ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن نسخه بازسازی شده بایونتا 1 و 2 باید بدانید

بعید است از علاقه مندان بازی های ویدیویی بوده و نام مجموعه Bayonetta را نشنیده باشید. نسخه اول این سری در سال 2009 به بازار عرضه و با استقبال گیمرها و منتقدان رو به رو ...

سید سینا مصطفوی
نوشته شده توسط سید سینا مصطفوی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

بعید است از علاقه مندان بازی های ویدیویی بوده و نام مجموعه Bayonetta را نشنیده باشید. نسخه اول این سری در سال 2009 به بازار عرضه و با استقبال گیمرها و منتقدان رو به رو شد و موفق شد نمرات بالا و جوایز متعددی را از آن خود کند. نسخه دوم نیز در سال 2014 و به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو وی یو منتشر شد و توانست موفقیت نسخه اول را تکرار کند. استودیو پلاتینوم گیمز که از استودیوهای معروف و خوش نام صنعت گیم است سازنده هر دو نسخه بازی است.

در مراسم Game Awards سال 2017 بود که نینتندو اعلام کرد هر دو نسخه بایونتا برای کنسول موفق این روزها یعنی نینتندو سوییچ بازسازی شده اند و به زودی عرضه خواهند شد. خبری که باعث تشویق و خوشحالی حضار مراسم شد. همچنین اعلام شد که نسخه سوم بایونتا نیز به صورت انحصاری برای سوییچ در حال ساخت است.

بایونتا همه جا

نقطه قوت کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ امکان بازی کردن به دو صورت ثابت و دستی است. یعنی شما می توانید بدون توقف و به راحتی در هر مکانی به بازی کردن بپردازید. حال فرض کنید که شاهکاری مانند بایونتا به سوییچ می آید. فرقی نمی کند در خانه هستید یا در دانشگاه یا حتی در هواپیما. بایونتا همیشه همراه شماست و می توانید از آن لذت ببرید. همچنین تأیید شده است بایونتا 2 که بر روی نینتندو وی یو با نرخ 30 فریم در ثانیه اجرا می شد، بر روی سوییچ با نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا خواهد شد.

بایونتا همه جا همراه شماست

آمیبو

اگر از طرفداران نینتندو باشید حتما نام آمیبو به گوشتان خورده است. آمیبو مدل های کوچکی از شخصیت های بازی های مختلف هستند که با قرار دادن آن ها بر روی کنسول های مختلف نینتندو یا کنترلر هایشان می توانید قابلیت های متفاوت و ویژه ای برای شخصیت داخل بازی به دست آورید. مثلا در نسخه سوییچ بازی اسکایریم اگر آمیبوی لینک (شخصیت اصلی مجموعه افسانه زلدا) را روی دسته ی کنسول قرار دهید جعبه ای پدیدار می شود که در آن لباس و شمشیر لینک وجود دارد.

چندی پیش نینتندو اعلام کرد که نسخه بازسازی شده بایونتا 2 در سوییچ از آمیبو پشتیبانی می کند و شما می توانید با خرید آن لباس ها  و سلاح های متفاوتی با تم شخصیت های فرنچایزهای دیگر نینتندو مانند متروید و استار فاکس و ... داشته باشید. البته تمام این آیتم ها در طول بازی نیز قابل به دست آوردن هستند اما با آمیبو به صورت یک جا دریافت می شوند.

یکی از آمیبوهای بایونتا

از موسیقی لذت ببرید

موسیقی هر دو نسخه توسط گروهی از آهنگسازان مطرح ژاپنی ساخته شده که از آن ها می توان به هیروشی یاماگوچی و ماسامی اوئدا اشاره کرد. نسخه اول بازی 150 قطعه و نسخه دوم 183 قطعه موسیقی دارند که از نظر تعداد اعدادی بسیار قابل توجه هستند. اوئدا که رهبری ساخت موسیقی نسخه دوم را به عهده داشته بیان کرده است که در هنگام مبارزه با باس های بازی موسیقی با توجه به پیشرفت شما در مبارزه به صورت دینامیک تغییر می کند. همچنین حرکت ها و انیمیشن ها و اتفاقاتی خاص در طول بازی باعث فعال شدن بخش های محتلفی از موسیقی می شود و تجربه ای منحصر به فرد را برای گیمر فراهم می کند.

موسیقی های بازی به صورت جداگانه هم به فروش می رسند!

دو بازی در یک پکیج؟

ممکن است برایتان این سؤال پیش آمده باشد که آیا در بسته ی بازی دو کارتریج قرار دارد یا این که هر دو بازی بر روی یک کارتریج ذخیره شده اند؟ پاسخ منفی است. در واقع درون بسته بازی تنها نسخه دوم بایونتا قرار دارد. شما با خرید این پکیج نسخه دوم را بر روی کارتریج های معمول سوییچ دریافت می کنید و سپس می توانید نسخه اول را بدون پرداخت هزینه ای از فروشگاه آنلاین نینتدو دریافت کنید. همچنین لازم است اشاره کنم که به گفته ی نینتندو در eShop نسخه اول به 8.5 گیگابایت و نسخه دوم به 12.4 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارند.

شیاطین و فرشتگان

طراحی دنیای بایونتا یکی از نقاط قوت این مجموعه است. بیراه نیست اگر بگوییم سازندگان از یکی از شاهکارهای ادبیات جهان، کمدی الهی نوشته دانته برای ساخت این دنیا استفاده کرده اند. در بازی قصری طلایی وجود دارد که خانه فرشتگانی است که از دشمنان بایونتا به شمار می آیند. اقتباسی نزدیک از جلد بهشت. یا دنیای اصلی بازی که شیاطین و هیولاهای متعددی در آن وجود دارد و خود بایونتا نیز از قدرت های جادویی خود برای احضار هیولاهایی استفاده می کند، همه و همه برداشتی از جلد جهنم کمدی الهی هستند.

شیاطین و فرشتگان

گیم پلی بازی خون تان را به جوش می آورد!

گیم پلی Devil May Cry را در نظر بگیرید. حال درگیری های آن را چند برابر شلوغ و چالش برانگیز و البته لذت بخش کنید. نتیجه گیم پلی جذاب بایونتا است. دست شما در مبارزات باز است. تنوع سلاح ها از کلت گرفته تا شمشیر و پتک بسیار زیاد است. همچنین بایونتا قدرت های جادویی مختلفی دارد. مثلا بعد از اجرای ضربات متوالی و پر کردن نواری مخصوص می توانید کمبویی را فعال کنید که دستگاهی شکنجه گر به صحنه ی مبارزه می آید و کار دشمن شما را تمام می کند. همچنین می توانید حفره ای در محیط ایجاد کرده و هیولایی قدرتمند را احضار کنید تا به دشمنانتان آسیب فراوانی وارد کند.

مبارزات نفس گیر

از قابلیت های سوییچ استفاده کنید

یکی دلایل محبوبیت فراوان نینتندو سوییچ راه های متفاوت بازی کردن با آن است. سازندگان بازی توانسته اند از این قایبیت ها به خوبی بهره ببرند. شاید کمتر بازی در بین عناوین بزرگ توانسته از صفحه نمایش تاچ این کنسول به درستی استفاده کند. اما بایونتا در این زمینه موفق ظاهر شده و شما می توانید با لمس صفحه با دقت مناسب و خوبی در محیط حرکت کنید و در مقابل ضربات دشمنان جاخالی دهید. در مبارزات نیز به مشکل خاصی برنخواهید خورد. می توان گفت تجربه تاچ بایونتا کاملا منحصر به فرد و خاص است اما جای کنترلر را نخواهد گرفت.

بایونتا را با یک دوست تجربه کنید

شما می توانید به صورت آنلاین و در مود co-op با یکی از دوستانتان بازی را انجام دهید. در این حالت رقابت های متفاوتی وجود دارد که باعث جذاب شدن هر چه بیشتر تجربه آنلاین می شود. برای مثال رقابتی وجود دارد که در آن هرکدام از شما بتوانید ضربه و آسیب بیشتری به دشمنتان وارد کنید امتیاز بیشتر و آیتم های بهتری دریافت می کنید. این موضوع و البته درجه سختی های متفاوت بازی ارزش بارها تجربه کردنش را چند برابر کرده است.

نسخه بازسازی شده بایونتا 1 و 2 در تاریخ 16 فوریه به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می شود تا دارندگان این کنسول قبل از عرضه نسخه سوم بتوانند از این دو شاهکار نسل قبل لذت ببرند. همچنین نسخه Special Edition بازی شامل کارتریج بازی بایونتا 2 برای کنسول سوییچ، کد دانلود نسخه اول، یک استیل بوک بسیار زیبا با طرح هر دو نسخه، چند برگ استیکر و البته چند کارت مختص دنیای بازی می باشد و با قیمت 70 پوند برای خرید در دسترس است.

Bayonetta Special Edition
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی