ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک هوشمند اینتل با ظاهری شبیه به انواع معمولی رونمایی شد

در طول سالیان گذشته شرکت های زیادی تلاش داشتند که وارد صنعت عینک های هوشمند شوند. گوگل گلس یکی از محصولاتی است که با همین هدف ساخته شد اما هیچگاه شانس حضور در بازار را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۲

در طول سالیان گذشته شرکت های زیادی تلاش داشتند که وارد صنعت عینک های هوشمند شوند. گوگل گلس یکی از محصولاتی است که با همین هدف ساخته شد اما هیچگاه شانس حضور در بازار را پیدا نکرد. اما این ناکامی ها  ابدا باعث دلسردی اینتل از تلاش کردن نشد.

در همین راستا این شرکت به تازگی عینک هوشمندی به نام Vaunt را رونمایی کرده که نخستین بار توسط نشریه ورج مشاهده شده و باید بگوییم ظرافت آنها به قدری است به سختی می توان از عینک های معمولی تمیزشان داد.

در این پروژه اینتل به جای پیروی از رقبای خود و ساخت هدستی حجیم با نمایشگر ویژه به طراحی یک فریم پلاستیکی ساده بسنده کرده که وزنی کمتر از ۵۰ گرم دارد و همراه با لنزهای طبی و غیرطبی قابل استفاده است و نکته جالب آنکه در این محصول خبری از دوربین نیست.

بخش هوشمند این عینک را یک لیزر کم مصرف، پردازنده، شتاب سنج، چیپ بلوتوثی و قطب نما تشکیل می دهد. خود لیزر که طبق گفته اینتل مصرف انرژی پایینی دارد، در دسته بندی لیزرها جزو ایمن ترین هاست و تصویری قرمز و تک رنگ با رزلوشن ۴۰۰ در ۱۵۰ پیکسل را پیش روی بیننده اش قرار می دهد.

این تصویر هم مزایای زیادی می تواند داشته باشد؛ برای مثال ممکن است روز تولد یکی از نزدیکان تان را به شما گوشزد کند یا از طریق موبایل برای شما نوتیفیکیشنی ارسال نماید. یا در صورتی که به آشپزخانه قدم بگذارید دستور طبخ غذایی خاص را برایتان ارسال نماید. از آنجا که لیزر به صورت مستقیم به عنبیه چشم می تابد همواره فوکوس روی آن قرار دارد.

البته پیش بینی می شود که نسخه های آتی از این عینک به میکروفون مجهز باشند و قابلیت دسترسی به دستیارهای هوشمندی نظیر الکسا و سیری نیز برایشان درنظر گرفته شود، با این حال اما نسل نخست Vaunt با استفاده از ژست های کوچک حرکتی نظیر حرکت سر قابل کنترل است. در واقع اینتل تلاش دارد با ساده سازی طراحی کلی این محصول کاربرانش را مجاب نماید تا از آن در تمامی بخش های زندگی خود استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست که Vaunt چطور قرار است وارد بازار شود با این همه اینتل اعلام کرده که احتمالا از طریق تولیدکنندگان لوازم اصلی وارد این مرحله می شود و به احتمال زیاد خودش در فروش این عینک ها دخیل نخواهد بود.

از سوی دیگر این کمپانی سازنده تراشه های سیلیکونی قصد دارد پلتفرم عینک هوشمند خود را برای توسعه دهندگان باز نماید و در همین راستا به زودی کیت توسعه دهندگان آن را عرضه می کند.

موفقیت یا شکست محصولی مانند این عینک در بازار البته هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد اما تردیدی نیست که Vaunt امیدبخش ترین نسخه از عینک های هوشمندی است که تاکنون ساخته شده است. در انتها باید اضافه کنیم که پروژه یاد شده هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و به همین دلیل نمی توانیم با اطمینان در مورد زمان را نحوه عرضه انبوه آن نظر دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    لنرش کنارشه!؟ هیچ‌جا طرز کار و نمایش تصویرشو پیدا نکردم! خب یه ویدئو ریویو میذاشتن حداقل :/ بیشتر شبیه کانسپته تا یه محصول تولید شده...

مطالب پیشنهادی