ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زنگ خطر برای نیسان لیف؛ آمار تولید تسلا از 300 هزار دستگاه گذشت

درست است که تسلا این روزها بازیگر اصلی در عرصه اتومبیل های الکتریکی محسوب می شود، اما اگر بخواهیم از پرفروش ترین خودروی تمام برقی جهان صحبت کنیم، باید از هاچ بک محبوب ژاپنی ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

درست است که تسلا این روزها بازیگر اصلی در عرصه اتومبیل های الکتریکی محسوب می شود، اما اگر بخواهیم از پرفروش ترین خودروی تمام برقی جهان صحبت کنیم، باید از هاچ بک محبوب ژاپنی ها یعنی نیسان لیف نام ببریم.

این خودرو که اینک در نسل دوم خود به سر می برد، از سال 2010 تاکنون به تعداد حدودا 350 هزار دستگاه فروخته شده است. با وجود این، رکورد مذکور در طور 8 سال کسب شده، به همین جهت نمی توان فروش میانگین سالانه 40 هزار دستگاهی لیف را چندان شگفت انگیز و جالب توجه دانست.

Nissan Leaf

در مقایسه با نیسان، کمپانی تسلا توانسته فقط در سال 2017 حدود 100 هزار دستگاه خودروی برقی به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. این رقم در حالی ثبت شده که هنوز تولید مدل 3 شتاب نگرفته و این سدان الکتریکی به تعداد انبوه به مشتریان تحویل داده نشده است.

tesla-model-3

در زمان کنونی میزان استقبال از محصولات تسلا به حدی است که این خودروساز کالیفرنیایی تنها در سه ماهه پایانی سال گذشته، موفق به فروش تقریبا 30 هزار دستگاه انواع محصول الکتریکی شده است.

موفقیت تسلا تا حد زیادی به وضعیت مدل 3 بستگی دارد. در حال حاضر تسلا تولید هر هفته 2,500 دستگاه از این مدل تا پایان ماه مارس را برنامه ریزی کرده و تا پایان سه ماهه دوم می خواهد این رقم را به 5,000 دستگاه افزایش دهد. در صورت عملی شدن این موضوع، نیسان لیف برای حفظ عنوان پرفروش ترین خودروی برقی به یک معجزه نیاز خواهد داشت!

nissan-leaf-sl-vs-tesla-model-3

در اظهاریه نظرسنجی اخیری که تسلا به سهامداران خود فرستاده، از آنها خواسته شده که درباره طرح جبرانی جدید ایلان ماسک رای دهند. یکی از بندهایی که به موفقیت های ماسک در طرح های جبرانی قبلی اشاره دارد، "تولید در مجموع 300 هزار خودرو" از زمان تاسیس است.

tesla-builds-its-300000th-ev-nissan-leaf-lead-looking-shaky

چنانچه مدل S و مدل X با آهنگ قبلی به فروش خود ادامه داده و بطور میانگین در هر سه ماهه آمار 25,000 دستگاهی را ثبت کنند، و همچنین اگر سقف تولید مدل 3 به ماهانه 20,000 دستگاه برسد، تسلا موفق به فروش سالانه 340 هزار دستگاه انواع خودرو الکتریکی خواهد شد که در نوع خود کم نظیر است.

در صورت عملی شدن اینها و با توجه به پیش خرید نزدیک به نیم میلیون مدل 3، هیچ بعید نیست که نیسان لیف بزودی عنوان خود را از دست داده و تسلا یک رکورد دیگر برای خود ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی