ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

انویدیا با بحران تامین روبرو است؛ تلاش سخت برای بازگشت آرامش به بازار

همانطور که احتمالاً می دانید، بازار استفاده از کارت های گرافیک به علت استخراج ارزهای رمز نگاری شده، داغ تر از همیشه است. انویدیا به عنوان یکی از بزرگ ترین نام های این صنعت با ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

همانطور که احتمالاً می دانید، بازار استفاده از کارت های گرافیک به علت استخراج ارزهای رمز نگاری شده، داغ تر از همیشه است. انویدیا به عنوان یکی از بزرگ ترین نام های این صنعت با چالشی مواجه شده که بقیه کمپانی های مشابه نیز درگیر آن هستند.

این کمپانی راه حلی دوجانبه را برای حل موضوع پیش بینی کرده است که مدیر انویدیا در جلسه خود با سهام داران این شرکت به آن اشاره کرده است.

برای سال مالی گذشته که سه ماهه چهارم آن در 28 ام ژانویه به پایان رسید، این کمپانی درآمدی 2.91 میلیارد دلاری را گزارش کرده که 2.46 میلیارد دلار از آن به بخش گرافیک انویدیا بر می گردد. این در آمد در مقایسه با مدت زمانی مشابه در سال گذشته، 33 درصد افزایش پیدا کرده است.

رشد فروش کارت های گرافیک انویدیا دلایلی مانند، بازی های جدید، فروش فصل تعطیلات سال نو میلادی، به روز رسانی کافی نت ها و استخراج ارز مجازی ذکر شده است.

کلت کرس، معاون اجرایی و مدیرمالی انویدیا اعلام کرده است که تقاضای کارت گرافیک برای استخراج ارز رمزگذاری شده،بیشتر از سه ماهه گذشته بوده اما میزان سنجی آن، کار سختی است.

انویدیا

البته انویدیا حسابی روی بازار استخراج ارزهای دیجیتالی باز نکرده و همچنان روی بازار اصلی خود متمرکز است زیرا آن انتظار ندارند که این روند برای همیشه به چنین شکلی باقی بماند.

آن ها پیش بینی کرده اند که سود این بخش تا تا اولین سه ماهه سال مالی 2019، ثابت بماند. این سود بالا مشکلاتی را هم به دنبال داشته و از آن جا که استخراج کنندگان ارز دیجیتالی بازار کارت های گرافیک را قبضه کرده اند، گیمرها در پیدا کردن کارتی با قیمت مناسب، ناامید شده اند.

مدیرعامل انویدیا به این نکته اشاره کرده است که خرده فروشان قیمت کارت های کرافیک را با توجه به کمبود آن ها در بازار تنظیم می کنند و انویدیا از آن ها خواسته است تا تمرکز خود را روی گیمرها خرج کنند.

طبق گفته مدیرعامل انویدیا، آن ها تلاش می کنند که با وجود محدودیت های موجود، تا حد ممکن پاسخگوی نیازها باشند. انویدیا مانند رقیب اصلی خود یعنی کمپانی ای ام دی (AMD) تلاش می کند تا عرضه را افزایش داده تا پاسخگو تقاضای موجود در بازارها باشد. در ماه های اخیر به دلیل بالا رفتن تب استخراج ارزهای دیجیتالی، بازار کارت های گرافیک برای استفاده کننده های اصلی آن، دچار بحران شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Silencer
    Silencer | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

    لعنت به این ماینرهای طمع کار، بخدا همشون هم ولع الکی میزنن و بعد یه مدت اکثرا ریگ هاشون رو کامل میذارن واسه فروش و الکی میگن قصد مهاجرت داریم که ضایع نشن، بابا جمع کنید این تب و تاب استخراج ارز مجازی رو، اینم یه مدت رو بورس هست و کم کم همه چیز معمولی میشه و برای افراد عادی با برق خانگی هیچ سودی که نداره هیج تازه ضرر هم داره، فقط برای کسایی که برق صنعتی دارن شاید یه مدت به صرفه باشه. بساط گیمرها رو داغون کردن، بابا آخه این یعنی چی که rx580 شده 3میلیون و پونصد یا خدایی در حد دشنام هست بری و یه 1060 رو بخری 2و نیم الی سه تومن. ظلم بخدا.

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

    این ماین هم ضربه سنگینی به گیمرا زد.
    یه بزرگی گفت من ماین نمیکنم ولی ماینرها را..

  • kevin
    kevin | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

    1070 پونصد دلاری رو 4 میلیون دارن میدن

  • ahosein
    ahosein | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

    آقا یکی به من بگه کلا کارت گرافیک چه ربطی به استخراج ارز مجازی داره؟

    • حجازی
      حجازی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      والا تا اونجا که من یزره فهمیدم ارز دیجیتالی پردازشای خیلی سنگینی روش انجام میشه که بخاطر استفاده از هستهای بیشتر این وظیفرو انداخته روی کارت گرافیک حالا اگه کسی بیشتر خونده مارو در جریان بزاره.

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      برای استخراج ارز باید مسئله های ریاضی حل بشه و کارت گرافیک برای شبیه سازی از ریاضی و گرافیگ استفاده می کنه

    • Seyyed Mohammad Azarshin
      Seyyed Mohammad Azarshin | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      در ارزهای رمز نگاری شده دو نوع استخراج هست: 1 با cpu , 2 با gpu
      (کارت گرافیک)

مطالب پیشنهادی