ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزادی مشروط لی جائه یونگ و کاهش حکم زندان وی از ۵ به ۲.۵ سال

چند ماه پیش بود که لی جائه یونگ وارث سامسونگ به خاطر اتهاماتی نظیر پرداخت رشوه و اختلاس به پنج سال زندان محکوم شد با این حال اما صبح امروز یک دادگاه عالی در کره جنوبی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۱

چند ماه پیش بود که لی جائه یونگ وارث سامسونگ به خاطر اتهاماتی نظیر پرداخت رشوه و اختلاس به پنج سال زندان محکوم شد با این حال اما صبح امروز یک دادگاه عالی در کره جنوبی حکم وی را به مدت چهار ماه حالت تعلیق در آورد. طبق گزارشی که بلومبرگ در همین رابطه منتشر کرده است پیش از تعلیق قرار زندان آقای لی حکم حبس وی از پنج سال به دو سال و نیم کاهش یافته است.

لی که از زمان حمله قلبی پدرش در سال ۲۰۱۴ میلادی مدیریت شرکت خوشه ای سامسونگ را بر عهده داشته در ابتدای امر به ۱۲ سال زندان محکوم شد اما بعد از دادرسی ها حکم وی به پنج سال کاهش یافت. پرونده وی نیز بخشی از یک رسوایی فساد مالی است که به برکناری پارک گون هه رئیس جمهور این کشور منتهی شد.

آقای لی ۴ ماه آزادی مشروط از دادگاه گرفته است

دادگاه مرکزی سئول ماه گذشته آقای لی را به پرداخت رشوه، نقض عهد و اختلاس محکوم کرد و اعلام نمود که وی تاکنون ۶.۶ میلیون دلار به چوی سون سیل دوست پارک گون هه رئیس جمهوری این کشور رشوه داده است. این دادگاه همچنین آقای لی را به ۵.۶۷ میلیون دلار اختلاس محکوم کرد.

البته نایب رئیس هیئت مدیره سامسونگ یعنی آقای لی همواره این اتهامات را در دادگاه رد کرده است. وکیل مدافع وی Wu-cheol Song نیز در این باره به سایت Cnet گفته است:

من به عنوان یک فرد حرفه ای در عرصه حقوقی نمی توانم هیچ بخشی از اتهامات دادگاه بدوی را بپذیرم.

آزادی وی کمتر از یک هفته بعد از انتشار گزارش عملکرد مالی بسیار خوب سامسونگ در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است. طبق این گزارش شرکت مورد بحث سال قبل سود عملیاتی ۵۰ میلیارد دلاری را به ثبت رساند که به مراتب از سود ۲۷ میلیارد دلاری آن در سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

البته سامسونگ اعلام کرده که این رشد تا حدود زیادی به خاطر موفقیت واحد قطعه سازی آن و به خصوص کارت های حافظه مورد استفاده در سرورها و دستگاه های موبایلی است. در عین حال عرضه نمایشگرهای اولد این شرکت نیز به خاطر قراردادهای سامسونگ با اپل (برای تامین نمایشگر ایفون 10) نیز در این مساله دخیل بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    ۱۲ سال و کردن دو و نیم سال کلیشم رفته چند وقتته دیگم عفو رهبری میخوره ازاد میشه

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    آخه تولید پردازند وقطعات موبایلی چه ربطی به دادگاه این آقا داره دیجیاتو اصلا خبر ومتن هاش فرق داره

مطالب پیشنهادی