلاصه ای از داستان را هم به نمایش می گذارد و در صورت تمایل می توانید هر کتاب را مستقیما در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام یا پینترست با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

البته تمام کتاب های پیشنهادی این افزونه به زبان انگلیسی هستند، بنابراین انتظار کتاب های فارسی را در آن نداشته باشید.

Rescroller

اسکرول بار طوسی رنگ کنار صفحه دلزده تان کرده؟ با افزونه Rescroller می توانید آن را به شکل و شمایل دلخواهتان درآورید. این افزونه رایگان به شما این امکان را می دهد که سایز اسکرول بار را عوض کنید، رنگش را تغییر داده یا حتی یک عکس پس زمینه روی آن بنشانید.

Rescroller امکانات شخصی سازی منحصر به فردی دارد که شاید یکی از جالب ترین آن ها، امکان اسکرول شناور باشد؛ یعنی بدون نیاز به غلطک ماوس یا چپ کلیک، فقط نشانگر را روی اسکرول بار نگه دارید تا با حرکت ماوس صفحه هم بالا و پایین برود.

crxMouse Chrome Gestures

این افزونه ژست های حرکتی را به گوگل کروم می آورد تا سرعت بیشتری را در مرور اینترنت تجربه کنید. با نصب این افزونه می توایند از طریق ژست های ساده کشیدنی، لینک ها را در تب های جدید باز کنید، تصاویر را ذخیره کرده یا به صفحات قبلی و بعدی بروید.

اما به غیر از ژست های حرکتی پایه، با این افزونه می توانید چیزهای دیگری مثل سرعت اسکرول و فرمان های غلطک ماوس را هم شخصی سازی کنید که برای یک افزونه مرورگر تنظیمات فوق العاده ای محسوب می شوند.

جالب است بدانید که تنظیمات crxMouse میان حساب های کروم مختلف شما هم می تواند همگام سازی شود.

 Tabagotchi by Breather

سر و کله زدن با یک موجود دیجیتالی همیشه لذت بخش بوده و هست، و حالا با افزونه Tabagotchi می توانید این کار را در گوگل کروم انجام بدهید. این حیوان دست آموز دیجیتالی وقتی تب های زیادی در مرورگرتان باز نیست، خوشحال و خندان است اما وقتی تعداد تب ها را زیاد می کنید نارضایتی اش را به شما ابراز می کند.

در واقع تاباگوچی برای این خلق شده که شما را برای مدیریت بهتر تب های باز یاری کند و جالب است بدانید که با استفاده بیشتر از این افزونه می توانید شاهد تحول و دگردیسی این موجود دیجیتالی دوست داشتنی هم باشید.

Productivity Pet

یک حیوان دست آموز خلق کنید، برایش اسم بگذارید و در نهایت فهرست انجام کارهایتان را به او بگویید تا همیشه مراقب شما باشد. این افزونه جالب برای افرادی طراحی شده که می خواهند روی کارشان متمرکز باشند و آن را درست و به موقع انجام بدهند.

موجود دیجیتالی که با این افزونه می سازید، روند انجام کارهایتان را تحت نظر می گیرد و شما را برای انجام به موقع آن ها تشویق می کند. حتی وقتی که زمان استراحت تان فرا رسید، Productivity Pet این موضوع را هم به شما یادآوری می کند و می تواند در اوقات فراغت دوست خوبی برایتان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • rad
    rad | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    با اینا وقتتو تلف میکنی ؟

    • | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

      چه عیبی داره؟ یه جوری بالاخره باید روز رو به شب برسونی دیگه

مطالب پیشنهادی