ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زبان بیاموز
نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی زبان بیاموز؛ اپلیکیشنی برای یادگیری ساده زبان های مختلف

زبان بیاموز اپلیکیشنی است که می خواهد با تزریق نوآوری های تازه به یک شیوه آموزشی قدیمی، به کاربران در یادگیری زبان های مختلف کمک کند. به گفته توسعه دهندگان زبان بیاموز، این اپ یک ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

زبان بیاموز اپلیکیشنی است که می خواهد با تزریق نوآوری های تازه به یک شیوه آموزشی قدیمی، به کاربران در یادگیری زبان های مختلف کمک کند. به گفته توسعه دهندگان زبان بیاموز، این اپ یک نرم افزار تخصصی و بسیار گسترده برای یادگیری زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی است که در خود حجم شگفت آوری از محتوای طبقه بندی شده برای یادگیری زبان را جای داده.

هدف زبان بیاموز کاملا مشخص است و توسعه دهندگانش می دانستند که می خواهند چه کاری انجام دهند. اما آیا واقعا تیم نرم افزاری بیاموز توانسته به آن چه که در ذهن داشتند برسند؟ در ادامه این متن می خواهیم به همین موضوع بپردازیم و با بررسی زبان بیاموز ویژگی های مختلف آن را زیر ذره بین ببریم و در نهایت ببینیم که آیا می شود با این اپلیکیشن زبان یاد گرفت یا نه؟

در وهله اول زبان بیاموز اپلیکیشن زیبایی است. ظاهر نسبتا مینیمال و زیبایی دارد که از رنگ ها به خوبی در آن استفاده شده. از طرفی تیم توسعه دهنده عملکرد خوبی در طبقه بندی بخش های مختلف داشته. همین موضوع باعث شده تا رابط کاربری زبان بیاموز، ساده و قابل فهم باشد و کاربر حین کار کردن با آن گیج نشود.

یکی از قابلیت های خوبی هم که به نظرم جزو نکات مثبت زبان بیاموز به حساب می آید، امکان استفاده از آن به صورت آفلاین است. این ویژگی خوبی است و به کاربر این اجازه را می دهد تا در هر شرایطی بتواند از موبایلش برای یادگیری زبان استفاده کند. البته ناگفته نماند که آفلاین بودن زبان بیاموز، در گرو دانلود حجم بالای دیتای آن است.

به محض اینکه اپلیکیشن را نصب می کنید، زبان بیاموز بدون آنکه از کاربر مجوزی دریافت کند به طور خودکار به دانلود محتوای طبقه بندی شده خود می پردازد. این موضوع شاید چندان در نگاه اول خوشایند نباشد. اما مسلما استفاده آفلاین از زبان بیاموز، مزایای خاص خودش را دارد که شاید نشود به راحتی از آن گذشت.

همانطور هم که پیش تر نیز اشاره کردیم، زبان بیاموز سه زبان زنده دنیا را پوشش می دهد: انگلیسی، فرانسه و آلمانی. اپلیکیشن برای آموزش این زبان ها نیز از پنج بخش جذاب کمک می گیرد که با ورود به رابط کاربری خیلی سریع با کاربرد هر یک از آن ها آشنا می شوید. هر کدام از این بخش ها نیز حاوی درس های مختلفی هستند که از مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده اند.

البته ناگفته نماند که سطح پیشرفته رایگان نیست و اگر می خواهید به آن دسترسی داشته باشید باید هزینه ۱۵ هزار تومانی ناقابل آن را برای هر زبان، متحمل شوید. درس ها نیز در زبان بیاموز ظاهری فلش کارت گونه دارند که با ورق زدنشان معنی یک لغت به همراه تلفظ صحیح و چند مثال کاربردی از آن به کاربر آموزش داده می شود.

از آنجایی هم که استفاده از فلش کارت ها یک متد قدیمی و جواب پس داده است، نمی توان گفت که زبان بیاموز در آموزش زبان کم و کسری دارد. در انتهای هر درس نیز، آزمون هایی انتظار کاربران را می کشند که مرورشان تحکیم مفاهیم آموزش داده شده را در ذهن افراد موجب می شود. انصافا تیم توسعه دهنده سعی کرده تا تمام نیازهای کاربران را در این خصوص برآورده کند. اما متاسفانه، یک موضوع این جا از قلم افتاده.

در خوب بودن زبان بیاموز شکی نیست. اما این اپلیکیشن جالب با تمام ویژگی های خوبش بیشتر به درد افرادی می خورد که می خواهند به تقویت زبان خود بپردازند. چرا که زبان بیاموز از نقطه صفر به آموزش زبان نمی پردازد. یعنی اگر فردی املای حروف زبان بیگانه ای را بلد نباشد، نمی تواند حتی از مزایای پایه ای ترین دروس زبان بیاموز بهره ببرد.

به طور کل می توان گفت فقط جای خالی سطح صفر در اپلیکیشن زبان بیاموز خالی است. البته زبان بیاموز بیشتر روی آموزش لغات تمرکز دارد و خیلی کم به سراغ مکالمه می رود. شاید این هم یکی دیگر از ضعف های زبان بیاموز در خصوص آموزش زبان باشد. با این حال، این ها مشکلات اساسی و خاصی نیستند که نشود در آینده با چند به روزسانی ساده حل شان کرد.

اما در کل ایراد چندان زیادی به زبان بیاموز وارد نیست. آنقدر ویژگی های خوب دارد که راحت می توان از چند ایراد جزئی آن گذشت. می توان گفت که توسعه دهندگان خیلی خوب هدفشان را دنبال کرده اند و در ارائه آن نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند. پس اگر به دنبال تقویت زبان خود هستید نباید شک کنید که زبان بیاموز یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید از آن کمک بگیرید.

زبان بیاموز

زبان بیاموز

سازنده: تیم نرم افزاری بیاموز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 24.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohsen mmi
    Mohsen mmi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    یکی از برنامه های خوب تو این زمینه که میشه رایگانش (همون غیر قانونی) دانلود کرد Memrise هست ـ یعنی پوستتو میکنه تا بهت آموزش بده... یا در سطح مبتدی English in a Month...

    • امیررضا
      امیررضا | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

      Memrise نسخه پایش رایگانه و خیلی خوبه اگه بخوای کامل استفاده کنی باید نسخه کاملشو بخری

  • سعید
    سعید | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    خب یعنی برای نصب برنامه رو هر گوشی ۱۵ تومن باید داد یعنی من اگر با کس دیگه بخوام استفاده کنم باید ۳۰ تومن بدیم

    • امیررضا
      امیررضا | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

      اگر مثل memrise اطلاعات آموزشی و پیشرفتتان وابسته به اکانت باشه میتونید با دو اکانت وارد شید که در حالت پیشرفته باید دوبار پول بدید که اگر این طور که ذکر شد برای سطح پیشرفتس کلا من ممرایز رو پیشنهاد میدم برای دایره لغات چون میتونید برای کلمات تافل و جی آر ای ازش بهره ببرید

مطالب پیشنهادی