ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امروز یکی از آخرین تصاویر زنده رودستر تسلا در فضا پخش می شود

اخیراً تصاویری از خودری رودستر تسلای ایلان ماسک که چندی قبل به فضا ارسال شده بود، منتشر شده و تا دقایقی دیگر یکی از آخرین تصاویر زنده از این خودرو منتشر خواهد شد. کمپانی اسپیس ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۲۱

اخیراً تصاویری از خودری رودستر تسلای ایلان ماسک که چندی قبل به فضا ارسال شده بود، منتشر شده و تا دقایقی دیگر یکی از آخرین تصاویر زنده از این خودرو منتشر خواهد شد.

کمپانی اسپیس اکس در 18 بهمن ماه برای اولین بار راکت فالکون هوی را به فضا پرتاب کرد؛ راکتی که با موفقیت توانست تقریباً به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند و به این ترتیب قوی ترین راکت عملیاتی حال حاضر جهان نام بگیرد. ولی عجیب ترین مسئله در ارسال این راکت، محموله عجیبی بود که با خود به فضا برد: «خودوری رودستر تسلای ایلان ماسک».

رودستر تسلا
تصویری که 23 بهمن از رودستر تسلا در فضا منتشر شده بود

این خودرو پس از چندین مانور نهایتاً در مسیری به دور خورشید قرار گرفت؛ در مداری که در آینده از نزدیک مریخ عبور خواهد کرد. مدتی پس از پرتاب تصویری از مانکن سرنشین این خودرو در حالی منتشر شد که به مرور از زمین دور می شد. حالا «پروژه تلسکوپ مجازی» که امکان دسترسی به تلسکوپی رباتیک از طریق اینترنت را فراهم می کند تصویری از این خودرو در فضا منتشر کرده است و قرار است تا دقایقی دیگر تصاویر زنده آن را در رویداد «خداحافظ، رودستر تسلا» پخش نماید. این تلسکوپ از روز 18 بهمن ماه که فالکون هوی به فضا ارسال شد، رودستر تسلا را زیر نظر داشته است.

رودستر تسلا

تصاویر مذکور توسط رصدخانه تناگرا واقع در آریزونا در حالی ثبت می شود که خودروی تسلا بیش از 1.7 میلیون کیلومتر از زمین فاصله گرفته. انتظار می رود این خودرو برای مدت های طولانی در فضا باقی بماند.

در ساعت 15:45 امروز به وقت ایران می توانید این رودستر را در فضا مشاهده کنید. با توجه به اینکه شاید این آخرین تصویری باشد که از خودروی یاد شده، قابل مشاهده است، پیشنهاد می کنیم تماشای آن را از دست ندهید. البته با توجه به فاصله آن از زمین انتظار می رود تصاویر تا حدودی تار باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی