ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بعد از هیاهوی فراوان اپلیکیشن Messenger Kids برای اندروید منتشر شد

در روزهای پایانی سال 2017، فیسبوک اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Messenger Kids را برای iOS عرضه کرد تا خانواده ها با نصب آن روی دیوایس های فرزندانشان، دیگر نگرانی بابت حضور کودکان در فضای مجازی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

در روزهای پایانی سال 2017، فیسبوک اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Messenger Kids را برای iOS عرضه کرد تا خانواده ها با نصب آن روی دیوایس های فرزندانشان، دیگر نگرانی بابت حضور کودکان در فضای مجازی و خطراتی که آن ها را تهدید می کند نداشته باشند.

اپلیکیشن مسنجر کیدز مختص بچه های زیر 13 سال است

بعد از حدود دو ماه و جنجال هایی که این اپ به وجود آورد، بالاخره ساعاتی پیش فیسبوک پیان رسان کودک خود را در گوگل پلی نیز منتشر نمود. مسنجر کیدز به نوعی همان فیسبوک مسنجر است، با این تفاوت که خانواده می توانند روی فعالیت های بچه ها نظارت داشته باشند.

در مسنجر کیدز، اکانت کودک به اکانت والدین وصل می شود. بنابراین هنگامی که کودک بخواهد با کسی چت کند، برنامه قبل از شروع گفت و گو اعلانی برای خانواده می فرستد. اگر خانواده اجازه داد، او می تواند گفت و گو را آغاز نماید. در کنار این مسئله، مسنجر کیدز پرداخت درون برنامه ای نداشته و خبری از تبلیغات هم در آن نیست.

مسنجر کیدز

به لطف فیلترهای گذاشته شده در بخش جستجو نیز والدین می توانند این اطمینان را داشته باشند که فرزندشان به دنبال محتویات نامناسب نمی رود. اگرچه مسنجر کیدز توانست تاییده قانون حفاظت از کودکان در فضای مجازی به دست بیاورد ولی عرضه این اپلیکیشن هیاهوی زیادی به بار آورد و حتی کمپینی برای حذف آن در اپ استور به وجود آمد.

خانواده ها و سازمان های حمایتی معتقد بودند که این نوع اپلیکیشن ها باعث می شوند تا کودکان از همان بچگی به فضای مجازی روی بیاورند. در هر صورت این کمپین ها تاثیر چندانی نداشته اند و اپ مسنجر کیدز همچنان به کارش ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    با چند خط آخر موافقم
    لازم نیست اصلاً بچه هارو از بچگی کردن بندازیم! هرچند بعید میدونم تو ایران و اين نظام آموزشی کسی درست حسابی بچگی کرده باشه...
    اگه چیزی لازم داشتن میتونن یه اکانت تو هر مسنجری (مثل تلگرام) بسازن و مادر و پدرا هم به‌ اون متصل بشن و چک کنن و زمان بذارن...
    هرچی بیشتر قبل از سن ده سالگی، بچه هارو کمتر به‌ این‌ محیطا وابسته کنیم بهتره و احتمالاً به‌ ضرر فیسبوک...!!!!

    • hamedA1994
      hamedA1994 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

      دقیقاً
      اصلا معنی نداره با این توجیه که چون میشه چت شون رو کنترل کرد، به بچه های زیر ۱۳ سال موبایل و دسترسی اینترنت و برنامه چت متصل به فیسبوک داد!
      دوران بچگی باید شاد و بی دردسر و بدون دغدغه باشه، تا بچه ها روان متعادلی داشته باشند و به موقع و با آمادگی وارد جزییات دنیای بزرگ تر بشند، نه زودتر از موعد و مثلاً با فیسبوک.

مطالب پیشنهادی