ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از فناوری Face Unlock برای تشخیص چهره در میت 10 لایت رونمایی کرد

هواوی همان طور که وعده داده بود، فناوری تشخیص چهره یا Face Unlock را از طریق آپدیت نرم افزاری به موبایل میت 10 لایت آورده تا یکی از قابلیت های پیشرفته پرچمداران بازار را در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

هواوی همان طور که وعده داده بود، فناوری تشخیص چهره یا Face Unlock را از طریق آپدیت نرم افزاری به موبایل میت 10 لایت آورده تا یکی از قابلیت های پیشرفته پرچمداران بازار را در محصولی میان رده در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه متن بیانیه خبری این شرکت را در رابطه با این فناوری می خوانید.

هواوی به تازگی با منتشر کردن یک به روزسانی نرم افزاری برای موبایل Huawei Mate 10 lite خود برای تشخیص چهره، تجربه Face ID موبایل های اپل را در سیستم عامل اندروید در اختیار کاربران خود می گذارد.

اپل در محصول جدید خود یعنی آیفون X از قابلیت تشخیص چهره کاربر برای باز کردن قفل آن موسوم به Face ID رونمایی کرد. Huawei هم اخیراً در یکی از موبایل های پر طرفدار خود در بازار جهانی یعنی مدل Mate 10 lite که از 4 دوربین (دو دوربین در جلو و دو دوربین در پشت دستگاه) در کنار یک صفحه نمایش FullView تمام صفحه بهره می برد، این قابلیت را با یک بروز رسانی نرم افزاری در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

قابلیت پیشرفته Face Unlock

هواوی میت 10 لایت از این پس قادر خواهد بود با قابلیت چهره کاربر خود هویت او را تشخیص داده و بر این مبنا، دستگاه را از حالت قفل برای استفاده خارج کند. سرعت تشخیص جزییات چهره در Mate 10 lite بالاست و دوربین این تلفن همراه می تواند چهره کاربر خود را در زاویه های مختلف باز و بسته در چند میلی ثانیه شناسایی و موبایل را از حالت قفل خارج نماید. با وجود این قابلیت اگر دستان کاربران برای بهره گیری از سنسور اثر انگشت چرب یا کثیف باشد، تنها با قرار گرفتن روبروی دوربین های سلفی می توانند قفل آن را باز کنند.

بین قابلیت Face ID در اپل و Face Unlock در هواوی یک تفاوت نیز وجود دارد. در آیفون 10 بعد از تشخیص چهره کاربر باید صفحه نمایش را به بالا سوایپ کند تا بتواند قفل را باز کند ولی در Mate 10 lite کاربر این انتخاب را خواهد داشت که تنها با شناسایی چهره قفل باز شود و یا اینکه علاوه بر شناسایی چهره، Slide کردن هم برای باز کردن قفل نیاز باشد.

به علاوه معمولاً در حالتی که موبایل ها قفل هستند، روی صفحه نمایش اعلان هایی مانند پیام های دریافتی، تماس های از دست رفته و غیره نمایش داده می شوند ولی در Huawei Mate 10 lite با قابلیت Face Unlock، این اعلان ها تنها برای کاربری که چهره او مقابل صفحه نمایش قفل شده شناسایی می شود نمایش داده خواهند شد تا از این حیث حریم خصوصی کاربران مورد خدشه قرار نگیرد. در واقع Huawei در face Unlock تمام تلاش خود را به کار برده تا بر مبنای رفتارهای مختص هر کاربر، به او آزادی عمل در همه جزییات مربوط به این قابلیت را دهد.

Face Unlock هواوی بسیار ساده و راحت عمل می کند با این حال بسیاری از کاربران ممکن است دغدغه امنیت اطلاعات خود را با وسواس بیشتری داشته باشند از این رو هواوی از سه شاخص امنیتی در Face Unlock بهره گرفته تا خیال همه کاربران راحت باشد:

  • اول محل ذخیره اطلاعات امنیتی چهره است. اطلاعات صورت کاربر در ناحیه TEE پردازنده اصلی دستگاه ذخیره می شود، پس محل ذخیره از سطح امنیتی بالا در چیپ اصلی دستگاه برخوردار است.
  • دوم الگوریتم شناسایی است. این الگوریتم در Face Unlock بیش از 1000 نقطه در صورت را جمع آوری می کند تا مطمئناً قفل دستگاه با چهره ای غیر از چهره کاربر باز نشود.
  • سوم اطمینان از عدم باز شدن قفل موبایل در حالتی است که کاربر خواب است. ممکن است کسی قصد داشته باشد با قرار دادن دستگاه روبروی چهره کاربر وقتی خواب است قفل آن را باز کند ولی در Face Unlock این امر تشخیص داده شده و از آن جلوگیری می شود.

با توجه به دلایل فوق Face Unlock در Mate 10 lite بسیار ساده و سریع ولی به شکل ایمن عمل می کند.

لازم به ذکر است این به روز رسانی نرم افزاری به تدریج از 9 تا 23 فوریه (ماه میلادی جاری) در اختیار همه کاربران Mate 10 lite در بازار ایران قرار خواهد گرفت.

مانیتور تمام صفحه FullView و چهار دوربین

میت 10 لایت علاوه بر قابلیت جدید face Unlock، از مانیتور تمام صفحه FullView بهره می برد و نسبت صفحه نمایش به مانیتور در آن 83 درصد است (در حد گلکسی اس 8 سامسونگ) که این امر هم در زیبایی و هم در تجربه کاربری دلپذیر برای کاربران موثر است.

به علاوه این تلفن همراه برای اولین بار از 4 دوربین برخوردار شده، دو دوربین در جلو برای عکاسی سلفی با کیفیت و دو دوربین در پشت به عنوان دوربین های اصلی. به علاوه در این مدل فلاش سلفی هم برای عکاسی بهتر سلفی ها در محیط های کم نور پیش بینی شده است.

هواوی در Mate 10 lite تلاش کرده علاوه بر ایجاد تجربه کاربری منحصر به فرد، با ایجاد قابلیت های امنیتی به شکل کارآمد تر از رقبا ولی با هزینه ای بسیار کمتر بتواند کاربران خود همچنان از خود راضی نگاه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • samihasani
    samihasani | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    اگر می‌خواهید با هزینه‌ای نه‌چندان بالا، گوشی موبایلی با امکانات زیاد در اختیار داشته باشید و از بدنه‌ی مقاوم، دوربین باکیفیت، حافظه‌ی داخلی بالا و پردازنده‌ی قدرتمند گوشی لذت ببرید، می‌توانید محصول جدید شرکت چینی «هوآوی» مدل «Mate 10 lite» را انتخاب و خریداری کنید. روی قاب پشتی گوشی میت 10 لایت از دو دوربین استفاده شده است. از میان این دوربین‌ها دوربین 16مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی در کنار یک دوربین 2مگاپیکسلی قرار گرفته است. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان عکس‌هایی با پس‌زمینه‌ی مات گرفت. در قسمت جلوی این گوشی نیز دو دوربین قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی از قابلیت گرفتن تصاویر 13مگاپیکسلی برخوردار بوده و دیگری به‌عنوان دوربین 2مگاپیکسلی مکمل دوربین اصلی است.
    در کنار استفاده از چهار دوربین، شرکت هوآوی، میت 10 لایت را با سخت‌افزاری نسبتا قدرتمند راهی بازار کرده است. همان‌طور که انتظار داشتیم، این تلفن همراه هوشمند با تراشه‌ی Kirin 659 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تراشه‌ای هشت‌هسته‌ای که از چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex A53 دیگر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری میت 10 لایت می‌توانیم به وجود ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کنیم.

  • sammohtasham
    sammohtasham | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    سلام به دوستانی که علاقه مند خرید گوشی هستن
    من یک زمانی گوشی رو میخریدم که گرون تر بود (چون علمم کم بود میگفتم گرون تر ینی بهتر) و این تنها معیارم شد. ولی وقتی الان میبینم که گوشی های بعضی برندها برابر پول لپ تاپ من شده دیگه کم آوردم مخصوصا اینکه من نیاز دارم دوتا گوشی داشته باشم یکی واسه کارم یکی خانه. بنابراین تصمیم گرفتم مشورت بگیرم و اطلاعات جمع کنم. بر اساس اطلاغاتی که جمع کردم دیدم هوآوی بهترین نسبت کیفیت به قیمت را داره ارایه میده. پس گوشی به نظر خودم لاکچریه میت 10 رو به عنوان گوشی خونه و شخصی خریدم که خب هم سی پی یو هم باطری هم رم هم... از تمامیه رقیب هاش بهتره تازه ی چیزایی هم اضافه داره و ب شخصه تحت تاثیر سرعتش و روون بودنش قرار گرفتم قشنگ حس میکنم ی چیز مهندسی شده رو دارم استفاده میکنم. و الان به عنوان یکی از هوادارهای هوآوی هستم چون خیلی گوشی هاش به اصطلاح سگ جونه جدن. اگر دنبال امکانات و ارزونی و کارایی هستین شکی روش نکنین و بخرین قول میدم پشیمون نمیشین.
    بازم تشکر از سایت خوبتون که فضای گفت و گو رو فراهم کرده.

  • مهدی اسماعیلی
    مهدی اسماعیلی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    نسبت صفحه نمایشش همه سایتا زدن 77 ..نميدونم چرا اینجا زده 83؟؟؟؟؟؟

  • YAS...
    YAS... | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    ایول ، برنامه داشتم بخرمش الان دیگه مسمم تر شدم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی