ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری کوالکام و RED با هدف ساخت دوربین های 8K مقرون به صرفه

کمپانی فاکسکان که احتمالاً بیشترین شهرت خود را مدیون تولید موبایل های آیفون است وارد همکاری تازه ای با شرکت RED شده تا به تولید دوربین های 8K ارزان قیمت بپردازد. تری گو، رییس هیئت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۳

کمپانی فاکسکان که احتمالاً بیشترین شهرت خود را مدیون تولید موبایل های آیفون است وارد همکاری تازه ای با شرکت RED شده تا به تولید دوربین های 8K ارزان قیمت بپردازد. تری گو، رییس هیئت مدیره کوالکام ضمن تایید این خبر اعلام کرده که هدف اصلی این همکاری، کاهش ابعاد و نیز قیمت چنین دوربین هایی تا دو سوم است.

از آن جایی که بسیاری از موبایل های هوشمند امروزی قادر به تصویربرداری 4K هستند، جای تعجب ندارد که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ سخت افزار در تلاش باشند تا تصویربرداری 8K را نیز در همین ابعاد کوچک ارائه دهند. بنابراین در آینده نزدیک، تصویربرداری 8K استاندارد تازه ای در میان اسمارت فون های پرچمدار خواهد بود.

با این حال، کیفیت تصویربرداری خود مسئله دیگری است که گو اشاره ای به آن نکرده. سنسوری که قادر به تصویربرداری با چنین رزولوشنی باشد قطعاً جزئی حیاتی در یک سیستم 8K به شمار می رود، اما همین قطعه کوچک به تنهایی ثبت تصاویری با کیفیت را تضمین نمی کند. پیش از هر چیز، برای ثبت تصویری با کیفیت، شما نیازمند لنزی گران قیمت هستید و لنزهای مخصوص مصرف کنندگان، معمولاً با دقت لازم برای دستیابی به چنین سطحی از جزییات ساخته نمی شوند.

تری گو، رییس هیئت مدیره کوالکام

و این تازه شروع ماجرا است. بعد از لنز، نیازمند پردازنده تصویر و فضای داخلی فراوان هم هستید؛ زیرا حتی کم حجم ترین فایل های 8K، بین 10 الی 20 برابر از فایل های 1080p حجیم تر هستند. سپس باید رنگ ها را تعدیل و تصویر را ویرایش کنید و در نهایت، اکثر مردم قادر به تشخیص تفاوت های آن با یک تصاویر HD معمولی نخواهند بود.

اما سینمای دیجیتال، مخاطبان بسیار بیشتری را نسبت به افرادی که می خواهند از آواز خواندن دوستان شان فیلم بگیرند شامل می شود. عرضه دوربین های بیشتر و ارزان تر که می توانند تصاویر قابل قبول 8K ضبط کنند، خبر خوبی برای کارگردانانی است که نیازمند تصویربرداری از چند زاویه هستند، یا آرتیست هایی که همواره به دنبال پیکسل های بیشتر می گردند یا تهیه کننده هایی که می خواهند هزینه تولید را پایین نگه دارند. در واقع بعضی از اوقات، دو دوربین خوب از یک دوربین عالی بهتر است (اما نه همیشه).

کمپانی RED از همین حالا تلاش هایی برای ارائه دوربین های ارزان قیمت تر کرده که گرچه هنوز برای بسیاری از مخاطبان گران قیمت تلقی می شوند، اما واقعاً از همتایان خود مانند دوربین های Arri و Panavision مقرون به صرفه تر هستند. در نهایت گفتنی است که ظاهراً RED و کوالکام مشغول مذاکره برای راه اندازی شرکتی مشترک هستند اما هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir
    Amir | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

    متن اصلی خبر ميگه فاکسکان، کوالکام از کجا اومد؟!

مطالب پیشنهادی