ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کاهش تقاضا برای آیفون X، تحلیلگران از «ابر چرخه» اپل ناامید شده اند

تا پیش از عرضه آیفون های جدید اپل، موسسات مالی، سرمایه گذاران و تحلیلگران امیدوار بودند عملکرد موفقیت آمیز آیفون X در سه ماهه نخست سال 2018، به ایجاد یک «ابر چرخه» در محصولات اپل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

تا پیش از عرضه آیفون های جدید اپل، موسسات مالی، سرمایه گذاران و تحلیلگران امیدوار بودند عملکرد موفقیت آمیز آیفون X در سه ماهه نخست سال 2018، به ایجاد یک «ابر چرخه» در محصولات اپل منجر شود و شاهد مدل های به روزرسانی شده آیفون 5 اس، آیفون 6 و حتی آیفون 6 اس طی این بازه زمانی باشیم.

اما علی رغم گزارش مالی تحسین برانگیز اپل و خبر از سوددهی رکوردشکن، فروش دیوایس های آیفون کمتر از آن چیزی بوده که قبلاً پیش بینی می شد. در حالی که انتظار می رود تقاضا در فصل زمستان نیز بیش از پیش کاهش یابد، حداقل یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ از ایده ابر چرخه قطع امید کرده است.

رود هال، تحلیلگر شرکت گلدمن ساکس در گزارش اخیر خود می نویسد که اپل سفارشات خود از برخی قطعات آیفون اکس 999 دلاری را کاهش داده و علی رغم رشد این کمپانی در طولانی مدت، عملکرد ضعیف آیفون X در سه ماهه فعلی و احتمالاً سه ماهه پیش رو، به این معناست که به این زودی ها شاهد ابر چرخه نخواهیم بود.

هال ضمناً افزوده که طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، دیوایس های آیفون درآمدی کمتر از آنچه پیش بینی می شود برای اپل به ارمغان خواهند آورد و وی باور دارد که سهام اپل، ارزشمندتر از حالا نخواهد بود. ناگفته نماند که تمام تحلیل ها، کماکان از موفقیت احتمالی اپل در فصل پاییز امسال حکایت دارند؛ فصلی که اپل طی آن سه آیفون جدید روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی