ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از جزئیات پرتاب فالکون هوی و احتمال تقویت آن می گوید

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس که ساعت 22 امشب راکت غول پیکر فالکون هوی را به فضا پرتاب می کند، در کنفرانسی خبری نکات جالبی را درباره این آزمایش مطرح کرده است. او با تاکید بر احتمال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس که ساعت 22 امشب راکت غول پیکر فالکون هوی را به فضا پرتاب می کند، در کنفرانسی خبری نکات جالبی را درباره این آزمایش مطرح کرده است.

او با تاکید بر احتمال شکست این پروژه مهم ترین نگرانی خود را نحوه عملکرد همزمان سه راکتی اعلام کرد که در کنار یکدیگر نیروی لازم را تامین می کنند. با این حال اگر آزمایش با موفقیت همراه باشد، پرتاب بعدی بین سه تا شش ماه آینده صورت خواهد گرفت.

فالکون سوپر هوی

فالکون هوی در واقع از سه راکت فالکون ۹ ساخته شده است. مدیرعامل اسپیس اکس در پاسخ به سوالی راجع به امکان تقویت فالکون هوی پاسخ داد:

ما می توانیم این راکت را تا جایی که بخوامی تقویت کنیم. با افزودن دو بوستر دیگر به این راکت می توان آنرا به موشک «فالکون سوپر هوی» با 9 میلیون پوند نیروی رانشی تبدیل کرد که دو برابر قوی تر از راکت فعلی است و آن را هم رده قدرتمندترین موشک فضایی تاریخ یعنی «ساترن پنج» می کند.

سفر رودستر به سوی مریخفالکون هوی

معمولا در پرتاب های آزمایشی فضایی اشیایی از قبیل بلوک های سیمانی برای بررسی امکان ارسال محموله مورد استفاده قرار می گیرند، اما ماسک که به سناریوهای هیجان انگیز علاقه خاصی دارد، خودروی رودستر خود را برای اینکار انتخاب کرده است.

پیش از این قرار بود که این خودرو مدت کوتاهی پس از خروج از مدار زمین و در مرحله سوم از راکت جدا شود، حالا اما قرار است این خودرو شش ساعت را در «کمربند وان آلن» بگذرانند.

این کمربندها حلقه های عظیمی از ذرات بارداری هستند که توانایی از بین بردن ماهواره را دارند، بنابرین اجرای این ماموریت بسیار خطرناک است. ماسک در این بار می گوید:

در این کمربند احتمالات مختلفی از قبیل یخ زدن سوخت و بخار شدن اکسیژن وجود دارد که به سوختن راکت و خودرو منجر می شوند. اما اگر همه چیز به درستی پیش برود خودرو در جهت سیاره مریخ حرکت کرده و از شانس بالایی برای برخورد به این سیاره برخودار خواهد بود.

از سوی دیگر سه دوربین نیز در رودستر نصب شده که در صورت موفق بودن آزمایش نوید ثبت تصاویر جالبی را از سیاره مریخ می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    امشب به صورت لایو از یوتوب و یا سایت spacex ساعت 10 شب تماشا کنین

مطالب پیشنهادی