ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ در حال توسعه چیپست مخصوص خودرو است

کمپانی سامسونگ پیش از این با عرضه اگزینوس توانایی خود را در تولید چیپست های پیشرفته برای گجت ها ثابت کرده و حالا رسانه های کره ای مدعی شده اند که این غول صنعتی در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کمپانی سامسونگ پیش از این با عرضه اگزینوس توانایی خود را در تولید چیپست های پیشرفته برای گجت ها ثابت کرده و حالا رسانه های کره ای مدعی شده اند که این غول صنعتی در حال توسعه یک چیپست مخصوص خودرو است.

این چیپست که Exynos Auto نام دارد به ماشین های خودران محدود نشده و هدف از طراحی آن پشتیبانی از سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی، نمایشگرهای روی شیشه و داشبورد دیجیتال است.

سامسونگ با دنیای خودرو بیگانه نیست و زیرمجموعه های آن تاکنون تجهیزات زیادی را برای کمپانی فعال در این حوزه فراهم کرده اند که از این می توان به باتری اتوبوس های برقی اشاره کرد.

کمپانی کره ای در سال 2015 چیپست هایی را برای آئودی طراحی کرد که بر اساس تراشه های موبایل طراحی شده بودند. با این حال چیپست جدید از اساس برای خودرو طراحی شده و با تراشه های اگزینوس معمولی تفاوت دارد.سامسونگاین پلتفرم که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند قابلیت اتصال LTE را برای خودروها فراهم می کند اما در مورد سازگاری با شبکه های 5G اطلاعات خاصی ارائه نشده است. گزارش های منتشر شده در این زمینه حاکی از احتمال عرضه این چیپست ها تا اواخر سال جاری میلادی است.

احتمالا نخستین شرکتی که از Exynos Auto بهره می برد آئودی خواهد بود که در حال حاضر از تراشه های کوالکام استفاده می کند و مشارکت بیشتر این کمپانی با سامسونگ به معنی از دست دادن یک مشتری مهم برای کمپانی آمریکایی خواهد بود.

سامسونگ به کسب و کار ماشین های خودران نیز علاقمند است و در نمایشگاه CES 2018 از پلتفرم نرم افزاری و سخت افزاری DRVLINE رونمایی کرد که به کمک آن بالاترین سطح هوشمندی (سطح 5) را برای خودروها فراهم می سازند.

مقامات سامسونگ مدعی شده اند که در طراحی این پلتفرم برای نخستین بار ماژولار بودن و تطبیق پذیری آسان به عنوان اولویت های اول مورد توجه قرار گرفته اند تا از این طریق استفاده از آن در انواع خودروها و با بهره مندی از سخت افزارهای مختلف به راحتی هر چه تمام تر میسر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی