ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسن روحانی: ایجاد 100 هزار شغل در حوزه فناوری و اطلاعات برای سال 97

رییس جمهوری کشورمان در نشست مشترک استانداران، وزرا و سازمان‌های اقتصادی سراسر کشور که در مجموعه سعدآباد تهران برگزار شد، مسایل گوناگونی را مطرح کرد که مثل همیشه بخشی از آن در حیطه فناوری و ارتباطات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

رییس جمهوری کشورمان در نشست مشترک استانداران، وزرا و سازمان‌های اقتصادی سراسر کشور که در مجموعه سعدآباد تهران برگزار شد، مسایل گوناگونی را مطرح کرد که مثل همیشه بخشی از آن در حیطه فناوری و ارتباطات می‌گذشت. «حسن روحانی» ضمن تاکید بر بهبود و رشد سرعت اینترنت آن را یکی از ضرورت‌های اشتغال و اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: «ایجاد 100 هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات برای سال 97 مد نظر قرار است.»

روحانی فضای مجازی را عاملی برای حذف واسطه‌های مضر و تاخیرهای هزینه‌ساز در چرخه‌تولید و خدمات کشور عنوان کرد و رشد آن را مصادف با رشد و توسعه اقتصاد دیجیتالی دانست. رییس جمهور با تاکید بر واژه اقتصاد دیجیتالی عنوان کرد:

«تاکنون 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات هزینه کردیم تا مردم راحت تر زندگی کنند. در مسئله حمل و نقل درون شهری و برون شهری همین فضای مجازی وارد شده که می‌تواند تحول زیادی در آن ایجاد کند.»

وی با تاکید بر اینکه باید جنس ارزان و با کیفیت تحویل مردم بدهیم از باور خود درباره وصل کردن مزرعه ها به بازار اینترنتی، وصل شدن خانه‌های مردم به مغازه‌ها از طریق اینترنت و وصل شدن مردم به خارج کشور برای جذب گردشگر گفت.

تمامی موارد ذکر شده توسط رییس جمهوری هم‌اکنون در دنیای استارتاپ‌های بین‌المللی شکل گرفته و تلاش‌هایی برای جاری شدن نسخه بومی آنها در کشور نیز توسط شرکت‌های گوناگون صورت گرفته است. به‌نظر می‌رسد با توجه به توصیه‌های وی در این نشست، هموار شدن راه برای فعالیت بیشتر این استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه را به همراه داشته باشد.

در این نشست که با هدف تحقق برنامه های دولت در بخش های تولید و اشتغال برگزار شد، وزرای گوناگون کشور از جمله وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، ارتباطات و رؤسای سازمان‌های اداری و استخدامی و همچنین معاونان حقوقی و علمی و فناوری رییس جمهور، حضور داشتند. تمامی مسئولین حاضر در جلسه گزارشی از عملکرد حوزه های خود با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و کارآفرینی ارائه کردند که در برخی از آنها برای شکوفایی اقتصاد دیجیتالی کشور قدم‌هایی برداشته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Taha Hashemi
    Taha Hashemi | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    فقط وعده های پوچ!

  • 007
    007 | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

    نمیدونم ا چطوری میخوان جواب خدا بدن چقدر بدبخت هستید حالم از همتون بهم میخوره من فقط از خدا میترسم تا پیشش رو سیاه نباشم خاک عالم بر سر همتون کنن بخاطر پول و این دنیای کوفتی عرصه به مردم تنگ کردید به امام علی می‌فرماید هر آنچه که بر خود نمیپسندی بر دیگران نپسند و هر آنچه که بر خود میپسندی برای دیگران بپسند همین جمله پر معنی اگه هر شخصی به درستی انجام بده دنیا گلستان میشه شک نکنید

  • محمدی
    محمدی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    دیجیماتو نظوگر منو ففط پاک می کنی گفتن حقیقت بده

  • yosof
    yosof | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

    اصولگرا و اصلاح طلب یکی نیستند.چون:
    1- برای خودمراکز تحقیقاتی آمریکا و غربی یکی نیستند. ببین:
    www.aparat.com/v/nBv3o/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81_%D8%AC%DB%8C%D9%85%D8%B2_%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B2_%D8%A8%D9%87_%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9_%D8%AC%D9%86%DA%AF_%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%8490
    2- اصولگرا هنوز یکبار رئیس جمهور نشده.پس چطور میتونی بگی هردوشون یکی هستن؟!!
    احمدی نژاد هم اصولگرا نبود و در همین انتخابات هم از اصولگرا حمایت نکرد.
    سال 85 احمدی نژاد میخواست زنها رو وارد ورزشگاه کنه که هرچی انقلابیها بهش اعتراض کردن قبول نکرد و مراجع هم گفتن قبول نمیکرد تا رهبر معظم گفت:حرف مراجع رو گوش بده.دیگه مجبورشد.این انقلابی و اصولگرا هست؟!
    3-کاری که احمدی نژاد (گزینه نزدیکتر به اصولگراها) انجام داد قابل قیاس با این دولته؟ چندتا ماهواره اون زمان پرتاب شد؟هسته ای،پزشکی،مسکن،رشد اقتصادی 8% و… چطور میتونی بگی هردو یکی هستن؟!چقدر این دروغ زد و اون دروغ زد؟ چقدر این خوابید و اون داشت کار و فعالیت میکرد.عزت ایران و پاسپورت و برجام و... آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است؟
    -اگر سال 90 تا 92 اقتصادخراب شد، داخل همین کلیپ بالا،کارشناس میگه:ما جنگ ارزی با ایران راه انداختیم تا ملت به جناح مقابل رای بدن تا هسته ای رو باهاشون مذاکره کنیم و از ایران بگیریم.همون سال 90 میگه.بازی خوردیم همه.
    نکته: من اصولگرا نیستم.

    • alimohammadi15
      alimohammadi15 | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

      من با حرف هیچکدوم از شما موافق نیستم چون هر دو مشکلاتی دارن.
      شما ادعا دارید اون زمان مسکن پیشرفت کرد؟ نه واقعا؟! مسکن مهر اگه منظورتونه طرح خوبی بود ولی فقط روی کاغذ! خونه های قوی ساخته شد روی زمین ضعیف!
      الآن خود شما به حرفای جناب احمدی نژاد نگاه کنی متوجه میشی تمامی مواضع ایشون رو. اگه واقعا موافق نظام و رهبری هستی که نباید ایشون رو تایید کنی.
      درباره بخش آخر هم، به نظرت اونی که دو سال علیه ما جنگ اقتصادی و تحریم راه انداخت، نمیتونست ده سال دیگم ادامش بده؟ چرا فکر میکنی کشور های مخالف ما که اتفاقا با هم متحد هستن و قدرتمند هم هستن-برای مثال بودجه نظامی آمریکا رو ببین یا آمار های اقتصادیش رو-هیچکار نمیتونن بکنن؟ ما مثلا چه متحدی جز روسیه داریم؟ فکر میکنی همون روسیه الآن عاشق چشم و ابروی ماست؟!

      • yosof
        yosof | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

        سلام، اینجا جای بحث سیاسی نیست.من فقط کد میدم. مخالف احمدی نژاد هستم.اغلب اصولگرایان رو هم قبول ندارم.تندروی رو قبول ندارم.احمدی نژاد یکی از اشکالاتش تندروی بود درسیاست خارجی.رهبر هم گفت من نظرم بهش نزدیکتره.نگفت قبولش دارم. روسیه بخاطرمنافع مشترکش با ما هست،نه فرشته هست نه هیچی، اما ما باید باهاش همکاری نکنیم؟! کدوم عقل سلیم اینو میگه؟! گزینه اصلح امروزی،یک فرد انقلابی و مخلص هست و بس.نام نمیبرم باید تحقیق کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی