ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمایل یک میلیاردر آمریکایی دیگر به راه اندازی شرکتی در زمینه پروازهای فضایی

رابرت بیگلو، میلیاردر آمریکایی که هتل های زنجیره ای Budget Suites of America را در اختیار دارد در حال آماده شدن برای راه اندازی یک کمپانی پروازهای فضایی تازه به نام Bigelow Space Orientation است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

رابرت بیگلو، میلیاردر آمریکایی که هتل های زنجیره ای Budget Suites of America را در اختیار دارد در حال آماده شدن برای راه اندازی یک کمپانی پروازهای فضایی تازه به نام Bigelow Space Orientation است.

بیگلوی 72 ساله از همین حالا صاحب شرکت فضایی Bigelow Aerospace نیز هست که در سال 1999 تاسیس شد. این کمپانی پیشتر اتاقکی قابل باد کردن به نام BEAM برای ناسا ساخته بود که امکان اتصالش به ایستگاه بین المللی فضای وجود داشت. این اتاقک در سال 2016 به مدار زمین فرستاده شد و مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، گفته می شود Bigelow Aerospace در تحقیقاتی سری در زمینه کشف حیات فرازمینی نیز، با پنتاگون همکاری می کند.

این غول حوزه هلتداری، خبر تاسیس شرکت تازه اش را در ایمیلی به خبرگزاری بیزنس اینسایدر تایید کرده اما سخنگویان Bigelow Aerospace هنوز هیچ واکنشی نسبت به موضوع نشان نداده و از ارائه جزییات بیشتر امتناع کرده اند. گفتنی است که Bigelow Aerospace در توییت اخیر خود ضمن اشاره به لینک BigelowSpaceOps.com نوشته: «تجاری سازی فضا فقط درباره سخت افزار نیست؛ درباره تجارت کردن به روشی متفاوت است. Bigelow Aerospace برای هدایت این مسیر آماده است».

در نهایت به نظر می رسد که با نزدیک تر شدن هرچه بیشتر به تحقق رویای سفر بشر به کره مریخ، حالا افراد بیشتری برای ورود به تجارت فضانوردی آماده اند و قصد دارند چشم اندازهای تازه ای را به روی انسان ها باز کنند. سازمان فضایی ناسا، اسپیس اکس ایلان ماسک و بلو اریجینز جف بزوس تنها برخی از فعالان این حوزه هستند و احتمالاً در آینده نزدیک باید منتظر ورود شرکت های بیشتری نیز به این حوزه بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی