ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Rimac-Concept-Two
خودرو

نخستین اطلاعات از ریماک Concept Two؛ ابر اتومبیلی با توانایی هدایت خودکار

کمپانی اهل کرواسی ریماک که پیش از این با ساخت سوپر اتومبیل برقی کانسپت وان نام خود را بر سر زبان ها انداخته، قصد دارد در نمایشگاه ژنو امسال از ابر خودروی بعدی خود یعنی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

کمپانی اهل کرواسی ریماک که پیش از این با ساخت سوپر اتومبیل برقی کانسپت وان نام خود را بر سر زبان ها انداخته، قصد دارد در نمایشگاه ژنو امسال از ابر خودروی بعدی خود یعنی Concept Two رونمایی کند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری این نمایشگاه معتبر بین المللی نشریه انگلیسی اتوکار به واسطه یکی از منابع نزدیک به پروژه کانسپت تو، به اطلاعات جدیدی درباره این خودروی فوق سریع دست یافته است.

Rimac Concept Two

به گفته این فرد، وظیفه تامین انرژی کانسپت تو بر عهده پک باتری 120 کیلو وات ساعتی گذاشته خواهد شد. همچنین با توجه به پشتیبانی از سطح 4 فناوری خودران، راننده در شرایط معین قادر خواهد بود کنترل خودرو را به سیستم های موجود محول کرده و خود مشغول انجام کارهایی دیگر باشد.

Rimac Concept Two

طبق شنیده ها بعد از معرفی رودستر تسلا با مشخصاتی خیره کننده، ریماک تغییراتی در روند توسعه کانسپت تو داده و آن را با توانایی های بهتر راهی میدان خواهد کرد.

محض یادآوری باید اشاره کنیم که رودستر تسلا شتابی برابر با 1.9 ثانیه داشته و می تواند به نهایت سرعت 400 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین به لطف باتری 200 کیلو وات ساعتی، این خودرو توانایی پیمایش 1000 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد.

البته با وجود تغییر در روند توسعه کانسپت تو، ظرفیت باتری آن تا حد زیادی کمتر از تسلا رودستر بوده و ابر اتومبیل کروات ها در پس رقیب آمریکایی قرار می گیرد.

یکی از کارمندان رده بالای ریماک پیش تر عنوان کرده بود که کانپست تو عملکرد به مراتب بهتری نسبت به کانسپت وان داشته و بزرگ تر، لوکس تر و راحت تر خواهد بود.

Rimac concept_one

تاکنون تنها 8 دستگاه کانسپت وان توسط کمپانی ریماک تولید شده، دو دستگاه مخصوص پیست نیز با با عنوان کانسپت S توسعه یافته است.

پیشرانه این ابر اتومبیل برقی 1224 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و می تواند در عرض 2.5 ثانیه کانسپت وان را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

Rimac concept_one

در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم، ریماک کانسپت وان توانایی دستیابی به نهایت سرعت 355 کیلومتر در ساعت را دارد. این خودرو با تکیه بر باتری 90 کیلو وات ساعتی قادر است تا 350 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

آنطور که ریماک اعلام کرده در کنار مدل کوپه، نسخه اسپایدر و مخصوص پیست کانسپت تو نیز عرضه خواهد شد. این خودرو از لحاظ طراحی پیرو کانسپت وان بوده و DNA آن را در خود خواهد داشت. طبق اطلاعات موجود کروات ها در نظر دارند در مجموع 100 دستگاه کانسپت تو تولید کنند.

ناگفته نماند در زمان فعلی ریماک بخش عمده ای از درآمدهای خود را از راه فروش باتری و سایر قطعات مرتبط با خودروهای برقی بدست می آورد. بد نیست بدانید باتری ابر اتومبیل کوئنیگ زگ رگرا توسط این کمپانی تامین می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی