ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رقابت تنگاتنگ فیات، لندروور و کرایسلر برای کسب عنوان بی کیفیت ترین خودرو بازار آمریکا

موسسه جی دی پاور (JD Power) اخیرا نتایج ارزیابی میزان مورد اعتماد بودن خودرو یا همان VDS را برای سال 2018 منتشر کرده است. در این تحقیق تعداد مشکلات و ایراداتی که مالکین خودروهای مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

موسسه جی دی پاور (JD Power) اخیرا نتایج ارزیابی میزان مورد اعتماد بودن خودرو یا همان VDS را برای سال 2018 منتشر کرده است. در این تحقیق تعداد مشکلات و ایراداتی که مالکین خودروهای مدل 2015 در طول سه سال گذشته تجربه کرده اند، مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن در قالب یک رده بندی کلی انتشار یافته است. این ایرادات شامل انواع مشکلات مربوط به پیشرانه، رنگ آمیزی خودرو یا حتی ایرادی جزئی تر مثل عدم اتصال بلوتوث می شوند.

jd power vds

طبق ارزیابی سال 2018، میانگین میزان مورد اعتماد بودن خودروها نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و حدود 9 درصد بهبود یافته است. در رده بندی امسال کمپانی لکسس موفق شده با شکست پورشه در جایگاه نخست قرار بگیرد. بد نیست اشاره کنیم که در هر 100 مدل لکسس و پورشه، به ترتیب 99 و 100 ایراد گزارش شده است.

Lexus-RC_F_2015

بعد از این دو برند لوکس، بیوک با 116 ایراد در جایگاه سوم ایستاده و زیرمجموعه لوکس ساز نیسان یعنی اینفینیتی نیز با 120 ایراد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. کیا، شورولت، هیوندای، ب ام و، تویوتا و لینکلن سایر برندهایی هستند که رتبه های پنجم تا دهم را کسب کرده اند.

JD Power 2018 Vehicle Dependability Study

در بین مدل هایی که در هر سگمنت کم ایرادتر از بقیه ظاهر شده اند، گروه تویوتا با 6 نماینده بسیار موفق عمل کرده است. مدل های CT، ES، GS و RX از لکسس و مدل های پریوس و تاکوما از تویوتا خودروهایی هستند که در کلاس های خود برنده شده اند.

JD Power 2018 Vehicle Dependability Study winners

بعد از تویوتا، جنرال موتورز نیز بسیار خوب عمل کرده و 5 نماینده از آن موفق به کسب عناوین نخست در سگمنت های گوناگون شده اند. این مدل ها عبارتند از بیوک LaCrosse، شورولت مالیبو، شورولت Equinox، شورولت تراورس و شورولت سیلورادو.

JD Power 2018 Vehicle Dependability Study winners

از میان برندهای مختلف، فیات به طور قابل ملاحظه ای موفق به کاهش ایرادات تولیدات خود شده و توانسته از 298 مشکل در هر 100 خودرو در سال گذشته، امسال به 192 مشکل در هر 100 خودرو برسد. البته علی رغم این پیشرفت بسیار زیاد، فیات به همراه لندرور و کرایسلر در انتهای رده بندی VDS 2018 موسسه جی دی پاور ایستاده است.

Fiat-500L_Wagon-2018

نکته جالب توجه اینکه برند اقتصادی کیا که سال قبل در ارزیابی کیفیت اولیه (IQS) رتبه اول را کسب کرده بود، در ارزیابی VDS نیز رتبه خوب پنجم را کسب کرده که می تواند نشان دهنده کیفیت اولیه بهتر و استهلاک کمتر در مقایسه با برخی رقبا باشد.

آقای جاناتان بنکس (Jonathan Banks) معاون ارشد بخش تحلیل خودروی جی دی پاور در این باره گفته:

امتیازهای بالا برای میزان مورد اعتماد بودن خودروها، نه تنها تقاضا برای مدل های دست دوم را افزایش می دهد، بلکه باعث حفظ بهتر ارزش آنها نیز می شود. روشن است که بهبود این شاخص می تواند افزایش فروش برندهای برتر را به دنبال داشته باشد.

Porsche

ناگفته نماند در بررسی VDS 2018 موسسه جی دی پاور از مالکین 36,896 دستگاه انواع خودروی مدل 2015 درباره مشکلات پیش آمده در دوره مالکیت سه ساله نظرسنجی به عمل آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • poro alex
    poro alex | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    پس رنو کجاست

  • Saafa
    Saafa | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    مسئولین محترم کشور! چندتا مدل برای وارد کردن و انداختن به مردم تحت عنوان خودروی لوکس پیدا شد. تا جمعش نکردن بجنبید تا فرصت از کف نرفته!

    • Meysam-Tn2
      Meysam-Tn2 | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

      گل گفتی

    • Abolfazl Mandi
      Abolfazl Mandi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

      همین خودروهای که بدترین هستند تو آمریکا ، آرزوی ماهاست
      این آمریکایی ها پراید و پژوی ما قبل تاریخی سوار نشدن ببینن بدترین به چی میگن واقعا

      • kazem golabi
        kazem golabi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

        دقیقا حرفت درسته بی کیفیت در دنیای ما ودنیای اونا کاملا متفاوته در دنیای ما همین که ماشین روشن میشه و حرکت می کنه خیلی اتفاق مهمیه

مطالب پیشنهادی