ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیرعامل فراری تسلا مدل S را یک سوپرخودرو واقعی نمی داند

تسلا مدل S P100D زمانی که در حالت “Ludicrous Mode” قرار می گیرد. تنها در عرض 2.3 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. به همین دلیل این سدان 4 درب برقی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

تسلا مدل S P100D زمانی که در حالت “Ludicrous Mode” قرار می گیرد. تنها در عرض 2.3 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. به همین دلیل این سدان 4 درب برقی در باطن خود عملکردی مشابه با سوپر خودروهایی همچون فراری را دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تسلا مدل S را در واقع یک سوپر خودرو در ظاهر یک سدان خانوادگی قلمداد می کنند.

گرچه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت از صفر کیلومتر این مدل به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی که توانایی عرضه قدرت از همان لحظه شروع حرکت را دارا هستند از بسیاری از سوپرخودروهای واقعی سریع تر است اما مدیرعامل فراری اعتقاد دیگری دارد.

پس از این که در پنجشنبه گذشته فراری اطلاعات مالی موفقیت آمیز و سود سرشار خود در سال 2017 میلادی را منتشر کرد سرجیو مارکیونه در مصاحبه ای که از او بابت تولید یک سوپرخودرو تمام الکتریکی در نمایشگاه دیترویت شد اعلام کرد که: اگر قرار باشد یک سوپرخودرو الکتریکی ساخته شود فراری اولین شرکت خواهد بود که دست به چنین کاری خواهد زد.

مارکیونه اعتقاد دارد که چیزی که تسلا می سازد در واقع یک سوپرخودرو نیست. گرچه تسلا اخیرا از مدل رودستر جدید خود رونمایی کرده که با شتاب صفر تا 96 کیلومتر 1.9 ثانیه ای تبدیل به سریع ترین خودروی جهان خواهد شد.

P100D تسلا عملکرد خیره کننده ای در مسیرهای مستقیم از خود نشان می دهد اما در پیچ و خم ها هرگز به پای یک سوپرخودرو واقعی همچون فراری 488 GTB نخواهد رسید.

به همین دلیل من هر کسی را که با خودروی الکتریکی رانندگی می کند به چالش رانندگی با یکی از محصولات شرکت ما دعوت می کنم.

هندلینگ و کارکتر فراری چیزی است که آن را از دیگر خودروها متمایز می کند. اما اگر قرار باشد فراری یک سوپرخودرو الکتریکی بسازد. مطمئن باشید که کارکتر و هویت فراری را همراه خود خواهد داشت.

مشتریان ما از صدای گوش نوازی که محصولات ما تولید می کنند و هندلینگ  بی نظیر به وجد می آیند و در واقع دلیل محبوبیت ما همین موارد است.

من در یک روز تسلا مدل S را در حالت “Ludicrous Mode” و فراری 488 GTB را راندم و با این که تسلا بسیار سریع است اما به هیچ وجه قابل مقایسه با فراری نیست.

شما می توانید فراری خود را بردارید و با آن در مسابقات 24 ساعته لمانز فرانسه شرکت کنید اما با تسلا نمی توانید این کار را انجام دهید. به همین دلیل تسلا یک سوپرخودرو واقعی نیست. با تسلا شاید بتوانید به پیست درگ بروید و با دیگر خودروها کل کل کنید.

شتاب گیری از صفر تا 96 کیلومتر بعد خبری بالایی دارد و به همین دلیل توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب می کند. اما کسانی که در مورد عملکرد خودروهای اسپرت اطلاع دارند می دانند که این تنها یک تکه از پازل است.

با این وجود باتری های عظیم که موتورهای الکتریکی را تغذیه می کنند اجازه نمی دهند تا همانند یک سوپرخودرو توانایی های بالای هندلینگی داشته باشند.

این در حالی است که خودروهایی همچون فراری می توانند با جا به جایی وزن موتور احتراق داخلی از بالانس بهتری برخوردار باشند. همچنین وزن بسیار پایین تری دارند.

در حال حاضر شاید تسلا و دیگر شرکت هایی که محصولات تمام الکتریکی تولید می کنند به دنبال این باشند تا فراری مخصوص به خود را بسازند اما این مورد در زمینه خود فراری صدق نمی کند و آن ها فکر می کنند که هنوز جای کار بسیار زیادی وجود دارد.

در واقع اگر قرار باشد که یک فراری تمام الکتریکی وجود داشته باشد نه تنها باید یک فراری خوب باشد. بلکه باید یک فراری بهتری از فراری های فعلی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    ولی اخرش آینده مال اتوموبیل های الکتریکیه.
    فراری باید اینو قبول کنه. مثل رقابت ماشین بخار با موتور درون سوز که ماشین بخار رو حذف کرد

  • عادل ایزدی
    عادل ایزدی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    اومدی اینجا انتظار داری ما راجع به تسلا و فراری نظر بدیم؟؟؟ ما فوقش بتونیم راجع به پراید و سمند نظر بدیم

مطالب پیشنهادی