ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حملات سایبری
تکنولوژی

حملات سایبری در سال 2016 بیش از صد میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضربه زده است

«انجمن مشاوران اقتصادی کاخ سفید» در گزارشی مدعی شد که فعالیت های خرابکارانه سایبری در سال 2016 بین 57 تا 109 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده ضربه زده است. حملات سایبری در سال های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

«انجمن مشاوران اقتصادی کاخ سفید» در گزارشی مدعی شد که فعالیت های خرابکارانه سایبری در سال 2016 بین 57 تا 109 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده ضربه زده است.

حملات سایبری در سال های اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده و به ابزاری برای جاسوسی و تخریب زیرساخت های رقبای سیاسی و اقتصادی تبدیل شده اند.

این حملات به زمینه خاصی محدود نشده و بسته به قدرت هکرها می تواند صدمات مهلکی را به هدف مورد نظر وارد کند، برای مثال کره شمالی از سال 2016 تا کنون حملات سایبری گسترده ای را علیه سازمان های مخابراتی، مالی و صنایع هوافضای ایالات متحده سازمان دهی کرده است.

در گزارش انجمن مشاوران اقتصادی به نقل از 16 سازمان و آژانس اطلاعاتی موسوم به «جامعه اطلاعاتی» تاکید شده که مبدا بخش عمده ای از این حملات کشورهای روسیه، چین و کره شمالی هستند. حملات سایبریاین حملات حتی در روند انتخابات آمریکا نیز تاثیرگذار بوده و چند ماه قبل «وزارت امنیت داخلی» این کشور حمله هکرهای روسی به سیستم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را در 21 ایالت تایید کرد.

با این حال حملات خرابکارانه به بازیگران خارجی محدود نشده و رقابت های تجاری و سیاسی بین شرکت ها و احزاب مختلف و جرایم سازمان یافته نیز در این میان نقش پر رنگی دارند.

دامنه این فعالیت ها حتی به ورزش کشیده شده و مسئولان المپیک مدعی شدند در جریان مراسم افتتاحیه هدف حملات سایبری قرار گرفته اند. علاوه بر این مقامات آمریکا مدعی شده اند که یک ایرانی به سیستم های شبکه HBO نفوذ کرده و بخش های از سریال مشهور «بازی تاج و تخت» را در فضای مجازی منتشر کرده است.

نویسندگان این گزارش تاکید کرده اند که تلاش بخش های خصوصی و عمومی برای مقابله با چنین حملاتی می تواند از وارد شدن زیان های اقتصادی جلوگیری کرده و به رشد تولید ناخالص داخلی کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی