ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دامنه Nowruz به پسوندهای اینترنتی ایران اضافه می‌شود

شرکت «پردیس میزبان» از دامنه اینترنتی جدید بومی خود با نام Nowruz. رونمایی کرد و آن را فرصتی جدید و نو برای کسب‌وکارهای ایرانی و ملی برای ایام نوروز و جشنواره‌هایشان خواند. این پسوند از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۰

شرکت «پردیس میزبان» از دامنه اینترنتی جدید بومی خود با نام Nowruz. رونمایی کرد و آن را فرصتی جدید و نو برای کسب‌وکارهای ایرانی و ملی برای ایام نوروز و جشنواره‌هایشان خواند. این پسوند از اوایل اسفندماه به صورت عمومی در دسترس خواهد بود و در حال حاضر با توجه به قوانین آیکان (ICAAN)  فاز اول خود جهت استفاده شرکت‌ها، سازمان‌ها و برندها را طی می‌کند.

دکتر «ندا سلیمانی» مشاور محصول شرکت پردیس میزبان از 1200 پسوند موجود در حال حاضر گفت و عمر این دامنه‌های جدید را بیش از 10 سال تخمین زد. وی این پسوندها را فرصت مناسب برای دسته‌بندی محتواهای جدید و راحتی جستجوی کاربران اینترنتی عنوان کرد:

«کوچک کردن گروه‌ها، راحتی جستجو، دستیابی به هدف مخاطبین از دلایل عرضه شدن این پسوندها است. 54 درصد کاربران اطلاع چندانی از این پسوندها ندارند و کاربرد آنها را نمی‌دانند. این درصد از کاربران از وارد شدن بسیاری از این دامنه‌ها بی‌اطلاع هستند و نمی‌توانند اینترنت را به روشی آسان‌تر تجربه کنند، البته شرکت‌های داخلی نیز در این زمینه برخلاف جوامع بین‌الملل کاستی‌هایی داشته‌اند.

شرکت های بین المللی طی مذاکره با سازمان آیکان در یک فرایندی انحصار فروش این دامنه ها را در اختیار می گیرند و اقدام به عرضه کاربران، شرکت ها و سازمان ها می کنند.»

دکتر سلیمانی با بیان این که پسوندهای جدید جریان موتورهای جستجو را متحول خواهند کرد اضافه کرد: «به دلیل این که این پسوندها ماهیت تخصصی و گروهی دارند، الگوریتم موتورهای جستجو اولویت را به دامنه هایی با پسوندهای تخصصی اختصاص می دهند که این مورد می تواند نیمی از راه سئو را تسهیل کند.»

«محمدحسین فروزان‌نژاد»، عضو هیات‌مدیره این شرکت نیز این پسوندها را معرف کشورها و سازمان‌های گوناگون دانست و از چشم‌انداز خود برای این پسوند بومی گفت:

«حراج‌های نوروزی، فعالیت‌های گردشگری و کمپین‌های فروشگاه اینترنتی می‌توانند در دوره‌ای سه ماهه استفاده خلاقانه‌ای از این پسوند داشته باشند. ما تمام تلاشمان این است که خلاقیت کسب‌وکارهای داخلی در استفاده از این پسوند را نظاره‌گر باشیم و هوشمندی این افراد برای کارکرد آن می‌تواند رونقی به بازار آنها بدهد.»

فروزان نژاد به دیجیاتو درباره مسایل سئو فروشگاه‌های اینترنتی که امروزه امر مهمی برای آنها به شمار می‌رود می‌گوید:

«پسوندهای جدید لطمه‌ای به سئو این شرکت‌ها وارد نمی‌کند و آنها می‌توانند این را فرصتی مضاعف برای تقویت این مساله در وبسایت خود بدانند. بک‌لینک‌ها و مسایل دیگری که می‌تواند منجر به وارد شدن صفحات با پسوند جدید شود، قدرت سئو سایت را بالا می‌برد و هزینه هنگفت اولیه تقویت این مسایل در این مورد بسیار اندک می‌شود.»

در این مراسم قیمت‌های این دامنه با توجه به نام پشت آن ذکر شد. به گفته مسئولین این شرکت، اسامی خاص که با نام Premium Name شناخته می‌شوند، با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شوند (مانند 7sin.norowz) و اسامی عادی نیز قیمتی معادل 12 تا 15 دلار در سال هزینه خواهند داشت.

فروزان نژاد از ارایه پسوند دیگری با نام PARS. خبر می‌دهد که این شرکت در بهار سال آینده آن را رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • shahryar_mirbozorgi
    shahryar_mirbozorgi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    بزارن عمو نوروز بهتره!

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    یکم زیادی کوتاهه مثلا سیزده بدر سال جدید نوروز مبارک اینارو هم اضافه کنید

    • علی
      علی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

      ??????

    • ya30n_kqz
      ya30n_kqz | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

      اینجوری مناسبت های دیگه هم ناراحت میشن باید اونا رو هم اضافه کنن

مطالب پیشنهادی