ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک وعده داد مدل ۳ تسلا ایمن‌تر خواهد شد

خودرو های الکترونیکی تسلا درحوزه‌ی امنیت شهرت بسیاری دارند و ماشین های تولید شده توسط این شرکت همواره ایمن هستند. اخیراً شواهدی بدست آمده که به نظر می‌رسد مدل ۳ نیز همانند دیگر ماشین‌های الکترونیکی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

خودرو های الکترونیکی تسلا درحوزه‌ی امنیت شهرت بسیاری دارند و ماشین های تولید شده توسط این شرکت همواره ایمن هستند. اخیراً شواهدی بدست آمده که به نظر می‌رسد مدل ۳ نیز همانند دیگر ماشین‌های الکترونیکی تسلا از ایمنی مطلوبی برخوردار است.

به تازگی یک کاربر سایت ردیت اعلام کرده که از حادثه‌ی مرگباری در رانندگی با مدل ۳ تسلا جان سالم بدر برده است. درحالی‌ که به اعتقاد امدداگران زنده ماندن او چیزی شبیه به معجزه بوده است. هرچند که در این تصادف دست مسافر همراه این کاربر با برخورد به نمایشگر مرکزی مدل ۳ تسلا، شکسته است.

 

بعد از این حادثه یک مدل ۳ دیگر سفارش دادم

علیرغم آسیب پیش آمده به وسیله نمایشگر، راننده یاد شده باور دارد که این خودروی الکترونیکی از امنیت بیشتری نسبت به هر ماشین گاز سوز دیگری برخوردار است. او در این باره می‌گوید:

«اتومبیلم نابود شد اما من خوبم. اگر این حادثه برای ماشین دیگری که از موتوری درون سوز بهره می‌برد، اتفاق می افتاد، بودن شک من به طرز فجیعی مرده بودم. تمام امدادگران و شاهدان صحنه‌ی تصادف گفته‌اند که اصولاً شخصی از چنین حادثه‌هایی جان سالم به در نمی‌برد. به همین دلیل است که من یک مدل ۳ دیگر به تسلا سفارش داده‌ام.»

به عقیده او تنها مشکل مدل ۳ تسلا این است که گزینه‌ی دستی برای غیر فعال کردن گلاو باکس (داشبورد) اتومبیل  مذکور وجود ندارد.

ایلان ماسک با خبردار شدن از این موضوع، وعده داده که سریعاً به‌ روزرسانی‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی برای حل این مشکل تهیه شود. مدیرعامل تسلا اعلام کرد که این مشکل را به وسیله‌ی طراحی یک نرم‌افزار حل خواهد کرد. این نرم افزار قابلیت باز شدن خودکار گلاوباکس بعد از تصادف‌های شدید را در این وسیله‌ نقلیه امکان پذیر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی