ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صرافی ایتالیایی ارزهای رمزپایه در پی یک حمله سایبری، 170 میلیون دلار از دست داد

یکی از بزرگ ترین مشکلات صرافی های ارزهای رمزپایه این است که معمولاً هدفی ترغیب کننده برای مجرمان سایبری به حساب می آیند. یکی از همین صرافی ها به نام BitGrain که در کشور ایتالیا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

یکی از بزرگ ترین مشکلات صرافی های ارزهای رمزپایه این است که معمولاً هدفی ترغیب کننده برای مجرمان سایبری به حساب می آیند. یکی از همین صرافی ها به نام BitGrain که در کشور ایتالیا فعالیت دارد، اخیراً ژتون هایی به ارزش 170 میلیون دلار از ارز رمزپایه Nano را از دست داده است؛ پول دیجیتالی نه چندان نام آشنایی که قبلاً تحت عنوان RaiBlock شناخته می شد.

BitGrain دومین صرافی ای است که طی سال جاری میلادی، چنین مقادیر عظیمی از پول را از دست داده و ضمناً هنوز در میانه دومین ماه از سال 2018 هستیم. پیش از این و در ماه ژانویه، صرافی ژاپنی Coincheck هم به خاطر یک حمله سایبری بین 400 الی 534 میلیون دلار پول از دست داده بود.

BitGrail در وب سایت رسمی خود، ربوده شدن 170 میلیون دلار را تایید کرده و می گوید که گزارش آن را در اختیار مقامات قرار داده است. در حال حاضر، تمام برداشت ها و واریزها به حساب، به حالت تعلیق درآمده تا BitGrain قادر به بررسی تاییدیه مبادلات مالی باشد. با این حال برخلاف Coincheck، صرافی ایتالیایی می گوید قادر به بازگردانی 100 درصدی پول از دست رفته کاربران نخواهد بود زیرا توسعه دهندگان Nano حاضر به همکاری نیستند.

در این بین، تیم توسعه دهنده ارز Nano می گوید هیچ دلیلی برای باور این موضوع وجود ندارد که سرقت، به خاطر ضعفی در پروتکل Nano بوده باشد و «به نظر می رسد مشکل به نرم افزار BitGrail مربوط است». این ماجرا منجر به درگیری تازه ای میان سازندگان Nano و BitGrail نیز شده و در حالی که Nano، مدیرعامل صرافی ایتالیایی را به گمراه کردن مشتریان خود متهم می کند، مدیرعامل BitGrail این اتهامات را «بی اساس» می خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Silencer
    Silencer | ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

    عاقبت پول مجازی همینه، سیستم بانکداری چنیدن ساله از عمرش گذشته اما هنوز به حد کمال در امینت نرسیده، ارز های مجازی که دیگه بماند که یک فناوری نوپا هست و زیر ساخت های کافی برای تبادلات و ذخیره اون وجود نداره و هر لحظه ممکنه تحت سرقت در اثر حملات سایبری و سازمان یافته قرار بگیری. از دید من سرمایه گذاری در این کار مثل گذاشتن یخ در زیر نور مستقیم خورشید هست. همون سرمایه که صرف خرید سیستم های استخراج ارز میشه رو اگه توی زمینه های دیگه سرمایه گذاری کنی به مرور هم صاحب کسب و کار خودت میشی و هم امنیت سرمایه رو اختیار داری. هر کاری که همه انجام میدن یعنی کاری همه توش مهارت دارن و اینجور کارها هرگز گزینه مطلوبی برای صرف وقت و هزینه برای کسب درآمد نیست. ارز مجازی مثل تب استخراج طلا در دهه های قبل از قرن 19 هست که فقط عده خاصی تونستن توش به موفقیت برسن و مابقی فقط عمرشون رو طلف کردن. یه کار تا موقعی سود آگر هست که همه گیر نشده باشه. الان دیگه هر ننه قمری پاشده رفته ماشینش رو فروخته دوتا ریگ ماینینگ بسته و نشته تو خونه فکر میکنه قرار مولتی میلیونر باشه با این کار، لطفا کمی به فکر زیستگاهمون باشیم، ازون داره نازک و نازک‌تر میشه. سیستم های استخراج ارز گرمای زیادی رو به جو منتقل میکنن و ممکنه به زیستگاه ما آسیب جدی وارد شه با این کار.

    • Kashani
      Kashani | ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

      درود بر شما

مطالب پیشنهادی