ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 855 کوالکام، نخستین چیپست 7 نانومتری موبایل خواهد بود

روز گذشته کمپانی کوالکام از نخستین چیپ ساخته شده با فرآیند انقلابی 7 نانومتری رونمایی کرد و نخستین گام ها برای فراگیری هرچه بیشتر این تکنولوژی را برداشت. البته این قطعه تازه، در واقع مودم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

روز گذشته کمپانی کوالکام از نخستین چیپ ساخته شده با فرآیند انقلابی 7 نانومتری رونمایی کرد و نخستین گام ها برای فراگیری هرچه بیشتر این تکنولوژی را برداشت. البته این قطعه تازه، در واقع مودم X24 است که می تواند به سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه های 4G LTE دست یابد.

در حالی که اسنپدراگون 845، چیپست پرچمدار فعلی کوالکام از مودم X20 با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد، می توان تصور کرد که X24 ساخته شده تا در چیپست اسنپدراگون 855 جای بگیرد؛ چیپستی که احتمالاً مثل اسنپدراگون 845، زودتر از هر موبایل دیگری همراه با کهکشانی های سامسونگ به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

با درنظرگیری تولید مودم X24 به کمک فرآیند 7 نانومتری و نیز این مسئله که سامسونگ قرار است تا اوایل 2019 برای تولید انبوه چیپ های 7 نانومتری آماده شود، به هیچ وجه جای تعجب نخواهد داشت اگر اسنپدراگون 855، هم از X24 بهره مند باشد و هم به صورت 7 نانومتری تولید گردد. گفتنی است که رولند کوانت، یکی از افشاگران مطرح حوزه تکنولوژی نیز این مسئله را در گفتگو با یکی از پیمانکاران سامسونگ تایید کرده است.

این پیمانکار سامسونگ که ظاهراً در زمینه مهندسی چیپ فعالیت دارد به وضوح می گوید که کوالکام مشغول توسعه اسنپدراگون 855 بوده و با استفاده از فرآیند 7 نانومتری به تولید آن خواهد پرداخت. نیازی به اشاره هم نیست که استفاده از این فناوری، به کاهش چشمگیر مصرف انرژی و افزایش چشمگیر پرفورمنس در قیاس با تمام چیپ های فعلی منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

    عالی

مطالب پیشنهادی