ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توصیه بیل گیتس به کارآفرینان: سراغ علم بروید

هفته پیش بیل گیتس طی صحبتی در کالج هانتر گفت که به عقیده‌ی او کارآفرینان باید به سراغ علم رفته و کسب و کارهایی در این زمینه‌ی را رهبری کنند. همه می‌دانیم که بنیانگذار مایکروسافت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

هفته پیش بیل گیتس طی صحبتی در کالج هانتر گفت که به عقیده‌ی او کارآفرینان باید به سراغ علم رفته و کسب و کارهایی در این زمینه‌ی را رهبری کنند.

همه می‌دانیم که بنیانگذار مایکروسافت به موقعیت‌ سنجی و یافتن فرصت‌های سرما‌یه‌گذاری مناسب معروف است. همین بینش دقیق وی پیرامون تشخیص فرصت‌های نوین کارآفرینی در دنیای کامپیوتر بود که موجب شد او تحصیلاتش در هاروارد را نیمه کاره رها کرده و به سراغ کسب و کارش برود.

به باور وی یکی از دلایل تمرکز بنیاد خیریه‌ی گیتس در زمینه‌ی بهداشت جهانی و آموزش بدین علت است این حوزه‌های توانایی تاثیرگذاری در زندگی بسیاری از افراد جهان را دارند. به همین دلیل وی به کارآفرینان آینده پیشنهاد می‌کند که سراغ علم رفته و مطالب زیادی در این زمینه بیاموزند.

ریشه کردن بیماری‌ها و پیدا کردن منابع انرژی مهم‌ترین چالش‌ پیش روی انسان است

به طور مشخص بیل گیتس عقیده دارد که مردم باید در زمینه‌هایی فعالیت کنند که نیازمند نوآوری هستند تا بتوانند به جامعه انسان‌ها کمک بیشتری کنند. وی در این‌باره به کارآفرینان پیشنهاد می‌دهد که اگر در زمینه‌ی علم و برنامه نویسی استعداد دارند، بهتر است سراغ فعالیت در زمینه‌های بیولوژیکی و پیشرفت‌های انرژی محور بروند. چرا که پتانسیل این زمینه‌ها به شدت بالا بوده و درآینده‌ی نزدیک به شدت تغییر خواهند کرد.او معتقد است که بزرگترین چالش جامعه‌ی بشری شامل ریشه کن کردن بیماری‌های لاعلاج و همچنین پیدا کردن یک منبع جدید برای تولید انرژی خواهد بود. پیدا کردن راه حل این مشکلات نیازمند انجام پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری است و به شکل دیگری نمی‌توان آنها را حل کرد.

به گفته گیتس، وی بسیار خوش شانس بوده که زمان مناسبی به مهندسی نرم‌افزار علاقه پیدا کرده است. او بدین منظور افرادی را برای انجام بازاریابی و فروش محصولاتش استخدام کرد اما علاقه‌اش به علم نرم‌افزار بوده که موجب شد فرصت مناسبی در این صنعت را بیابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rad
    rad | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    بمیر بابا پیر خرفت ?

    • یه نفری.
      یه نفری. | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

      تو برو کرفستو بخور باو.

      • rad
        rad | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

        واسه مادرت هم کرفس نگه داشتم

مطالب پیشنهادی