ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به پورت های رسمی PUBG روی موبایل؛ قوانین بقا

پورت های رسمی PlayerUnknown's Battlegrounds نیامده رکورد زدند. پیش از هفتاد و پنج میلیون نفر برای تجربه نسخه های موبایل بازی ثبت نام کردند و با وجود اینکه در حال حاضر تنها نسخه های ارلی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

پورت های رسمی PlayerUnknown's Battlegrounds نیامده رکورد زدند. پیش از هفتاد و پنج میلیون نفر برای تجربه نسخه های موبایل بازی ثبت نام کردند و با وجود اینکه در حال حاضر تنها نسخه های ارلی اکسس آن هم فقط با زبان چینی در دسترس است ولی بازیکن های بقیه کشورها نیز بدون توجه به این مسئله بازی ها را انجام می دهند.

آن هم فقط به یک دلیل: پورت های رسمی «پابجی» روی موبایل فوق العاده اند. پابجی در رایانه های شخصی شگفتی ساز شد و رکوردهای زیادی را جا به جا کرد. با این روندی که کمپانی Tencent پیش گرفته و البته محبوبیت زیاد تلفن های هوشمند، به نظر می رسد همین اتفاق را به صورت گسترده برای اسمارت فون های شاهد باشیم.

اما چرا می گوییم پورت های رسمی؟ تنسنت سال گذشته حقوق ساخت نسخه رسمی پابجی را روی موبایل خرید و در اقدامی غافل گیر کننده جای یک بازی، دو بازی از روی این عنوان معروف را معرفی کرد: PUBG: Army Attack که توسط Timi ساخته شده و PUBG: Exhilarating Battlefield که دست پخت استودیوهای Lightspeed و Quantum است.

پابجی
معروف ترین بازی بتل رویال کنونی اسمارت فون ها Rules of Survival است که با وجود مشکلات گرافیکی زیاد، در سه ماهه چهارم پایانی سال 2017 بیشترین دانلود را میان اپلیکیشن های اپ استور داشت. عکس مربوط به همین بازی است.

همان زمان معرفی تنسنت اذعان داشت که Army Attack بیشتر یک تجربه آرکید تر از نسخه اصلی می خواهد ارائه دهد و برای کسانی که خواهان عنوانی نزدیک تر و واقع گرایانه تر از پابجی رایانه های شخصی هستند، Exhilarating Battlefield مناسب خواهد بود. اما از دیدگاه مکانیزم های اصلی گیم پلی هر دو بازی همان راه عنوان اصلی را پیش گرفته اند.

صد بازیکن بدون هیچگونه تجهیزاتی در جزیره ای بزرگ رها می شوند تا در نهایت یک نفر زنده بماند؛ در ابتدای بازی با چتر نجات هر جایی که خواستید فرود می آیید و باید با سر زدن به نقطه های مختلف نقشه خود را مجهز کنید تا در درگیری ها شانس بیشتری داشته باشید. هر بازیکنی هم که از این جنگ جان سالم به در ببرد پیروز خواهد شد.

اولین نکته ای که هنگام تجربه هر کدام از عناوین Army Attack و Exhilarating Battlefield جلب توجه می کند عملکرد گرافیکی هر دو بازی است. بازی ها حتی روی دیوایس های میان رده هم تقریبا روان اجرا می شوند و خیلی وقت ها خبری از باگ های اعصاب خورد کن و افت فریم هایی که در نسخه اکس باکس وان پابجی و Rules of Survival دیدیم نیست.

PUBG: Exhilarating Battlefield
نمایی از Exhilarating Battlefield؛ بازی با داشتن آیکون دوم تیراندازی و برداشتن خودکار آیتم های مورد نیاز در حالت پیش فرض به عنوان کاربر پسندانه تری نسبت به Army of Attack تبدیل شده است.

نکته مهم تر اینجاست سازنده ها در صورتی توانسته اند به این مهم دست پیدا کنند که هر دو بازی وسعت خیلی زیادی دارند و هر چند بالاترین تظیمات گرافیکی هنوز در هیچکدام فعال نیست و فریم ریت گاهی اوقات نوسان دارد ولی از لحاظ بصری باز با عنوان چشم نواز تر و پایدارتری نسبت به دیگر عناوین مشابه موبایل رو به رو هستیم.

هر دو بازی رنگ بندی تیره تر و به مراتب بهتری نسبت به Rules of Survival دارند و در این بین شاهد حضور رنگ های جدی تری در Army Attack هستیم. ویژگی که به خاطر ذات واقع گرایانه تر Exhilarating Battlefield، انتظار داشتیم در ساخته استودیوهای Lightspeed و Quantum ببینیم.

از طرفی با وجود اینکه هنوز Draw Distance بازی ها جای کار دارد و آبجکت ها تا فاصله کمی پردازش می شوند ولی باز دید گسترده تری نسبت به Rules of Survival دارید. بنابراین می توانید دشمنان را حتی تا فاصله های منطقی نسبتا طولانی ببینید و با یک استراتژی مناسب تر پیش بروید، چیزی که ضعفش در Rules of Survival کاملا احساس می شود.

PUBG: Army Attack
نمایی از Army of Attack؛ رنگ بندی جدی تر بازی یادآور نسخه اصلی پاپجی است. خلاف Exhilarating Battlefield در بازی نبردهای دریایی هم حضور دارد.

اما برای مقایسه میان هر دو پورت، بهتر است تا آزاد شدن آخرین تنظیمات صبر کنیم ولی برای نسخه های کنونی جزییات بیشتری در Army Attack به چشم می خورد. البته تفاوت ها آن قدر نیستند که به خاطر گرافیک تصمیم بگیرید یکی را انتخاب کنید و هر دو بازی تجربه بصری خوبی ارائه می دهند.

یکی از مشکلاتی که با بازی های بتل رویال روی اسمارت فون ها وجود دارد کنترل آن ها است و راستش را بخواهید نه Army Attack و نه Exhilarating Battlefield تغییری در این قضیه ایجاد نمی کنند و محدودیت های موجود در بخش کنترل همچنان به قدری هستند تا بازی از لحاظ تاکتیکی چند لول پایین تر از نسخه رایانه های شخصی قرار بگیرد.

ولی به خاطر لگ کمتر بازی ها، مشکلات مربوط به کنترل خیلی به چشم نمی آیند و بعد از چند بار بازی کردن همه چیز دست تان خواهد آمد. تا جایی که با انجام بعضی ترفندها می توانید نتیجه بهتری بگیرید و در درگیری ها عملکرد بهتری از خود به جای بگذارید.

PUBG android
اگر قبلا عنوانی در سبک بتل رویال انجام داده باشید، مشکلی با زبان چینی دو بازی نخواهید داشت. وسعت خیلی زیاد نقشه بازی ها نیز باعث شده تا هنگام فرود، کم پیش بیاید همان ابتدا با بازیکن دیگری رو در رو شوید.

هم Timi و هم استودیوهای Lightspeed و Quantum از آزمون سخت خود سربلند بیرون آمدند. هر دو بازی اگرچه از دیدگاه گیم پلی تفاوت زیادی با Rules of Survival ندارند و در بهترین حالت همان مکانیزم ها را در کیفیت بالاتری ارائه می دهند ولی به خاطر دستاورد گرافیکی شان از سرگرم کننده ترین های اسمارت فون ها به شمار می روند.

در واقع تنها زمانی می توانید از پابجی یا نمونه های مشابه آن روی هر پلتفرمی لذت ببرید که تمام این مکانیزم های سرگرم کننده بازی در قالب یک تجربه پایدار ارائه شوند. حتی خود سازنده اصلی هم کاملا نتوانست از پس این مشکل بر بیاید و اگرچه پورت های موبایل نیز مشکلات خودشان را دارند ولی به عنوان نسخه ارلی اکسس راضی کننده هستند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی بازی در غرب منتشر می شود ولی با توجه به موفقیت های روز افزون Rules of Survival و استقبال بازیکن های بقیه کشورها از این عنوان بعید نیست تا چند ماه دیگر بازی برای دیگر منطقه ها هم عرضه شود. در هر صورت برای اطلاعات بیشتر باید صبر کنیم.

چگونه نسخه اسمارت فون های پابجی را دانلود کنیم؟

pubg mobile
تفاوت بین هر دو بازی بیش از حد کم است و احتمالا آپدیت های بعدی تفاوت ها افزایش یابد. به هر حال به نظر می رسد که Exhilarating Battlefield عنوان سبک تری از لحاظ گرافیک باشد.

برای دانلود بازی روی اندروید ابتدا باید مارکت چینی TapTap را دانلود کنید. در مرحله بعد با نرم افزار تغییر آی پی برنامه را اجرا کرده و هر کدام از بازی ها را که خواستید دریافت کنید. در بین دو بازی، Exhilarating Battlefield توانسته با استقبال بیشتری نسبت به Army Attack رو به رو شود و بازخوردهای مثبت تری بگیرد.

حجم عنوان Exhilarating Battlefield حدود 200 مگابایت کمتر از Army Attack است

بعد از دانلود هر کدام از این عناوین، بازی ها از شما می خواهند تا با اکانت وب سایت QQ یا اکانت وی چت وارد شوید. پیشنهاد می کنیم یک اکانت وی چت بسازید، نهایت چند دقیقه طول می کشد و بعد از اتمام کارتان دسترسی های برنامه را ببندید. در صورتی هم که آی دیوایس دارید، یک اکانت چینی درست کنید و در نهایت از طریق اپ استور Exhilarating Battlefield یا Army Attack را بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Javad Sh2
    Javad Sh2 | ۲ آبان ۱۳۹۸

    سلام کسی میدونه بازی پاک شده پابچی که سیوهم نشود چجوری باز یابی کنم

  • King Salar
    King Salar | ۲۹ مهر ۱۳۹۸

    آیا بازی پابجی برای رم 1 میاره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی