ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورولا در تلاش برای ساخت یک موبایل بدون حاشیه حقیقی است

مدتی کوتاهی بعد از عرضه موبایل Mi MIX از سوی شیائومی با نمایشگر تقریباً بی حاشیه، سایر تولیدکنندگان آغاز به تولید اسمارت فون هایی با نمایشگر لبه تا لبه کردند. کمپانی هایی مانند ال جی، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

مدتی کوتاهی بعد از عرضه موبایل Mi MIX از سوی شیائومی با نمایشگر تقریباً بی حاشیه، سایر تولیدکنندگان آغاز به تولید اسمارت فون هایی با نمایشگر لبه تا لبه کردند. کمپانی هایی مانند ال جی، سامسونگ، وان پلاس، ویوو و اپل از جمله این تولیدکنندگان هستند و گرچه موتورولا هنوز به بازار موبایل های بی حاشیه ورود نکرده، به نظر می رسد بزودی باید منتظر تحقق این مسئله باشیم.

موتورولا اخیراً پتنتی برای نمایشگرهای انعطاف پذیر و بی حاشیه OLED به ثبت رسانده که می توان از آنها در موبایل های تاشو استفاده کرد. مستندات این پتنت که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی منتشر شده، نشان می دهد موتورولا به دنبال ساخت اسمارت فون هایی حقیقتاً بی حاشیه است.

پتنت موتورولا

در یکی از دیاگرام های این پتنت، به مقایسه طرح مد نظر موتورولا و موبایل های معمولی با حاشیه رایج نمایشگر پرداخته می شود. علاوه بر این، شاهد آرایش ناهمگن پیکسلی به همراه ماتریس فعال هستیم. در این طرح خاص، دو دسته از پیکسل ها به صورت جداگانه به نمایش در می آیند و بخش میانی نمایشگر از پیکسل های سبک بهره مند شده و از همان نقطه، امکان تا کردن نمایشگر مهیا می شود.

در دیاگرام بعدی نیز شکل و شمایل احتمالی دستگاه، پس از به کارگیری تکنولوژی نمایشگر بی حاشیه قابل مشاهده است. طراحی پتنت موتورولا می تواند هم برای موبایل تاشو و هم غیرتاشو مورد استفاده قرار بگیرد و این کمپانی اسمارت فونی را به تصویر می کشد که در حالت تا شده فرقی با یک موبایل معمولی ندارد اما با باز کردن نمایشگر، می تواند به عنوان یک تبلت عمل کند.

لنوو، کمپانی مادر موتورولا تا به امروز نمایش های کوتاهی از اسمارت فون های پوشیدنی با نمایشگر انعطاف پذیر و تبلت هایی که پس از تا شدن، به شکل موبایل در می آیند داشته است. این کمپانی از همین حالا نسخه آزمایشی چنین دیوایس هایی را طراحی کرده و به دنبال عرضه موبایلی با نمایشگر انعطاف پذیر طی سال های آتی است.

ناگفته نماند که مثل همیشه، پتنت موتورولا ممکن است صرفاً برای دستیابی به مالکیت معنوی به ثبت رسیده باشد و لزوماً به محصولی واقعی تبدیل نشود؛ اما هنوز برای نتیجه گیری زود است و باید دید این کمپانی در آینده چه برنامه هایی را دنبال می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی