ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول در دنیای وسایل برقی؛ معرفی باتری های مخصوص هوندا با قابلیت تعویض و جابجایی

هوندا به تازگی یک پکیج باتری متفاوت را راهی بازار کرده است. این پکیج یکتا می تواند در تجهیزات و وسایل نقلیه متفاوتی از جمله ای وی تی ها (AVT، خودروهای همه جا رو) و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

هوندا به تازگی یک پکیج باتری متفاوت را راهی بازار کرده است. این پکیج یکتا می تواند در تجهیزات و وسایل نقلیه متفاوتی از جمله ای وی تی ها (AVT، خودروهای همه جا رو) و اسکوتر های برقی مورد استفاده قرار بگیرد.

ظرفیت پایه این پکیج باتری که با نام The Mobile Power Pack شناخته می شود چیزی در حدود 1 کیلووات ساعت بوده و استفاده کنندگان از آن حتی می توانند بنا به استفاده ای که دارند باتری ای با ظرفیت بیشتر را نیز سفارش دهند.

این پکیج قابل حمل، تعویض پذیر بوده و قابل شارژ مجدد است. با کمک این نوع پکیج تعویض باتری برخی از تجهیزات و وسایل نقلیه الکتریکی رفع شده و امکان شارژ مجدد آن ها فراهم می شود.

گفته می شود استفاده کنندگان از این وسیله می توانند با فراهم آوردن چندین پکیج مختلف، آن ها را باهم هماهنگ کرده و به صورت همزمان به عنوان یک پکیج یکتا و کامل با ظرفیت بیشتری برای وسایل نقلیه ای مثل موتورسیکلت های الکتریکی استفاده کنند.

Honda Mobile Power Pack World for PCX ELECTRIC scooter

لیست زیر نمونه هایی از وسایل و تجهیزاتی است که می توان از این پکیج در آن استفاده کرد:

1- ای تی وی خودران 3E-D18 هوندا که عموما برای حمل تجهیزات و ابزارها در زمین ها و مکان های غیرقابل دسترس استفاده می شود.(کانسپت)
2- دیگر کانسپت های روباتیک 3E هوندا مثل Empower, Experience, Empathy
3- اسکوتر PCX ELECTRIC تولیدی این کمپانی
4- چهار چرخه های الکتریکی و دونفره هوندا (کانسپت)

The Mobile Power Pack می تواند به سایر دستگاه ها نیز متصل شده و اطلاعات مربوط به شارژ و فعالیت های آن ها را نگه داری کرده و در مواقع لزوم به خودشان و یا سایر تجهیزات ها دیگر ارسال کند.

این باتری در واقع نگرش هوندا نسبت به انرژی ها تجدید پذیر و نحوی استفاده از آن ها را برای وسایل نقلیه الکتریکی کوچک نشان می دهد. هوندا با عرضه این پکیج نشان داده است که اهمیت خاصی برای وسایل نقلیه و تجهیزاتی مثل دستگاه های دیجیتال و لوازم خانگی برقی که قابلیت حمل و جابجایی داشته و از نیروی الکتریکی کمک می گیرند قائل بوده و تلاش می کند که بازار آن ها از آن خود کند.

Honda 3E-D18

همانطور که می دانید تولید انرژی های تجدیدپذیر برعکس انرژی هایی که از سوخت های فسیلی بدست می آید با تقاضای مصرف کنندگانشان هم خوانی نداشته و گاها کمتر و یا بیشتر از نیاز مصرف کنندگان اند.

به عنوان نمونه انرژی برقی که از باد و توربین های بادی در شب حاصل می شود با تقاضا انرژی الکتریکی همخوانی نداشته و اکثرا این انرژی ها به دلیل نبود تقاضا در شب ذخیره شده و در روز مورد استفاده قرار می گیرد. هوندا به دنبال استفاده از چنین فرصت هایی و ذخیره این انرژی ها در باتری های قابل حمل خود است.

مدیران هوندا می گویند این پکیج تامین کننده برق ضد آب و ضد گرد و خاک بوده و می تواند حتی در مواقعی که برق قطع است نیز به عنوان منبع برق اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

همراه با این پکیج های باتری این هوندا از کانسپت جدیدی نیز رونمایی کرده است که با نام the Honda Mobile Power Pack Exchanger Concept شناخته می شود.

این کانسپت توضیح می دهد که چگونه یک ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی می تواند به تنهایی و همزمان چندین پکیج باتری The Mobile Power Pack را شارژ کرده و این پکیج ها را عرضه کند.

به علاوه این مبدل می تواند در ساعات اوج مصرف برق سبب ثبات تامین برق نیز شود. این ثبات انرژی به این صورت اتفاق می افتد که مبدل یاد شده در ساعات اوج مصرف برق، از انرژی پکیج های باتری موجود در ایستگاه استفاده می کند.

Honda PCX ELECTRIC

هوندا انتظار دارد که این کانسپت که یک مبدل انرژی را توصیف می کند در ایستگاه های شارژ الکتریکی موجود در خیابان ها پیاده سازی شده و پکیج های باتری قابل حمل این کمپانی را شارژ مجدد کنند. عمدتا این ایستگاه ها پکیج هایی را از قبل شارژ کرده و نگه داری می کنند.

با مراجعه افراد و در قبال دریافت باتری های خالی، پکیج های شارژ شده در اختیار آن ها که عموما مصرف کنندگان محصولات قابل حمل الکتریکی اند قرار می گیرد.
هوندا برای نمایش کارایی کانسپت ذکر شده و نشان دادن چگونگی استفاده روزانه از این کانسپت و باتری های تازه معرفی شده خود در زندگی افراد، محصولات مختلفی را به این تجهیزات مجهز کرده است.

از این جمله می توان به اسکوتر الکتریکی the PCX Electric اشاره کرد. این اسکوتر تمام الکتریکی مجهز به یک پیشرانه الکتریکی هوندا بوده و انرژی آن توسط پکیج های قابل حمل Honda Mobile Power Pack تامین می شود.

وسیله نقلیه دیگری که هوندا آن را به پکیج های باتری خود مجهز کرده کامپکت جمع و جوری است که بر اساس the Honda Pioneer 500 ساخته شده و از دو پکیج باتری تعویض پذیر مستقل در هر طرف خود استفاده می کند.

Honda Mobile Power Pack 4W-Vehicle Concept

هوندا در هنگام معرفی این پکیج های باتری یادآور شده است که داشتن یک پکیج باتری قابل حمل که امکان شارژ مجدد آن نیز وجود دارد در موقعیت های مختلفی مثل جنگ و مکان های دورافتاده می تواند بسیار تاثیر گذار و کار راه انداز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی