ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماسک: اسپیس اکس برای انتقال انسان به ماه آماده می شود

شب گذشته ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در کنفرانس خبری ویژه ای که به مناسبت پرتاب موفق فالکون هوی ترتیب داده شده بود گفت که این شرکت از حالا روی BFR تمرکز می کند؛ اسم رمزی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

شب گذشته ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در کنفرانس خبری ویژه ای که به مناسبت پرتاب موفق فالکون هوی ترتیب داده شده بود گفت که این شرکت از حالا روی BFR تمرکز می کند؛ اسم رمزی که از سرواژه های عبارت Big Falcon Rocket به معنای راکت فالکون بزرگ گرفته شده و به سیستم پرتابی بزرگ بعدی اسپیس اکس اشاره دارد.

BFR قرار است به گونه ای طراحی شود که صرفا با استفاده از یک مرحله و البته تانکرهای مملو از سوخت، خود را به مدار پایینی زمین برساند.

ماسک اعلام نمود مرحله بالایی BFR یا همان سفینه فضایی متصل به راکت سال آینده آماده می شود. این پروازها نیز عموما پیچیدگی زیادی دارند و هدفشان مقاصدی خارج از جو زمین است.

در ادامه اسپیس اکس برای بررسی پوشش محافظ آنها در برابر حرارت بالایی که هنگام ورود راکت ها به جو زمین متوجه شان می شود دست به کار خواهد شد. در واقع طبق گفته ماسک هدف اولیه پرتاب این راکت ها رسیدن به طراحی مناسب برای پوشش آنهاست تا توان مقاومت در برابر جو داغ حول زمین، مریخ و دیگر سیارات را داشته باشند.

ماسک ادامه داد:

در حال حاضر تردیدهای زیادی در رابطه با این برنامه وجود دارند اما قرار است که در برهه کنونی روی آن تمرکز کنیم. ما تقریبا کارمان با فالکون ۹ و فالکون هوی تمام شده است. بعد از بلوک ۵ (که در واقع جدیدترین نسخه از فالکون ۹ محسوب می شود) کار خاص دیگری روی آن یا فالکون هوی و دراگون (کپسولی که در دست توسعه است و می خواهد انسان را به فضا ببرد) انجام نمی گیرد.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ماسک در ابتدا فرایند طراحی و توسعه فالکون هوی و فالکون ۹ را تمام شده دانست اما در ادامه صحبت هایش را کمی اصلاح کرد و گفت که تیم اسپیس اکس حالا تکنولوژی شتابدهنده این دو راکت را بهتر از هر زمان دیگری میشناسد و به آن آشنایی دارد.

او در این باره گفت:

من فکر می کنم که ما حالا درک خوبی از شتابدهنده های چندبار مصرف داریم. اما ساخت فضاپیماهای چندبار مصرف دشوارترین قسمت کار است. بله ما در ابتدا می خواهیم به مدار پایینی زمین برویم اما اندکی  بعد به کمک آنها می توانیم به ماه سفر کنیم.

اگر می خواهید بدانید که راکت بزرگ بعدی اسپیس اکس چه زمانی آماده پرتاب میشود باید بگوییم که طبق گفته ایلان ماسک «تست کامل» BFR ظرف سه تا چهار سال آینده اتفاق می افتد. در عین حال فالکون هوی و فالکون ۹ نیز برای درآمدزایی این شرکت به مشتریانش سرویس می دهند.

ماسک در ادامه خاطرنشان کرد:

بخش زیادی از توان مهندسی ما از این پس صرف BFR می شود. معتقدم که با این کار پروژه سریع تر از هر زمان دیگری پیش می رود.

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی