ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل تاشوی سامسونگ لولای مکانیکی خواهد داشت

اخیراً سامسونگ پتنت جدیدی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسانده که جزئیاتی را در‌باره موبایل تاشوی جدیدش که روش متفاوتی در طراحی آن بکار رفته، ارائه می‌کند. پتنت ثبت شده، موبایل هوشمندی را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اخیراً سامسونگ پتنت جدیدی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسانده که جزئیاتی را در‌باره موبایل تاشوی جدیدش که روش متفاوتی در طراحی آن بکار رفته، ارائه می‌کند.

پتنت ثبت شده، موبایل هوشمندی را توصیف می کند که یک لولای مکانیکی در پشت آن تعبیه شده است. این نوع طراحی به واقع روش جدیدی در مفهوم موبایل‌های تاشو خواهد بود چرا که با استفاده از این ویژگی، دو قسمت صفحه‌ی نمایشگر موبایل می‌تواند بدون آنکه دقیقا روی هم تراز شده و به یکدیگر ضربه وارد کنند، به داخل خم شده و حجم کوچکتری را ایجاد کنند.

گجت به نمایش گذاشته شده در این پتنت بسیار به طرح‌های قبلی سامسونگ درباره‌ موبایل‌های تاشو شباهت دارد. این مطلب نشان دهنده این است که نمایشگر‌های تلفن‌های هوشمند آنقدری که شرکت کره‌ای قبلا وعده‌اش را داده بود بزرگتر نخواهد شد.

پیشتر سامسونگ وعده‌ داده بود که نمایشگر موبایل تاشو این شرکت از نسبت تصویر ۲۱ به ۹ بهره خواهد برد اما با توجه به اندازه‌های موجود در پتنت جدید، احتمالاً ابعاد صفحه نمایش این مدل‌ها به نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ نمایشگر‌های Infinity که در گجت‌های کنونی این شرکت استفاده می‌شود نزدیک‌تر خواهد بود.

کمپانی کره‌ای یاد شده بیش از ۵ سال است که قصد دارد خط تولید تلفن‌های هوشمند تاشو را راه‌اندازی کند اما بارها در حوزه‌ی عملکرد تولید و ماندگاری این گجت‌ها به مشکل برخورده است. در ابتدا قرار بود سری موبایل‌های گلکسی ایکس امسال معرفی شوند تا سامسونگ بتواند این گجت ها را در سال میلادی آینده یعنی ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند که این اتفاق نیافتاد. به همین دلیل این شرکت کره‌ای قصد دارد در سال آتی تنها دو سری پرچمدار داشته باشد. با اینکه تاریخ معرفی و عرضه سری جدید این شرکت کره‌ای بارها عقب افتاده اما کارشناسان هنوز امید دارند که در آینده‌ای نزدیک از سری گلکسی ایکس رونمایی گردد تا این موبایل‌های تاشوی اندرویدی سریعتر به بازار بیایند.

البته لازم به ذکر است که کمپانی‌های مختلف تقریباً روند مشابهی در طراحی محصولات جدید خود در پیش گرفته و ساخت موبایل‌های هوشمند تاشو را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند حتی شرکت ZTE اولین شرکتی بوده که نمونه‌‌ی اولیه‌ای از این‌گونه محصولات را منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی