ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

uber-versus-waymo
خودرو

شکست 245 میلیون دلاری اوبر در دادگاه؛ پرداخت غرامت به گوگل

این روزها تب فناوری خودران بسیار بالا گرفته و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در این زمینه در حال تحقیق و توسعه هستند. اوبر یکی از این کمپانی های نوپاست که قصد دارد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

این روزها تب فناوری خودران بسیار بالا گرفته و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در این زمینه در حال تحقیق و توسعه هستند. اوبر یکی از این کمپانی های نوپاست که قصد دارد به عنوان یکی از پیشگامان زودتر از رقبا پای فناوری خودران را به صنعت حمل و نقل و تحویل کالا باز کند.

Uber_selfdriving car

این شرکت کالیفرنیایی اخیرا اعلام کرده که به یکی از رقبای اصلی خود یعنی ویمو 245 میلیون دلار غرامت پرداخت خواهد نمود. دلیل این امر به پرونده ای حقوقی مربوط است که به این دو کمپانی جریان دارد.

در این پرونده مقامات ویمو مدعی هستند که اوبر به صورت غیر قانونی از برخی از تکنولوژی ها و اسرار تجاری این شرکت استفاده کرده است، هر چند آقای دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر اعتقادی به این موضوع نداشته و آن را رد می کند.

آقای خسروشاهی در این باره گفته اوبر تکنولوژی خودران را صرفا با تکیه بر تحقیقات خود توسعه می دهد. وی همچنین افزوده که نسبت به این مناقشه و نحوه برخورد مدیر عامل پیشین با آن متاسف است.

Uber-DaraKhosrowshahi

با توجه به همکاری اوبر و آلفابت آقای خسروشاهی نسبت به بسته شدن هر چه سریع تر پرونده ابراز امیدواری کرده است. بد نیست بدانید این غول دنیای تکنولوژی جزو سهامداران اوبر به شمار می رود.

این پرونده حقوقی حدودا یک سال پیش به دلیل انتقال برخی از اسرار و فایل های مرتبط با تکنولوژی خودران گوگل به اوبر باز شد. در فوریه 2017 بود که ویمو اوبر را به استفاده از حداقل هشت اسرار تجاری مرتبط با فناوری خودران متهم کرد.

waymo

در آن زمان ویمو ادعا کرد که اوبر با تملک استارتاپ Otto به برخی از فایل های گوگل دست یافته است. این استارتاپ توسط یکی از مهندسین پیشین گوگل به نام آنتونی لواندوفسکی بنیانگذاری شده؛ گفته می شود این شخص 14,000 پرونده را که برخی از آنها با اسرار تجاری ویمو در ارتباط هستند، به استارتاپ Otto منتقل کرده است.

Otto co founders
بنیانگذاران Otto؛ آنتونی لواندوفسکی در چپ و لیور ران در راست

به هر ترتیب کارشناسان معتقدند که با پرداخت مبلغ غرامت هر دو شرکت به خواسته های خود خواهند رسید، هر چند شاید رضایت کامل هیچ یک از طرفین حاصل نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی