ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پرفروش ترین SUV هیبریدی جهان به ایران رسید؛ رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر PHEV توسط آرین موتور

میتسوبیشی اوتلندر که پیش از این توسط شرکت آرین موتور پویا در دو نسخه قبل از فیس لیفت و بعد از فیس لیفت نسل سوم آن در ایران عرضه شده بود. حال سومین مدل از ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

میتسوبیشی اوتلندر که پیش از این توسط شرکت آرین موتور پویا در دو نسخه قبل از فیس لیفت و بعد از فیس لیفت نسل سوم آن در ایران عرضه شده بود. حال سومین مدل از این خودرو که از قوای محرکه هیبریدی سود می برد، امروز به صورت رسمی توسط این شرکت معرفی و رونمایی شد.

تفاوت این SUV با دیگر خودروهای هیبریدی در این است که از سیستم موسوم به Plug-in بهره می برد. بدین معنا که شما می توانید باتری های خودرو را به صورت مجزا و با اتصال آن به پریز برق شارژ کنید. در واقع خودروهای هیبریدی به صورت کلی به دو دسته با قابلیت شارژ مستقیم باتری و شارژ غیر مستقیم باتری تقسیم می شوند.

پیش از این اکثر خودروهای هیبرید وارد شده به کشور ما از دسته دوم بوده اند و باید اوتلندر PHEV را دومین خودروی عرضه شده در ایران با قابلیت شارژ مستقیم باتری همانند خودروهای تمام الکتریکی همچون تسلا قلمداد کرد. پیش از این بی ام و I8 که در تعداد بسیار محدودی در کشور ما عرضه شده به این قابلیت مجهز بود.

در هر صورت میتسوبیشی اوتلندر را باید پر فروش ترین خودروی Plug-in-hybrid دانست و این خودرو را در بیش از 48 کشور جهان عرضه می کند. به گونه ای که این خودرو از زمان رونمایی جهانی آن در سال 2013 تا سال 2015 بیش از 90 هزار دستگاه فروخته است. این SUV از محبوبیت بسیار خوبی در اروپا برخوردار است و به دلیل مصرف بسیار پایین سوخت (1.7 لیتر در یکصد کیلومتر) مورد استقبال واقع شده است.

در بخش قوای محرکه این خودرو یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر بنزینی نقش قوای محرکه درون سوز را ایفا می کند  و دو موتور الکتریکی در محور جلو و عقب آن قرار گرفته است که توسط پک باتری 12 KWh لیتیوم یونی تغذیه می شود و جعبه دنده CVT نیز وظیفه انتقال قدرت موتور درون سوز را دارد. به گونه ای که در حالت تمام برقی این خودرو می تواند بردی معادل 50 کیلومتر را بدون دخالت موتور بنزینی طی کند.

باتری ها در بخش زیرین و کف خودرو قرار گرفته اند و همچنین با توجه به استفاده از سیستم بازیاب انرژی در حین برداشتن پا از روی پدال گاز، نیرو به صورت معکوس به شارژ باتری ها می پردازد. برای شارژ کردن این خودرو دو سوکت خروجی در نظر گرفته شده که یکی از آن ها از طریق برق شهری و دیگری از نوع شارژ سریع که با نام CHAdeMO خوانده می شود. در حالت معمولی برای شارژ باتری به 5 ساعت زمان نیاز است.

موتور بنزینی 119 اسب بخار قدر تولید می کند و مجموع قدرت موتورهای الکتریکی به 60 اسب بخار می رسد.

اوتلندر PHEV تنها خودروی SUV است که شامل مشوق های دولتی می شود. به گونه ای که میزان گازهای سمی CO2 خروجی  آن حتی کمتر از یک تویوتا پریوس است.

به همین دلیل در کشوری همچون انگلستان بیش از 5 هزار پوند از بهای آن توسط دولت این کشور تقبل می شود. این مدل به نسبت مدل معمولی در حدود 200 کیلوگرم وزن بیشتری دارد.

در هر صورت باید حضور این خودرو در کشورمان را به فال نیک بگیریم زیرا اوتلندر PHEV مفهوم جدیدی از یک خودروی هیبریدی را ارائه می کند.

این مدل به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی قیمت بیشتری به نسبت مدل بنزین سوز دارد و باید دید که تعرفه واردات خودروهای هیبریدی چه سرانجامی خواهد داشت اما در شرایط فعلی (با تعرفه 35 درصد) آرین موتور قیمت 317 میلیون تومان و تخفیف های ویژه ای را برای این خودرو در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    البته یه مقام بلندمرتبه ای تو مصاحبه تلویزیونی گفته بود که به ما گفتن این ماشین ها واقعا هیبریدی نیستن و الکی بهشون برچسب هیبریدی میزنن برای همین ماهم تعرفه رو بردیم بالا!!!! یعنی ماشاالله هوش و نبوغ تو مسئولین ما بیداد میکنه...

    • مجید
      مجید | ۴ اسفند ۱۳۹۶

      منظورت روحانی مچکریمه یا سخنگوی ماست مال کننده اش نوبخت؟!

  • علی
    علی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    ? فقط پراید?

  • Tiger
    Tiger | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    حتی محیط زیست سالم و هوای پاک هم واسه پولداراست نه ما فقرا...

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    جدیدا رپورتاژ اگهیارو نمینویسین ... حرکت خیلی زشتیه ... دیجیاتو داره به بی راهه کشیده میشه ... یه سال پیش خیلی جذابتر بود ...

  • مجوری
    مجوری | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

    315 ملیون؟
    حفوق ماهیانه کارمند 2 ملیون؟
    اینجا جایوزندگیه؟

    • HADI AZIM
      HADI AZIM | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

      خوب داری حقوق میگیری ی ی ??

مطالب پیشنهادی