ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla autopilot 2
خودرو

نارضایتی شدید توسعه دهنده سابق اپل از روند پیشرفت اتوپایلوت تسلا

سامانه رانندگی نیمه خودکار تسلا موسوم به اتوپایلوت این روزها بازهم جنجال ساز شده است. دلیل این امر به تصادف چند روز پیش یک دستگاه مدل S با خودروی آتش نشانی در لس آنجلس بر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

سامانه رانندگی نیمه خودکار تسلا موسوم به اتوپایلوت این روزها بازهم جنجال ساز شده است. دلیل این امر به تصادف چند روز پیش یک دستگاه مدل S با خودروی آتش نشانی در لس آنجلس بر می گردد. به گفته مقامات آتش نشانی لس آنجلس، در لحظه تصادف، مدل S در حالت اتوپایلوت قرار داشته است.

حال پس از حدود دو هفته از آن تاریخ، کریس لاتنر (Chris Lattner) یکی از کارمندان و برنامه نویسان رده بالای سابق اپل که سال گذشته به مدت حدودا 6 ماه رهبری تیم نرم افزار اتوپایلوت تسلا را بر عهده داشت، از روند پیشرفت بسیار کند و وضعیت فعلی این سیستم اختصاصی ابراز نارضایتی کرده است.

آقای لاتنر اخیرا با انتشار توئیتی در رابطه با بررسی مختصر مدل 3 به این موضوع اشاره کرده و گفته:

سخت افزار این خودرو واقعا عالی بوده و نسبت به مدل S پیشرفت زیادی داشته است. با این حال نرم افزار ناقص بوده و باگ هایی دارد. من همچنین نسبت به پشرفت کم اتوپایلوت HW2 از ماه ژوئن گذشته تاکنون ناراضی هستم.

پس از 11 سال کار در اپل و مورد تحسین واقع شدن به خاطر توسعه زبان برنامه نویسی محبوب این کمپانی یعنی سوئیفت (Swift)، لاتنر از ژانویه 2017 به عنوان معاون ارشد بخش نرم افزار اتوپایلوت فعالیت می کرد.

tesla_chris_lattner

همانگونه که اشاره شد، این مهندس برجسته به مدت شش ماه در سمت مذکور حضور داشت، اما ظاهرا به دلیل روابط نه چندان دوستانه با ایلان ماسک در نهایت تصمیم به ترک کمپانی تسلا گرفت.

آقای لاتنر سومین مدیر اتوپایلوت بود که در عرض تنها 7 ماه تسلا را ترک می کرد. اندکی پس از جدایی از تسلا، در آگوست 2017 او به استخدام گوگل در آمده و در پروژه گوگل Brain به کار گرفته شد. بد نیست بدانید این پروژه بزرگ ترین تلاش گوگل در راستای هوش مصنوعی است.

google

تسلا آخرین آپدیت بزرگ خود را در ژوئن 2017 برای اتوپایلوت ارایه کرد. با این آپدیت توانایی پارک عمودی بدون کمک راننده به محصولات تسلا اضافه گشته و محدودیت سرعت برای قابلیت Autosteer برداشته شد.

آنطور که آقای ماسک پیش تر اعلام کرده، خودروهای ساخت تسلا تمام سخت افزارهای مورد نیاز برای فناوری کاملا خودران را در اختیار دارند و زمانی که نرم افزار و قوانین موجود اجازه بدهند، امکان هدایت تمام خودکار به آنها اضافه خواهد شد. این خودروساز کالیفرنیایی در زمینه فناوری خودران با رقبای بزرگی مثل اپل، ویمو، اوبر، فورد و جنرال موتورز رقابت تنگاتنگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m1faridi
    m1faridi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    پراید عشق است

مطالب پیشنهادی