ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل AMP
تکنولوژی

گوگل صفحات AMP را به جیمیل هم می آورد

گوگل ساعاتی پیش از ارائه تکنولوژی AMP (صفحه های شتاب یافته موبایل) در جیمیل خبر داده که می تواند در افزایش اشتیاق کاربران به استفاده از این اپلیکیشن ایمیل تأثیر بسزایی داشته باشد. صفحات AMP ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۶

گوگل ساعاتی پیش از ارائه تکنولوژی AMP (صفحه های شتاب یافته موبایل) در جیمیل خبر داده که می تواند در افزایش اشتیاق کاربران به استفاده از این اپلیکیشن ایمیل تأثیر بسزایی داشته باشد.

صفحات AMP برای این طراحی شده اند که بتوانند با حذف محتوای اضافی در صفحات اینترنتی، وبسایت ها را با سرعت بیشتری بارگذاری نمایند. حالا گوگل همین تکنولوژی را در نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان جیمیل هم به کار گرفته است.

Aakash Sahney، مدیر محصولات جیمیل در مورد کاربردهای AMP در جیمیل می گوید: "به لطف AMP اطلاعات موجود در ایمیل ها می توانند پویا، به‌روز و تعامل پذیر باشند."

به عنوان مثال، با دسترسی به AMP در ایمیل می توان کارهای ساده ای مثل رزرو یک قرار ملاقات در تقویم را مستقیم از درون محیط ایمیل انجام داد، بدون آنکه نیازی به باز کردن وبسایت های دیگر داشته باشید.

فرمت جدید صفحات AMP گوگل

بد نیست بدانید که معرفی تکنولوژی AMP توسط گوگل به سال ۲۰۱۵ بر می گردد. غول موتورهای جستجو در آن زمان هدف از طراحی این تکنولوژی را نمایش سریع تر صفحات تبلیغاتی اعلام کرد، اما حالا می خواهد همین نمایش سریع تر صفحات را برای ایمیل ها نیز انجام بدهد.

لازم به ذکر است که انتشار خبر آمدن AMP به جیمیل تنها چند ساعت بعد از معرفی فرمت جدید AMP Story ها توسط گوگل اتفاق افتاده است. گوگل در این فرمت جدید صفحات AMP را از نظر بصری غنی تر کرده و روی ارائه سرعت بیشتر در بارگذاری آن ها متمرکز شده است.

AMP Story ها شامل عکس های بزرگ، رنگ های زنده و ویدیو می شوند و گوگل قصد دارد که به زودی استفاده از آن ها را در میان بسیاری از منابع خبری معتبر دنیا گسترش بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی