ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه با پلت فرم آئودی؛ راهکاری برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی

فولکس واگن یکی از بزرگ ترین گروه ها در صنعت خودرو بوده و زیر مجموعه های متعددی دارد. این گروه آلمانی سال گذشته رقابت تنگاتنگی را با رنو-نیسان-میتسوبیشی بر سر عنوان پرفروش ترین گروه داشت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

فولکس واگن یکی از بزرگ ترین گروه ها در صنعت خودرو بوده و زیر مجموعه های متعددی دارد. این گروه آلمانی سال گذشته رقابت تنگاتنگی را با رنو-نیسان-میتسوبیشی بر سر عنوان پرفروش ترین گروه داشت و در نهایت با احتساب آمار مربوط به خودروهای تجاری سنگین توانست این عنوان را از آن خود کند.

مسلما عضویت در گروهی مثل فولکس واگن و قرار گرفتن زیر چتر حمایت های چنین شرکتی می تواند مزایای بسیاری برای اعضا به دنبال داشته باشد. استفاده از تکنولوژی ها و بهره بردن از پلتفرم های مشترک تنها دو مورد از این مزیت ها هستند.

در همین راستا به تازگی کمپانی های آئودی و پورشه که جزو زیر مجموعه های لوکس ساز فولکس واگن به شمار می روند، اعلام کرده اند که برای تولید مدل های برقی در سال های آینده، از پلتفرم های مشترک استفاده خواهند کرد.

Porsche and Audi (1)

همانند همکاری های مشابه، دلیل اتخاذ این رویه چیزی نیست جز کاهش هزینه ها. انتظار می رود نخستین مدل برقی بر اساس این پلتفرم سال 2021 وارد خیابان ها شود.

آقای اولیور بلوم مدیر عامل پورشه در این باره گفته اگر این دو خودروساز بصورت مستقل عمل می کردند، هزینه ها تا 30 درصد بالاتر بود. برای این پروژه پورشه و آئودی به ترتیب 550 و 300 توسعه دهنده استخدام خواهند کرد.

Porsche and Audi (1)

آقای بلوم معتقد است که تاسیسات پورشه در لایپزیگ آلمان یکی از کارخانه های اصلی این شرکت برای تولید مدل های برقی خواهد بود. در حال حاضر مدل هایی مثل کاین، ماکان و پانامرا در لایپزیگ ساخته می شوند.

با وجود این ظاهرا اولین مدل برقی با نشان پورشه یعنی Mission E از کارخانه های واقع در اشتوتگارت خارج خواهد شد. با توجه به استقبال بالا از تسلا مدل 3، بعید نیست که پورشه تولید رقیبی برای این سدان برقی را در دستور کار قرار دهد. گزارش های پیشین نیز از توسعه نسخه الکتریکی ماکان حکایت داشته اند.

porsche-macan-17

ارباب حلقه ها نیز برای توسعه دو سدان و دو شاسی بلند برقی برنامه ریزی کرده است. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، پورشه با سرمایه گذاری عظیم 6 میلیارد یورویی قصد دارد به یکی از بازیگران اصلی در عرصه اتومبیل های برقی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی