ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 9 به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز نخواهد شد

قبلا در برخی خبرها خواندید که گلکسی اس ۹ سامسونگ احتمالا به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز می شود و حتی صبح امروز اسناد مربوط به پتنتی در همین رابطه به دست آمد. حالا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۱

قبلا در برخی خبرها خواندید که گلکسی اس ۹ سامسونگ احتمالا به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز می شود و حتی صبح امروز اسناد مربوط به پتنتی در همین رابطه به دست آمد. حالا اما متاسفانه با خبر شدیم که سامسونگ هنوز آمادگی لازم برای تولید انبوه این تکنولوژی در موبایل هایش را ندارد اما شاید آن را برای گلکسی نوت 9 آماده کند.

رسانه های کره ای گزارش داده اند که نوت 9 همراه با همان حسگر اثرانگشتی به بازار عرضه می شود که پیشتر در رندرهای منتسب به گلکسی اس 9 دیده بودیم. البته روشن است که سامسونگ همچنان طی همکاری اش با کمپانی های مختلفی از جمله سینپتیکس تلاش می کند سنسور مذکور را در زیر نمایشگر پرچمدار بعدی اش کار بگذارد اما طبق آخرین خبرها فرایند پیاده سازی و اجرای آن به اوایل سال آینده میلادی موکول می شود.

اینطور به نظر می رسد که با وجود موبایلی به نام ویو X20 UD با این مشخصه که البته به نمایشگر اولد هم مجهز است، مشکلات سامسونگ صرفا به نمایشگر خمیده Infinity باز می گردد که باید تکنولوژی مذکور را با آن مطابقت دهد.

در واقع اگر یک حسگر اپتیکال قرار باشد که زیر این نوع نمایشگر تعبیه شود، ماهیت نیمه شفاف پنل های اولد قطعا مشکلاتی را برای آن به وجود می آورد. از آن طرف استفاده از حسگرهای خازنی چنین مشکلی را در پی ندارد اما این نوع سنسورها باید روی نمایشگر قرار بگیرند که در این صورت دوام آنها تحت تاثیر قرار میگیرد.

در نهایت نیز به اسکنرهای انگشت فراصوت می رسیم که می توانند راه حل مناسب برای استفاده همراه با این پنل ها باشند اما تکنولوژی مذکور هنوز کاملا تازه است و پختگی لازم برای استفاده در گلکسی اس 9 را ندارد. البته طبق برخی شایعات قرار است که حداکثر تا چهار ماه دیگر به مرحله تولید انبوه برسد.

البته در اینجا باید اشاره کنیم که منظور از تازگی در رابطه با این فناوری آن است که هنوز قیمت بالایی دارد و تولید انبوهش برای شرکت ها صرفه اقتصادی ندارد. از طرفی عملکرد آن نیز ظاهرا کندتر از حسگرهایی است که معمولا در پشت بدنه قرار می گیرند. با این حال اما پیشرفت هایی در این زمینه شکل گرفته و سامسونگ از میان انبوه گزینه های پیش روی خود برای تولید این نوع حسگرها برخی را انتخاب کرده و در نظر دارد در بخش های توسعه و تحقیق همکاری های تازه ای را با این شرکت ها آغاز نماید.

یکی از منابع آگاه در صنعت در این باره گفته:

حسگرهای اپتیکال، خازنی و فراصوت هرکی مزایا و معایبی دارند و به همین خاطر تصور نمی کنم که به این زودی ها یکی از این تکنولوژی ها به مرحله تولید انبوه برسد اما سال آینده سامسونگ می تواند فناوری حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر را به مرحله تولید انبوه برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mp
    mp | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

    اینو که چند ماه پیش فهمیدیم خسته نباشی

مطالب پیشنهادی