ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S
تکنولوژی

احتمال تغییر نام پرچمدارهای سامسونگ به سری گلکسی X

کمپانی سامسونگ از سال 2010 همیشه از پیشوند گلکسی S برای نام گذاری پرچمدارهای خود استفاده کرده، حالا اما برخی منابع کره ای مدعی شده اند که این کمپانی از سال آینده این روش نامگذاری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۶

کمپانی سامسونگ از سال 2010 همیشه از پیشوند گلکسی S برای نام گذاری پرچمدارهای خود استفاده کرده، حالا اما برخی منابع کره ای مدعی شده اند که این کمپانی از سال آینده این روش نامگذاری را کنار خواهد گذاشت.

بر این اساس گلکسی S9 که قرار است ششم اسفندماه و یک روز پیش از کنگره جهانی موبایل معرفی شود، آخرین موبایلی است که از این شیوه نام گذاری بهره می برد. این منبع مدعی شده نسل دهم این خانواده که باید در حالت عادی گلکسی S10 نام داشته باشد، در طرح جدید گلکسی X نامیده می شود.

اگرچه برخی ممکن است مدعی پیروی این کمپانی از اپل شوند اما باید توجه داشته باشیم که با دو رقمی شدن پرچمدارهای سری S تلفظ نام آنها رفته رفته سخت می شد، برای مثال چند سال دیگر باید آنها را گلکسی S15 پلاس می خواندیم که چندان زیبا و روان به نظر نمی رسد.

سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که اگر دلیل سامسونگ برای تغییر پیشوند سری S تلفظ راحت آنها است، پس باید همین رویکرد را مورد سری نوت نیز در پیش بگیرد. به هرحال ممکن است نامگذاری پرچمدار بزرگترین رقیب این کمپانی با عنوان آیفون X هم در این زمینه بی تاثیر نبوده باشد.

یکی از نکات عجیب این نام گذاری این است که در رسانه ها از عنوان گلکسی X برای اشاره به موبایل تاشوی سامسونگ استفاده می شود، با این حال موبایل های مذکور قرار است در تعداد محدودی تولید شوند و تا رسیدن به نقطه بلوغ و جلب نظر خریداران فاصله زیادی دارند .

تغییر نام یک سری خاص از اسمارت فون ها بی سابقه نیست و پیش از این گوگل پیشوند موبایل های خود را از نکسوس به پیکسل تغییر داد، هرچند دلیل اصلی آن تغییر رویکرد این کمپانی از تولید موبایل های میان رده به پرچمدار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • pooria_mania
    pooria_mania | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    این حجم از خلاقیت بی سابقست?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی