ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست می دهد

مدتی پیش در اخبار خواندیم که کوالکام، پیشنهاد 121 میلیارد دلاری برادکام برای خرید این کمپانی را رد کرده. مبلغ پیشنهادی برادکام، به معنای پرداخت 82 دلار به ازای هر سهم از کوالکام است و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

مدتی پیش در اخبار خواندیم که کوالکام، پیشنهاد 121 میلیارد دلاری برادکام برای خرید این کمپانی را رد کرده. مبلغ پیشنهادی برادکام، به معنای پرداخت 82 دلار به ازای هر سهم از کوالکام است و 60 دلار از آن به صورت نقد و 22 دلار باقی مانده، در قالب سهام برادکام پرداخت می شود. پاول جیکوبز، رییس هئیت مدیره کوالکام اخیراً در نامه ای به مدیرعامل برادکام، دلایل کمپانی خود برای ممانعت از پذیرفتن این پیشنهاد را شرح داده است.

پیش از هر چیز کوالکام معتقد است ارزشی بیشتر از 121 میلیارد دلار دارد؛ خصوصاً با در نظرگیری این موضوع که در حال پیمودن مراحل پایانی خرید کمپانی نیمه هادی NXP با قیمت 38 میلیارد دلار است. جیکوبز در نامه خود می گوید که دو کمپانی باید به صورت حضوری به صحبت درباره قیمت بپردازند و ضمناً اگر کوالکام پیشنهاد برادکام را بپذیرد اما رگولاتوری ها به این انتقال چراغ سبز نشان ندهند، کوالکام متحمل ضرری بزرگ و غیرقابل جبران خواهد شد. البته برادکام اعتقاد دارد که با پیشنهاد سخاوتمندانه خود و پذیرش پرداخت مبلغ بالاتر، این مشکل را برطرف کرده است.

کوالکام در مستنداتی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تقدیم کرده می گوید دو کمپانی شریک اش که هر یک سالانه بالغ بر 1 میلیارد دلار برای تجارت چیپ های این شرکت درآمدزایی می کنند، در صورت خرید کوالکام از سوی برادکام، به شراکت خود پایان می دهند. این دو مشتری کوالکام می گویند که از توانایی برادکام در هدایت این غول حوزه تکنولوژی مطمئن نیستند.

علی رغم مخالفت کوالکام با رقم پیشنهادی، برادکام کماکان به تلاش برای خرید این کمپانی ادامه خواهد داد. این بدان معناست که در روز ششم مارس، سهامداران می توانند به تغییر اعضای هیئت رییسه کوالکام رای داده و افراد پیشنهادی برادکام را جایگزین آنها کنند. اگر نامزدهای برادکام در این رای گیری پیروز باشند، احتمالاً در نهایت با پیشنهاد 121 میلیارد دلاری موافقیت می شود. البته با توجه به قیمت 63.99 دلاری هر سهم از کوالکام در پایان هفته گذشته، به نظر می رسد سرمایه گذاران از پیروزی برادکام مطمئن نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی