ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت جدید ویندوز آنالیتیکس به مقابله با Specture و Meltdown می رود

سال 2018 با یک شوک بزرگ در حوزه امنیت آغاز شد و کشف حفره های اسپکتر (Specture) و ملت داون (Meltdown) در چیپست های اینتل توانست سر و صدای زیادی به پا کند. در حالی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۲

سال 2018 با یک شوک بزرگ در حوزه امنیت آغاز شد و کشف حفره های اسپکتر (Specture) و ملت داون (Meltdown) در چیپست های اینتل توانست سر و صدای زیادی به پا کند. در حالی که مشکلات مربوط به اسپکتر با یک پچ حل می شوند ولی برای محافظت از دستگاه در برابر هر دو این آسیب پذیرها باید سیستم عامل و فریمورها با هم آپدیت باشند.

طبیعتا تعداد زیاد بروزرسانی ها گاهی اوقات کاربران را گیج کند، به خصوص زمانی که مدیریت چند کامپیوتر به آن ها داده شده باشد. در همین راستا مایکروسافت آپدیتی برای ویندوز آنالیتیکس (Windows Analytics) منتشر کرده که از رایانه های شخصی در برابر ملت داون و اسپکتر محافظت می کند.

ویندوز آنالیتیکس
ویندوز آنالیتیکس ابزاری رایگان برای کسب و کارها است تا راحت تر بتوانند کامپیوترها را مدیریت کرده و عملکردشان را با دقت دنبال کنند.

این بروزرسانی که روی ویندوز 7 سروریس پک 1، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 در دسترس است، در سه مرحله امنیت سیستم را می سنجد. ابتدا آنتی ویروس را چک می کند تا ببیند که آیا با آپدیت های ویندوز سازگار است، در مرحله دوم آپدیت امنیتی را بررسی کرده و در نهایت نگاهی به وضعیت فریمور دستگاه می اندازد.

بنابراین دیگر نیازی نیست تا به صورت دستی بروزرسانی های سیستم عامل و فریمور دستگاه ها چک شود و کارشناسان آی تی از همین روش می توانند از وضعیت رایانه ها در برابر آسیب پذیرهای اسپکتر و ملت داون با خبر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی