ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد خودران ۲۵۰۰ دلاری Skydio می داند کجا هستید و به کجا می روید [تماشا کنید]

ساعاتی پیش Skydio، استارتاپی متشکل از محققان دانشگاه MIT از جدیدترین پهپاد خودران خود به نام R1 پرده برداشت. این پهپاد فوق پیشرفته می تواند سوژه خاصی (مثلا یک انسان) را دنبال کرده و از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

ساعاتی پیش Skydio، استارتاپی متشکل از محققان دانشگاه MIT از جدیدترین پهپاد خودران خود به نام R1 پرده برداشت. این پهپاد فوق پیشرفته می تواند سوژه خاصی (مثلا یک انسان) را دنبال کرده و از آن فیلمبرداری کند، در عین این که با موانع سر راهش برخوردی نداشته باشد.

پهپاد R1 که ۲۴۹۹ دلار قیمت گذاری شده می تواند سوژه ها را در یک جنگل انبوه یا حتی فضاهای سربسته هم دنبال کند، و در این کار تبحر بسیار بالایی دارد. R1 برای رسیدن به این حد بالا از تشخیص موانع به ۱۳ دوربین روی بدنه خود مجهز شده که از طریق آن ها به مسیریابی و دنبال کردن سوژه ها می پردازد.

پهپاد خودران R1

خریداران این پهپاد می توانند از طریق یک اپلیکیشن تصاویر زنده و 4K آن را تماشا کنند. با ورود به اپلیکیشن، کافیست خودتان یا دوستان تان را در قاب دوربین R1 پیدا کرده و روی آن ها اشاره کنید تا با همین روش ساده سوژه ها را به پهپاد شناسانده باشید.

با این کار، R1 به پرواز درآمده و تا لحظه ای که بخواهید سوژه ها را برایتان دنبال می کند. این پهپاد خودران با هر بار شارژ می تواند به مدت ۱۶ دقیقه برایتان فیلمبرداری کرده و سوژه ها را با سرعت ۴۰/۲ کیلومتر بر ساعت دنبال نماید.

همچنین حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و پردازنده ۲۵۶ هسته ای Nvidia TX1 به عنوان قلب تپنده هم از خصوصیات دیگر آن هستند. در انتها بد نیست بدانید که پهپاد R1 دارای یک حالت «استادیوم» هم هست که می تواند برای فیلمبرداری رویدادهای ورزشی بدون نیاز به فیلمبردار بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود.

البته در صورت تمایل می توانید پهپاد را از طریق اپلیکیشن های iOS و اندروید به طور دستی هم کنترل کنید. اگر دوست دارید که بیشتر با قابلیت های این پهپاد پیشرفته آشنا شوید، تماشای این ویدیو را از دست ندهید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی