ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جولین آسانژ

تأیید حکم بازداشت آسانژ و ارسال بسته ای مشکوک برای او

بر اساس گفته مقامات انگلیس، بسته مشکوکی که دیروز به سفارت اکوادور در لندن، محل اقامت افشاگر مشهور، جولیان آسانژ ارسال گشته بود، ردیابی شده است. جولیان آسانژ، موسس استرالیایی وب سایت ویکی لیکس پیشتر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

بر اساس گفته مقامات انگلیس، بسته مشکوکی که دیروز به سفارت اکوادور در لندن، محل اقامت افشاگر مشهور، جولیان آسانژ ارسال گشته بود، ردیابی شده است.

جولیان آسانژ، موسس استرالیایی وب سایت ویکی لیکس پیشتر به افشای اسناد محرمانه  آمریکا متهم شده بود و از سال 2012 تاکنون از ترس دستگیر شدن توسط پلیس به سفارت اکوادور در لندن پناه برده. او نگران است که در صورت خروج از سفارت دستگیر شده و به مقامات آمریکا تحویل داده شود و در این صورت به اتهام افشای اسناد محرمانه متهم شده و مجازات گردد.

ادعای آسانژ با گفته های پلیس هم خوانی ندارد.

بر اساس گزارش پلیس لندن این بسته توسط مأمورین متخصص ارزیابی شده و تاکنون گزارشی از صدمات احتمالی ناشی از این بسته مشکوک اعلام نشده. همچنین به گفته پلیس شرایط تحت کنترل است. برخی منابع اعلام کرده اند که پلیس در حالی که بسته مشکوک را در دست داشته، به سفارت مراجعه کرده است.

ویدیوی کوتاهی که از مراجعه پلیس به سفارت اکوادور منتشر شده است.

آسانژ در این خصوص ادعا کرده که بسته تهدید آمیز و حاوی ماده ای سفید رنگ بوده. البته از سوی دیگر پلیس اعلام کرده که بررسی ها نشان داده این بسته تهدید آمیز نبوده است.

آیا هدف تهدید یا سوء قصد به آسانژ بوده؟

این اتفاق دقیقاً در روزی رخ داده که یک قاضی بریتانیایی حکم بازداشت آسانژ را تأیید کرده است. پیش از این وکیل آسانژ درخواست تعلیق حکم بازداشت او از سوی پلیس را اعلام کرده بود. .ولی قاضی گفته که در مورد این درخواست به اندازه کافی قانع نشده است.

پس از این حکم قاضی، وکیل آسانژ درخواست نموده بود با توجه به اینکه آسانژ دیگر در مقابل انظار عمومی حاضر نمی شود، حکم بازداشت او لغو شود. در ادامه قاضی پاسخ داده بود تمایل دارد در دادگاهی که در 13 فوریه (24 بهمن ماه) برگزار می شود، تصمیم نهایی را بگیرد.

جولین آسانژ

همچنین مقامات سوئد در سال 2017 مسئله اتهام آزار جنسی انجام شده از طرف افشاگر یاد شده را مطرح کردند. این مسئله نیز بر نگرانی آسانژ از دستگیری و فرستادن او به آمریکا افزوده بود. سپس این افشاگر اتهام مربوطه را رد کرد. البته فعلاً دادستان مربوط به این پرونده در سوئد نیز تحقیقات در مورد این مسئله را به حال تعلیق در آورده است.

اشاره می کنیم که اخیراً گزارش شده بود آسانژ شهروندی اکوادور را به دست آورده. او در این شرایط درخواست مصونیت سیاسی کرده بود که به این وسیله بتواند بدون هیچ گونه خطر دستگیری، از سفارت خارج شود، ولی اداره اتباع خارجی انگلیس درخواست او را رد کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    هرچی میشه و زورشون نمیرسه ، یه اتهام آزار جنسی میزنن تنگش که طرفو نابود کنن???

مطالب پیشنهادی